Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold


Anbefalte innlegg

Entern skrev (4 minutter siden):

Han har vel prøvd seg på ymse jobber men ikke lykkes med noen av dem.

Så ja, regner med at kongefamilien før på han. Altså at han lever på våre penger.

Og ja oppdragelsen har tydeligvis feilet totalt i hans tilfelle. Ikke at det er unikt i denne familien (se: Mærta).

Ja - Märtha har vel forsøkt å livnære seg på engler.  Om noe så får vi vel håpe at dette er starten på noe bedre. Marius har tydeligvis levd et utsveevende liv i flere år uten at noen har tatt tak i dette. Nå blir han trolig dømt - og så får vi håpe han har vett nok til å ta seg sammen.

Endret av FriskLuft
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FriskLuft skrev (Akkurat nå):

Ja - Märtha har vel forsøkt å livnære seg på engler.  Om noe så får vi vel håpe at dette er starten på noe bedre. Marius har tydeligvis levd et utsveevende liv i flere år uten at noen har tatt taki dette. Nå blir han trolig dømt - og så får vi håpe han har vett nok til å ta seg sammen.

Ja.

Vi får også håpe kongefamilien tar seg sammen. Det er nok nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
trn100 skrev (På 16.8.2024 den 1:38 AM):

Hvis du med det sier at du ikke kjenner til mennesker som har driti seg ut i fylla/rus så bor du enten i Kristansand eller har en svært liten omgangskrets...

Nå leste jeg på nettavisen at to tidligere kjærester av han har gått ut med info om at de også har blitt banka gule og blå av karen. Virker som han har driti seg ut i narkorus en drøss av ganger. Som tydeligvis er helt greit siden alle kan drite seg ut en gang i blant..

 

Sus.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (9 timer siden):

Ja - Märtha har vel forsøkt å livnære seg på engler.  Om noe så får vi vel håpe at dette er starten på noe bedre. Marius har tydeligvis levd et utsveevende liv i flere år uten at noen har tatt tak i dette. Nå blir han trolig dømt - og så får vi håpe han har vett nok til å ta seg sammen.

Marius drev å solgte dyre vesker o.l på finn.no en periode. Gjett hvor han fikk de og hvem som summa summarum betalte for de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 16.8.2024 at 1:27 AM, Entern said:

HAN får ikke, MOREN HANS som han snylter på får.

Ja det er en sak for rettsvesenet.

Men det er også bra at folk for øynene opp for hva slags folk kongefamilien vår består av.

Personlige stikk kan du godt gi faen i.

Psykisk syk i ræva mi, han er et bortskjemt rasshøl som skamslår jenter i kokainrus.

Ja psykisk syk. Ingen mentalt friske mennesker som er trygge på seg selv vil gjøre en slik handling. Men som diskusjonen handler om: mediadekning. Den er for drøy. Hvorfor er alle her på forumet anonyme? Vi tør ikke eksponere oss.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (På 16.8.2024 den 12:05 AM):

Men hvorfor skal samtalene/opptakene publiseres? Nå som det er ute på nettet, vil det være der til evig tid. MBH ba aldri om å bli kjendis. Hvorfor skal hans ord - sannsynligvis sagt i sterk rus - ligge på nettet for alltid?

Han har vel ikke akkurat holdt en lav profil,og han har nytt godt av å være en del av kongehuset i forskjellige settinger, så man kan vel si at han har bedt om å bli kjendis

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har gått ALT for langt fra medias side... jeg oppfatter dette som sultne gribber som slåss om maten, altså det saftigste de kan finne om Marius. Jeg ble rett og slett litt kvalm når jeg leste siste artikkel fra Nettavisen, hvor de hadde intervjuet komikere, psykologer og andre om hvordan de kunne gjøre business på saken, mens de forsvarer seg selv som nyhetsmedium.

https://www.nettavisen.no/kjendis/komikere-harselerer-med-marius-borg-hoiby-etter-voldssiktelsen-har-ingen-grenser/s/5-95-1958889

 

ER DET ET SELVMORD MEDIA ER PÅ JAKT ETTER HER?!

 

Jeg SKJEMS! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Andre1980 skrev (28 minutter siden):

Dette har gått ALT for langt fra medias side... jeg oppfatter dette som sultne gribber som slåss om maten, altså det saftigste de kan finne om Marius. Jeg ble rett og slett litt kvalm når jeg leste siste artikkel fra Nettavisen, hvor de hadde intervjuet komikere, psykologer og andre om hvordan de kunne gjøre business på saken, mens de forsvarer seg selv som nyhetsmedium.

https://www.nettavisen.no/kjendis/komikere-harselerer-med-marius-borg-hoiby-etter-voldssiktelsen-har-ingen-grenser/s/5-95-1958889

 

ER DET ET SELVMORD MEDIA ER PÅ JAKT ETTER HER?!

 

Jeg SKJEMS! 

Kan jo hende han vurderer å IKKE slå neste gang? 🫣

 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (11 minutter siden):

Kan jo hende han vurderer å IKKE slå neste gang? 🫣

Jeg synes politi, rettsvesen og andre offentlige etater skal ta seg av kriminelle. Ikke media. Det kan godt være han slutter å slå, men med tanke på alt media bretter ut, kan det godt være han tar selvmord eller lignende. 

Media har utløst selvmord før. Det er ikke ukjent. 

Nå har jeg ikke veldig lyst til å gå i bresjen for å forsvare konemishandlere, eller andre som slår, for jeg sympatiserer virkelig ikke for slike menn. Tvert i mot, jeg synes veldig synd på de som har opplevd denne type vold, og jeg klarer nok ikke engang å sette meg inn i langtids skadevirkninger som kan komme. Vold i nære relasjoner er grusomt!

Allikevel; media skal ikke brette såpass mye ut. Hvertfall ikke så tidlig. Politi og lignende burde fått prøvd seg først. Her rakk jo ikke engang saken å bli henlagt, før media kjørte på. Så de har jobbet raskt! 🫣🙄 (Dersom politiet hadde henlagt saken, ville jeg derimot vært positiv til en mediesak, samt klaging på henleggelsen. Men sånn var det ikke her. For en gangs skyld (??) gjorde politiet jobben sin. Da burde media holdt fingrene av fatet. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Man må forvente å få litt publisitet når man er del av kongefamilien og lever på statlig regning. Det er en del av gamet, og særlig når man er på kant med loven og bruker/misbruker ulovlige rusmidller. Man skulle tro politiet kunne gjort en jobb rundt å avdekke besittelse og bruk av narkotiske stoffer men slike personer er vel immune mot lovens lange arm. 

Denne personen trenger trolig hjelp på flere måter, både mtp retning i livet, omgangskrets osv. Når man ikke har noen daglig fast rutine sklir alt ut. Kanskje han trenger en plass å møte opp hver dag, mange gjør det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AnnonymG skrev (9 timer siden):

Ja psykisk syk. Ingen mentalt friske mennesker som er trygge på seg selv vil gjøre en slik handling. Men som diskusjonen handler om: mediadekning. Den er for drøy. Hvorfor er alle her på forumet anonyme? Vi tør ikke eksponere oss.

Psykisk syk kan man kalle det men det blir vel misvisende, det er vel ganske åpenbart at det er snakk om personlighetsforstyrrelse her, IKKE noe angst eller depresjon relatert.

Lenke til kommentar
Andre1980 skrev (9 timer siden):

Dette har gått ALT for langt fra medias side... jeg oppfatter dette som sultne gribber som slåss om maten, altså det saftigste de kan finne om Marius. Jeg ble rett og slett litt kvalm når jeg leste siste artikkel fra Nettavisen, hvor de hadde intervjuet komikere, psykologer og andre om hvordan de kunne gjøre business på saken, mens de forsvarer seg selv som nyhetsmedium.

https://www.nettavisen.no/kjendis/komikere-harselerer-med-marius-borg-hoiby-etter-voldssiktelsen-har-ingen-grenser/s/5-95-1958889

 

ER DET ET SELVMORD MEDIA ER PÅ JAKT ETTER HER?!

 

Jeg SKJEMS! 


Denne fyren fortjener å gruses offentlig.

Om noe er man altfor snill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (10 minutter siden):


Denne fyren fortjener å gruses offentlig.

