Salvesen. Skrevet fredag kl 15:48 Del Skrevet fredag kl 15:48 Jarmo skrev (På 26.3.2025 den 19.07): Ny kvinne fornærmet i straffesaken mot Høiby En ny kvinne har fått status som fornærmet i straffesaken mot Marius Borg Høiby. – Jeg kan bekrefte at jeg er oppnevnt som bistandsadvokat for en kvinne i 20-årene. Ut over det har jeg ingen kommentar til saken, sier advokat John Christian Elden til NRK. Aftenposten omtalte saken først. – Jeg har ikke noen kjennskap til dette og har derfor ingen kommentarer å gi, sier Høibys forsvarer Ellen Holager Andenæs til avisen. NRK er ikke kjent med om Høiby er siktet for noe overfor kvinnen. – Det er ingen endringer i siktelsen. Utover det har vi ingen kommentarer, skriver pressesjef i Oslo politidistrikt Unni Grøndal i en tekstmelding til NRK. Fra før er Høiby blant annet siktet for to voldtekter uten samleie. Nok en gang funnet på mobilen... Han må jo ha enorme psykiske problemer relatert til sexualitet som han ikke klarer å stoppe. Å holde på slik når en er under etterforskning er helt bananas. Eller å gjøre det i det hele tatt er bananas forsåvidt. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 16:30 Del Skrevet fredag kl 16:30 Salvesen. skrev (38 minutter siden): Nok en gang funnet på mobilen... I grunn helt latterlig hvor mye politi får tak i info ut av mobiler som folk har lagret og/eller sendt videre. Dumme folk.. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet fredag kl 18:55 Del Skrevet fredag kl 18:55 (endret) Mizzie skrev (På 11.2.2025 den 8.38): Hun kan jo ha samtykket i drita tilstand og glemt det, for å sette det på spissen. Begge kan ha vært like drita. Men hva gjør en godt voksen kvinne på kjellerstua til MH når hun er 32-33 og han 19? Hva hadde folk sagt om maktbalanse dersom rollene var byttet? Samtykke til sex i våken tilstand er ikke samtykke til sex når man er bevisstløs. Mizzie skrev (På 11.2.2025 den 18.38): Det har florert intime videoer av Linni på nettet i flere år. Så tviler på at det har vært et sjokk for henne. Hun trenger heller ikke å ha blitt dopet ned, hun kan faktisk har riset seg selv, det er det jeg minsteker samtlige kvinner i saken har gjort. Er man med i et viss miljø, så er det ikke usannsynlig. Om det er aldri så mye annet på nett eller andre steder, så er det forsatt ikke lov til å ha sex med noen uten deres samtykke, eller hvis der ute av stand til å gi samtykke. Videre, har det ingenting å si hvorfor man er ute av stand til å gi samtykke. Det er irrelevant for lovens del. Mizzie skrev (På 18.3.2025 den 21.24): Det er såvidt jeg vet ikke kommet noen siktelse på dette enda. Dette halmstrået ditt er håpløs at du klamrer deg til. Han er fortsatt mistenkt og blir etterforsket for et straffbart forhold. Mizzie skrev (På 11.2.2025 den 19.39): Nei. Jeg tror ikke det. Mer ser jo at f.eks. NH melker denne saken så mye det er verdt. Hun stod frem til bloggerne og sa hun hadde mye mindre penger og derav mye mindre sted å bo. Hva har skjedd? Jo, hun har fått masse mere tv tid og blitt med på den ene realityen etter den andre. Noen vet hva de tjener penger på. Frogner-kvinnen tror jeg er den eneste som ikke har melka kua slik. Men skulle ikke forundre meg om det var litt «bare MH» sin skyld hele veien. De har selv valgt miljø de vet driver med heftig rus. Den ene kvinnen ønsket ikke anmelde MH for overgrep (Skaugum-kvinnen) og sa hun ikke hadde oppfattet det slik. Det er heller ikke noen siktelse i saken med Linni. Dette er bare skammelig og ondskapsfull spekulasjon. Hva skyldes det at du hele tiden prøver å henge ut og demonisere ofrene? Endret fredag kl 19:08 av Markiii 2 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet fredag kl 18:58 Del Skrevet fredag kl 18:58 (endret) Kakkelfant skrev (På 11.2.2025 den 18.49): Men vil ikke det nødvendigvis også bety at det finnes et komplott mot Marius blandt disse kvinnene, i og med at de alle da i tilfelle har "samkjørt" sine forklaringer? Så de lyver altså alle som en, med den samme historien, for å skjule sin egen rusbruk og utagerende oppførsel? Linni Meister visste ikke engang at han tilsynelatende hadde hatt sex med henne mens hun var bevisstløs. Hvordan kan kvinner inngå et komplott når de ikke engang visste om hva som hadde skjedd? Videre, det er irrelevant om det er noe "komplott". Hvis flere kvinner har videoer av at de blir voldtatt i søvne, så er disse voldtektene fortsatt straffbare uavhengig av om kvinnene bestemte seg i fellesskap for å gå ut med det. Bortforklaringene dine blir ekstremt tynne. Endret fredag kl 18:59 av Markiii 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet fredag kl 20:22 Del Skrevet fredag kl 20:22 (endret) 2 hours ago, Markiii said: Linni Meister visste ikke engang at han tilsynelatende hadde hatt sex med henne mens hun var bevisstløs. Hvordan kan kvinner inngå et komplott når de ikke engang visste om hva som hadde skjedd? Videre, det er irrelevant om det er noe "komplott". Hvis flere kvinner har videoer av at de blir voldtatt i søvne, så er disse voldtektene fortsatt straffbare uavhengig av om kvinnene bestemte seg i fellesskap for å gå ut med det. Bortforklaringene dine blir ekstremt tynne. Jeg stiller bare spørsmål, så får det være opp til andre å finne de rette svarene - mest av alt gjør jeg det slik fordi han har en meget stor heiagjeng som delvis består av sykofanter spyttslikkere med tunnelsyn, og visse ting kan også være ærekrenkende og dermed straffbare ytringer. edit: ser at sycophant blir oversatt med sycophant, så det er vel ikke et norsk ord, det riktige ordet blir vel "spyttslikker" Endret fredag kl 21:08 av Kakkelfant Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet fredag kl 21:10 Del Skrevet fredag kl 21:10 Kakkelfant skrev (38 minutter siden): Jeg stille bare spørsmål, så får det være opp til andre å finne de rette svarene - mest av alt gjør jeg det slik fordi han har en meget stor heiagjeng som delvis består av sykofanter spyttslikkere med tunnelsyn, og visse ting kan også være ærekrenkende og dermed straffbare ytringer. edit: ser at sycophant blir oversatt med sycophant, så det er vel ikke et norsk ord, det riktige ordet blir vel "spyttslikker" Jeg liker ikke tonen i innlegget ditt. Jeg tror ei heller du får frem poengene dine på en god måte. Dog; jeg er bekymret for at Marius blir forhåndsdømt ved hjelp av media, og hvordan media utleverer alt fra rykter til langt mer håndfaste bevis. Så skal det nevnes at jeg ikke tror Marius er uskyldig. Niks! Basert på alt som har kommet frem, så er det nok korrekt at det har skjedd ett og annet kriminelt. Disse forhold ikke bare bør, men SKAL, Marius dømmes for! Jeg forlanger at han må stå ansvarlig og til rette for hva han har gjort. Men han fortjener en korrekt og rettferdig dom — på samme måte som alle andre kriminelle også fortjener en korrekt og rettferdig dom. Dommen må stå i stil til overtredelsene som har skjedd. Og her starter min inkompetanse. Jeg aner ikke hva som er korrekt eller fornuftig nivå å dømme han til. Det tror jeg ei heller nordmenn flest har satt seg inn i. Men jurister og dommere har erfaring. De vet! Så jeg ønsker at prosessen skal gå sin gang i systemet, også får vi ta endelig dom til etterretning når den er klar. Håper jeg ikke er naiv, og at min tillit til rettsstaten er berettiget! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå