Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold

Gargantua

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver ingen medier hvem denne såkalte realitydeltakeren er?
https://www.nettavisen.no/kjendis/realitydeltaker-siktet-for-mishandling-i-nare-relasjoner/s/5-95-2207663

Om man først outer Marius Høiby og Petter Northug i mediene, hvorfor skal ikke dette gjelde for andre?
Virker som mediene er høyst selektive og opererer med to standarder. En for personer de liker -og en for dem de ikke liker, antagelig. Ikke bra.

Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (39 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/realitydeltaker-siktet-for-mishandling-i-nare-relasjoner/s/5-95-2207663

Om man først outer Marius Høiby og Petter Northug i mediene, hvorfor skal ikke dette gjelde for andre?
Virker som mediene er høyst selektive og opererer med to standarder. En for personer de liker -og en for dem de ikke liker, antagelig. Ikke bra.

Så bra at vedkommende ikke er outet.

Det finnes ingen dom. Vedkommende er siktet — ikke dømt. 

Vi vet ennå ikke om dette faktisk har skjedd. Vi må vente. 

Hvorfor er folk så utålmodige med å henge folk i galgen på torget? Jeg vil ikke tilbake til middelalderen! Never again! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (7 minutter siden):

Så bra at vedkommende ikke er outet.

Det finnes ingen dom. Vedkommende er siktet — ikke dømt. 

Vi vet ennå ikke om dette faktisk har skjedd. Vi må vente. 

Hvorfor er folk så utålmodige med å henge folk i galgen på torget? Jeg vil ikke tilbake til middelalderen! Never again! 

Jeg er er jo enige i at man ikke skal outes i mediene, og i alle fall ikke før en rettskraftig dom.
Stiller spørsmålet fordi det er åpenbart at de opererer med to standarder.

Dessuten trekker mediene inn foreldre og slektninger i tilfellet Marius - en 27 år gammel mann. Det er også noe nytt.
Se&Hør opererer som etterforskere - og vil avhøre utenforstående bare for at de tilhører kongehuset. Helt vilt.

Men saken må ikke ende opp i at han slipper å bli dømt fordi han er den han er. Da sliter de.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Neptun1 skrev (På 30.12.2024 den 16.25):

Det er forskjell på å ha vært med i Farmen som A****** har og å være sønnen av Norges neste dronning. Den ene blånekter dessuten mens den andre har innrømmet flere av forholdene, så det er jo litt flere forskjeller her enn bare at media "liker" den ene personen og ikke liker den andre.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
16 minutes ago, Salvesen. said:

Stadig flere som blir opplyst at de er "voldtatt" av hen. Hva gjør han egentlig, filmer de i sjul? 

Virker jo helt sykt dette

Min antagelse;

"Offerene" er tilnærmet bevisstløse av rus. Rusen har vært inntatt frivillig eller blitt lurt i vedkommende via drikke. Seksuelle handlinger er gjenomført og filmet.

"Offeret" våkner etter mange timer og husker kun en voldsom fest hvor det ble litt for mye.

Det er da voldtekt/overgrep om "offeret" ikke var i stand til å motsette seg handlingen. Tror ikke det er noen åpning for at offeret kan gi samtykke i ettertid.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (1 minutt siden):

Min antagelse;

"Offerene" er tilnærmet bevisstløse av rus. Rusen har vært inntatt frivillig eller blitt lurt i vedkommende via drikke. Seksuelle handlinger er gjenomført og filmet.

"Offeret" våkner etter mange timer og husker kun en voldsom fest hvor det ble litt for mye.

Det er da voldtekt/overgrep om "offeret" ikke var i stand til å motsette seg handlingen. Tror ikke det er noen åpning for at offeret kan gi samtykke i ettertid.

Shit det er syke greier! Men passer jo inn i teorien der de blir opplyst i etterkant pga bevis en finner.

Trenger mer en avrusning den karen der... Har han startet med det i det heletatt?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (23 minutter siden):

Stadig flere som blir opplyst at de er "voldtatt" av hen. Hva gjør han egentlig, filmer de i sjul? 

Virker jo helt sykt dette

Mest sannsynlig film/foto, ja. Men vanskelig å vite. 

Voldtektsparagfen spenner veldig bredt, så han trenger ikke å ha hatt sex med de, hvertfall - for de som måtte lure/spekulere. 

Seksualiserte bilder/filmer foretatt uten samtykke (f.eks fordi den fornærmede sover) er eksempler på slikt materiale. Jeg er ikke helt sikker på hvor grensen går fra "uskyldig bilde av jente som sover" til "seksualisert bilde av jente som sover". Men det satser jeg på at domstolene har god kontroll på. 👍😊

Siden politiet velger å følge dette sporet, så får jeg vel nesten anta at de har greie bevis. Og at Markus med tid og stunder vil få en fair rettsprosess, lov og dom.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Trenger mer en avrusning den karen der... Har han startet med det i det heletatt?

Vi vet at han startet avrusning, ja.

Politiet dro han tross alt med seg ut fra en slik anstalt. 😉

Hvorvidt han har fullført et opplegg, samt hvorvidt det ga effekt, er et helt annet spørsmål ... 🙄

Lenke til kommentar

Kommer nok frem i dagens lys om ikke lenge dersom det er lov å dele fra media sin side. Kjenner ikke jussen rundt det men er vel for å beskytte ofre?

Selv har jeg kommet over flere videoer som viser tilsynelatende ofrene til Høiby. Må ærlig innrømme at jeg ikke er kjent med influensere og hvordan de ser ut, men jeg kjente igjen LM ( siste offeret?) på en av videoene.

Og etter å ha sett et par videoer, så skjønner jeg at advokaten sier politiet anmelder over en lav sko også.
Det er ikke lett å vite om noen sover eller bare "koser" seg med øyne lukket mens Høiby sutter på pattene til LM før han viser til at han skal til å gjøre noe mer før videoen stopper. 
Dette er da sendt på snapchat til andre og lagret i ettertid slik jeg har forstått det.

Dog andre videoer er mer grafiske og viser akt med hva som igjen tilsynelatende er sovende mennesker som er sykt i seg selv.

Jeg måtte dog le litt da han refererer til seg selv som "prinsen" i et forsøk på å drive med "dirty talk" til disse jentene i videoer hvor det er åpenbart at jentene vet de blir filmet.

Som sagt ligger flere titalls videoer ut på nett allerede og har vært det lenge, man må kanskje være litt flink for å finne de på tor nettverket? ( er det jeg er blitt fortalt hvor det stammer fra selv de som har blitt delt i diverse discord servere) 

Han får nok som fortjent til slutt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 10.10.2024 den 13.42):

Er du klar over hvor mye samtaler og nyheter politiet har lekket til pressen og se og hør?

Hvilke?

Hvordan vet du at det er politiet, og ikke forsvarer eller bistandsadvokat?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mizzie skrev (På 10.10.2024 den 14.14):

Straffen han får avhenger av konteksten rundt det han blir dømt for. Hørt om formildende, skjerpende osv.? Handlet han med forsett? Var det mangel på impulskontroll? Det er mange spørsmål man ikke vet svar på.

F.eks. kan det i andre tilfeller, presiserer andre, at det hadde vært snakk om selvforsvar, psykisk vold av samboer, medvirkning til bruk og oppbevaring av narkotika? osv. Her er det mange ting som skal sees i kontekst. 

Hvilket "miljø" jentene tilhørte påvirker ikke straffen han får.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (På 16.10.2024 den 10.11):

Hva tenker du nå om politiets sak nå som de er ferdig med avhørene av Høiby. Han har vært i totalt 8 avhør.

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-vaert-i-nye-avhor/82026144

Nå får vi ikke detaljene fra avhørene, men det som kommer frem i dagbladet er at han IKKE ERKJENNER vold mot Snekkestad og Haukland. Han hevder derimot i avhørene at en av dem har mishandlet han. 

Så man kan vel si at saken til politiet derfor er svekket mot Høiby mot disse to siden de ikke har noen bevis og at det blir ord mot ord. Så det blir vel da muligens ikke en del av tiltalen.

Nei, det blir ikke ord mot ord. Det finnes også andre bevis, vitner, osv.

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (21 minutter siden):

Min antagelse;

Kokain og andre stoffer er åpenbart utbredt blant fiffen.

Får håpe at ungdommer og andre som lever av å distribuere intime og pinlige bilder tar litt lærdom.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...