Om noe er man altfor snill.

Offentlig gapestokk på torget?

Tilbake til middelalderen altså? Forstår du ikke ringvirkningene av et slikt system/samfunn, hvor man åpner opp for å bli dømt og hengt ut, uten lov og dom?

Jeg vil ikke leve i en slik stat! Rettssikkerhet er viktig. Svært viktig! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (12 minutter siden):

Offentlig gapestokk på torget?

Tilbake til middelalderen altså? Forstår du ikke ringvirkningene av et slikt system/samfunn, hvor man åpner opp for å bli dømt og hengt ut, uten lov og dom?

Jeg vil ikke leve i en slik stat! Rettssikkerhet er viktig. Svært viktig! 

Fyren er skyldig. Og har vært det veldig, veldig lenge. Men nå har det gått så langt at Norges mektigste & mest dekadente familie ikke kan beskytte han lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns politiet burde hatt razzia på Skaugum etter Nora bildet, og ihvertfall etter arrestasjonen av Marius. Videre syns jeg Marius er Norges mest bortskjemte blærete statsfinansierte narkomane kvinnemishandler. Det er ikke et engangs tilfelle med Rebecca, han lyver om alt, pluss at han bruker diverse diffuse psykiske problem som unnskyldning, problem som ikke finnes, eller er av samme type psykiske "problem" som ungdom bruker for å slippe gym, fellesdusj, eller å bli kjent uskikket for militærtjeneste. Altså bare bullshit fra sutrekopper.

Den unnskyldningen han postet i avisen var falsk som faen. Mette Marit burde stoppet Marius lenge før han reiste til London med Snekkestad, hun har ikke fått med seg noe som helst av hva fyren har drevet med, antagelig fra meget ung alder. Det er altfor sent nå.

Han kan ikke loke rundt som rikskjendis med unge modeller på statslønn/lommepenger som JEG betaler og sniffe koka 7 dager i uken, ikke en dag til. Hvor er razziaen på Skaugum? Få buret fyren inne, få ham i jobb på avrusning eller hva som helst, bare slutt å finansiere jævelskapet!

Og bytt alle låser og koder så han ikke kommer seg inn i offentlige/kongelige bygg. Hvor er PST? Totalt bakpå er de.

Endret av Karamell
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (På 16.8.2024 den 9:43 PM):

Hans biologiske far er dømt kriminell.

Hans morfar var voldelig alkoholiker.

Mora var «utagerende» til hun skjøt gullfuglen.

Tja, samtidig så er mormoren hans en av de hyggeligste personene jeg har møtt. Kanskje han hadde hatt det bedre om han hadde vokst opp med henne i rolige Kristiansand, og ikke i vestkant-miljøet i Oslo. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Karamell skrev (34 minutter siden):

Syns politiet burde hatt razzia på Skaugum etter Nora bildet, og ihvertfall etter arrestasjonen av Marius. Videre syns jeg Marius er Norges mest bortskjemte blærete statsfinansierte narkomane kvinnemishandler. Det er ikke et engangs tilfelle med Rebecca, han lyver om alt, pluss at han bruker diverse diffuse psykiske problem som unnskyldning, problem som ikke finnes, eller er av samme type psykiske "problem" som ungdom bruker for å slippe gym, fellesdusj, eller å bli kjent uskikket for militærtjeneste. Altså bare bullshit fra sutrekopper.

Den unnskyldningen han postet i avisen var falsk som faen. Mette Marit burde stoppet Marius lenge før han reiste til London med Snekkestad, hun har ikke fått med seg noe som helst av hva fyren har drevet med, antagelig fra meget ung alder. Det er altfor sent nå.

Han kan ikke loke rundt som rikskjendis med unge modeller på statslønn/lommepenger som JEG betaler og sniffe koka 7 dager i uken, ikke en dag til. Hvor er razziaen på Skaugum? Få buret fyren inne, få ham i jobb på avrusning eller hva som helst, bare slutt å finansiere jævelskapet!

Og bytt alle låser og koder så han ikke kommer seg inn i offentlige/kongelige bygg. Hvor er PST? Totalt bakpå er de.

Godt sagt og helt enig! Fyren må sparkes UT av kongefamilien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kokain et vel forholdsvis dyrt, og har vært forbundet med «overklassedop»?

Marius vokser opp med venner fra et slikt miljø. Med kjendiser og influensere som tjener godt, samtidig som de ofte ikke bruker dagene til noe fornuftig/går på jobb.  Det har nok ikke vært bra for en med rusmisbruk i slekten.

Tenker at Mette-Marit har oppført seg eksemplarisk siden hun kom inn i kongehuset, og har nok prøvd så godt hun kunne å oppdra sønnen.

Håper at saken blir et vendepunkt for Marius.

Det kan ellers bli vanskelig for han å få kjæreste framover, bli gift og stifte familie, med fortid som kvinnemishandler. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (1 time siden):

Offentlig gapestokk på torget?

Tilbake til middelalderen altså? Forstår du ikke ringvirkningene av et slikt system/samfunn, hvor man åpner opp for å bli dømt og hengt ut, uten lov og dom?

Jeg vil ikke leve i en slik stat! Rettssikkerhet er viktig. Svært viktig! 

Jeg er enig med deg - men jeg vil gjerne ha gapestokken til slutt - ETTER at dommen har blitt rettskraftig. Jeg tror samfunnet hadde blitt tryggere om de som ble dømt også fikk en runde med offentlig gapestokk i form av navn ble publisert på samme måte som  f.eks eiendomsoverdragelser.   Jeg oppfatter rettsvesenet som alt for snille med kriminielle. Etter at navnet var publisert og dommen sonet så mener jeg også at de som måtte ønske det skal få en ny sjanse ved å få mulighet til å bytte navn etter en karens tid.  Problemet med dagens rettstat er jo at ofrene ofte straffes hardere enn den kriminelle - spesielt i voldssaker så kan jo offeret være merket for livet mens den kriminelle soner sin straff og går videre. En offentlig gapestokk tror jeg kan være preventivt - da vet alle at uansett straff, så kommer den på toppen.

Nå opplever vel Marius denne gapestokken før han er dømt - men jeg vil tro at den straffen føles tøffere enn hva han eventuelt senere dømmes for i retten. Faktisk tror jeg dette kan tvinge han inn til en form for behandling. Det er faktisk eneste vei ut av uføret for denne karen, noe jeg tror aldri ville skjedd uten gapestokken - sånn sett kan dette med gapestokk faktisk være en slag redning ut av dette. 

Nei - vi burde kanskje ha en slags offentlig gapestokk som straff - det er ikke bare uheldige sider med dette.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (10 timer siden):

Jeg synes politi, rettsvesen og andre offentlige etater skal ta seg av kriminelle. Ikke media. Det kan godt være han slutter å slå, men med tanke på alt media bretter ut, kan det godt være han tar selvmord eller lignende. 

Media har utløst selvmord før. Det er ikke ukjent. 

Nå har jeg ikke veldig lyst til å gå i bresjen for å forsvare konemishandlere, eller andre som slår, for jeg sympatiserer virkelig ikke for slike menn. Tvert i mot, jeg synes veldig synd på de som har opplevd denne type vold, og jeg klarer nok ikke engang å sette meg inn i langtids skadevirkninger som kan komme. Vold i nære relasjoner er grusomt!

Allikevel; media skal ikke brette såpass mye ut. Hvertfall ikke så tidlig. Politi og lignende burde fått prøvd seg først. Her rakk jo ikke engang saken å bli henlagt, før media kjørte på. Så de har jobbet raskt! 🫣🙄 (Dersom politiet hadde henlagt saken, ville jeg derimot vært positiv til en mediesak, samt klaging på henleggelsen. Men sånn var det ikke her. For en gangs skyld (??) gjorde politiet jobben sin. Da burde media holdt fingrene av fatet. 

Hvis du hadde visst hvor ødeleggende dette er så kan jeg garantere deg at du hadde forstått at for noen handler det om null vilje til å forstå seg på sånne folk.. Unnskyldningen om han hadde og har psykiske lidelser er ingen unnskyldning.  For mange bærer med seg skammen over handlingen til voldsutøveren hele livet, noen blir aldri seg selv igjen, og noen lever i frykt hver eneste dag. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...