Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Subara said:

FHI om kokaintall blant unge: – Vi har ikke har sett så høye tall før

Urovekkende utvikling, flere og flere ender opp som Høiby.

Mitt inntrykk er at det har snudd fra at de som brukte kokain nektet for det for å ikke bli uglesett, til at de som ikke bruker kokain juger om at de gjør det for å ikke bli sett på som ukule.  
Det er ikke en bra utvikling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem andre 27-åringer i Norge får 20 000,- i måneden pluss gratis husvære bekostet av foreldre som lever av offentlige bevilgninger ?

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-sier-han-fikk-20000-kroner-fra-foreldrene-i-maneden/17234232/

Sitat: For å unngå at regningene går til inkasso er det moren hans og kronprins Haakon som ordner med regningene, forklarer han. 

Har han nådd bunnen nå eller dukker det opp mer ?

Endret av Vokteren
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (1 time siden):

Hvem andre 27-åringer i Norge får 20 000,- i måneden pluss gratis husvære bekostet av foreldre som lever av offentlige bevilgninger ?

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-sier-han-fikk-20000-kroner-fra-foreldrene-i-maneden/17234232/

Sitat: For å unngå at regningene går til inkasso er det moren hans og kronprins Haakon som ordner med regningene, forklarer han. 

Hvem andre? Det har jeg ikke oversikt over. Sikkert de fleste fra fiffen og øvre overklasse?

Garantert ingen fra et normalt hjem.

Mener å ha blitt presentert en oversikt som viste at blant landets mange-millionærer, finner man de aller fleste i gruppen "unge arvinger". 

For noen generasjoner siden var det langt vanligere å se alt fra arbeidsomme gründere til bedriftseiere, finansfolk, osv., blandt de rike. 

Nå har vi skremmende mange kjemperike som ikke har så mange meritter (utover fest og fyll) å vise til. 

Så når du spør om "hvem andre", så er svaret at det begynner å bli en del folk. Og det blir stadig flere. Kvalmende høy party-faktor ser ut til å være drømmen og idealene. Denne livsstilen frontes hvertfall hardt av flere influence, hvis målgruppe er typisk 16-26 år. Altså den kommende generasjon som skal igjennom det samme kjøret?

---

Hva folk ønsker å bruke pengene sine på (uansett om de er arvet, opparbeidet eller noe annet) ønsker jeg ikke å legge meg opp i. Vi lever i et fritt land. Folk må få lov til å ta mindre kloke valg også — så lenge vi er på rett side av loven, det ikke går utover andre, etc. 

Kall meg gjerne tilhenger av kardemommeloven!

I denne aktuelle sak vet vi at den har blitt brutt. Oppførsel og adferd har gått utover andre. Ikke bra! Her ser vi at ordensmakten er på saken, og at det vil komme en rettssak, med påfølgende dom.

---

Hadde jeg kunne kontrollere influencerne, så hadde jeg gikk flesteparten munnkurv. Kastet de ut av sine plattformer, og sensurert og tidd de ihjel, helt til det kom noe mer samfunnsnyttig ut av kjeften deres.

Men en slik kontroll og sensur går midt imot min iver etter ytringsfrihet og generell frihet. Så ... Jeg får ikke gjort så mye med den dritten og det spyet de besudler samfunnet med!

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (5 timer siden):

Han "tror" han har gjeld, men har ikke kontroll over dette.

Mulig det dukker opp info om narkogjeld til div lyssky individer?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (5 timer siden):

Veldig mange, gjetter jeg på. Norge går ikke tomme for rike drittunger på en stund.

Noe jeg synes er viktigere er: Hvilke andre får politiavhørene sine gjengitt i media? Kan ikke politiet enkelt finne ut hvem som lekker informasjon her?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Poor Old Gil skrev (7 timer siden):

Han "tror" han har gjeld, men har ikke kontroll over dette.

Mulig det dukker opp info om narkogjeld til div lyssky individer?

Sier sitt om hvordan han oppfatter samfunnet og egen situasjon, dvs fullstendig uten bakkekontakt og ansvarsfølelse.
Med denne livsstilen er det overveiende sannsynlig at 20 000,- i mnd er langt unna realitetene.

Hvis gutten er syk og i kategorien «ung arbeidsufør», burde han behandles deretter med matkuponger og soveplass på hospits

• Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (8 minutter siden):

Skal mer til enn litt hvit pulver for å bil en del av kongefamilien sist jeg sjekket. 

Men hvitt pulver og andre narkotiske stoffer hjelper deg godt på vei hvis du har som mål å ødelegge logisk sans og ansvarsfølelse.
Frihet til å ødelegge seg selv og sine omgivelser for deretter å skylde på andre og kreve offentlig hjelp blir derved dophodenes morbide mantra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
23 hours ago, Vokteren said:

Det er kvalmende. Hvor kommer pengene fra? Jo, apanasje. Hvor kommer apanasje fra? Skattepenger. Det er de facto du og jeg som finansierer hubba bubba-livet hans.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (37 minutter siden):

Godt poeng.
Marius må belage seg på en periode i buret og bli utstøtt av kongefamiliens beskyttede og økonomiske situasjon.

En syk, uansvarlig og bortskjemt 27-åring som plutselig er på bar bakke, har dårlige odds.
Særlig når de fleste hjernecellene er preget av langvarig narkotikamisbruk og kriminalitet.

Hvordan kronprinsessen kommer til å takle dette, gjenstår å se…..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (29 minutter siden):

Godt poeng.
Marius må belage seg på en periode i buret og bli utstøtt av kongefamiliens beskyttede og økonomiske situasjon.

En syk, uansvarlig og bortskjemt 27-åring som plutselig er på bar bakke, har dårlige odds.
Særlig når de fleste hjernecellene er preget av langvarig narkotikamisbruk og kriminalitet.

Hvordan kronprinsessen kommer til å takle dette, gjenstår å se…..

Hun blir vel sykemeldt med denne "krystallsyken" igjen da, kongehuset har feid unna problemene i årevis og kommer til å fortsette med det. Skattebetalerne får vel betale for all "psykdommen".

• Liker 1
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (2 timer siden):

Har du allerede glemt avsløringen om at Marius IKKE knuste sin telefon med overlegg?

Han lurte i stedet polietet, ved å gi de en kjempegammel (og ødelagt) telefon.

Riktignok fungerte ikke dette veldig godt. Ved en senere anledning så fikk politiet fatt i hans faktiske telefon (uknust, og med sim-kort, om noen lurte :p). Denne telefonen har han benyttet over lengre tid, og det var her bilder og video fra påsken '24 ble funnet. (Ref. de siste overgrepssiktelsene).

Videre sammenligner du en som er domfelt mot en som ennå ikke har fått prøvd sin sak for retten. Ergo vet vi ikke ennå hvordan retten vil reagere på telefon-lureriet til Marius. Ei heller vet jeg om retten vektla det faktum at finnmarkingen var politimann av yrke eller ei (kan godt være det er eksplisitt nevnt i artikkelen eller dommen. Jeg har ikke sjekket.)

Lenke til kommentar

Hvis man ønsker å grave i forskjellsbehandling, så finner man saker som fronter begge syn. 

Jeg kan for eksempel dra frem denne saken, som NRK (og mange andre mediehus) skrev om i november.

En mann er dømt for en rekke alvorlige overgrep! Svært mange overgrep, faktisk. Hele 215 stykk! Hvem gjorde han så overgrep mot? Joda, neida, det var jo mot barn, da! 🤯 Ofrene var fra seks til fjorten år! 😡

Mannen ble dømt, og fikk 20 år i buret. Så det er jo bra. I tillegg må han betale 28 millioner i erstatning. Det er et svært høyt beløp!

https://www.nrk.no/nordland/omegle-saken_-mann-domt-til-20-ar-i-fengsel-i-stor-overgrepssak-1.16991915

https://www.nrk.no/nordland/aktor-ber-om-20-ars-forvaring-etter-overgrep-pa-omegle-1.16913910

Forskjellsbehandling: Mediene nevner ikke denne overgriperen med navn. Ei heller med bilde. De har ikke lagt ut bilder av huset hans på internett. De har ikke fotfulgt ham fra første stund politiet ble kjent med saken, og publisert en føljetong underveis. Nei. De har referert – saklig – fra aktoratets påstand og fra dommen, og her presenteres stort sett kun de faktiske forhold han ble dømt for. 

Skulle mediene behandlet Marius like snilt som denne mannen, så måtte de altså ha roet kraftig ned, og kun presentert nøkterne fakta – uten navn – og droppet alt av teorier og mistanker som ikke er bekreftet. 😉

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (36 minutter siden):

Hvis man ønsker å grave i forskjellsbehandling, så finner man saker som fronter begge syn. 

Jeg kan for eksempel dra frem denne saken, som NRK (og mange andre mediehus) skrev om i november.

En mann er dømt for en rekke alvorlige overgrep! Svært mange overgrep, faktisk. Hele 215 stykk! Hvem gjorde han så overgrep mot? Joda, neida, det var jo mot barn, da! 🤯 Ofrene var fra seks til fjorten år! 😡

Mannen ble dømt, og fikk 20 år i buret. Så det er jo bra. I tillegg må han betale 28 millioner i erstatning. Det er et svært høyt beløp!

https://www.nrk.no/nordland/omegle-saken_-mann-domt-til-20-ar-i-fengsel-i-stor-overgrepssak-1.16991915

https://www.nrk.no/nordland/aktor-ber-om-20-ars-forvaring-etter-overgrep-pa-omegle-1.16913910

Forskjellsbehandling: Mediene nevner ikke denne overgriperen med navn. Ei heller med bilde. De har ikke lagt ut bilder av huset hans på internett. De har ikke fotfulgt ham fra første stund politiet ble kjent med saken, og publisert en føljetong underveis. Nei. De har referert – saklig – fra aktoratets påstand og fra dommen, og her presenteres stort sett kun de faktiske forhold han ble dømt for. 

Skulle mediene behandlet Marius like snilt som denne mannen, så måtte de altså ha roet kraftig ned, og kun presentert nøkterne fakta – uten navn – og droppet alt av teorier og mistanker som ikke er bekreftet. 😉

Dette er fordi en av de sakene innehar offentlig interesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...