Gouldfan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) WiiBoy skrev (36 minutter siden): Det er godt at du klarte å redde situasjonen og potensielt flere liv, men det har jo ingen ting med kjøring uten gyldig førerkort å gjøre. Det MBH ble tatt for har heller ingen ting med nødverge å gjøre. Det er også et par ting til du ikke har svart på som jeg har spurt deg om; Jeg har aldri hatt førerkort for bil... Og nei det med Høiby var ikke nødverge, men poenget mitt var at juridisk er kjøring uten førerkort en bagatell, som å Urinere der det ikke er do, eller å snakke stygt til politiet.. Å snakke stygt til politiet er ikke bagatell da, men alvorlig lovbrudd er det vel ikke. Endret 2 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 20 minutter siden Del Skrevet 20 minutter siden Mizzie skrev (2 timer siden): Godt spørsmål. Se & hør skriver med store ord Hemmelig nettverk, altså det er en Snapchat gruppe. Og de skriver at det er de verste kriminelle. Tviler på at folk har eget navn som Nick på Snapchat 😂 Gitt at bildet er ekte, så er det ganske så uheldig ja. Sjargongen blir i overkant mye "gutta-stemning". Jeg er ikke videre imponert. Påstanden om at dette er en superhemmelig chat fra hovedstadens superkriminelle nettverk tar jeg med en stor dose salt. For så hemmelig er det jo tydeligvis ikke, når det deles fritt med Se & Hør. Utover å sette Marius i et (enda?) dårligere lys, så bidro vel dette sånn egentlig null og niks med fakta rundt de faktiske kriminelle forhold? Å tøyse og tulle om saken tar seg ikke ut. Han må holde seg for god til slikt! Kompisene óg! Men dessverre er det ikke forbudt å ha så ufin og upassende humor. Det er jo ikke det. Nok en gang ser vi et eksempel på heksejakten media kjører mot ham. Dersom bildet er ekte, så forstår jeg ikke tankesettet. Jeg forstår ikke humoren. Jeg forstår ikke ... noe! Men jeg har ikke lest resten av chatten, og uansett er det som sagt ikke ulovlig å ha såpass dårlig humor, takt og tone. (Men det burde kanskje nesten vært det?) Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8 minutter siden Del Skrevet 8 minutter siden Husker dere telefonen Marius angivelig knuste, slik at SIM-kort ble borte? Heh. Noen ganger har virkeligheten en langt enklere (og kjedeligere) forklaring. 😅 Denne artikkelen hos Dagbladet avslører nemlig at Marius leverte fra seg en eldre iPhone. Videoen fra påska var ikke på den telefonen. Videoen ble avdekket da han mye senere ble stoppet, og avkrevd for sin telefon på ny. Hvor mange av oss har ikke en gammel telefon (eller fler) liggende og slenge i en skuff? Marius har rett og slett bare røsket med seg noe gammel rask fra skuffen. Javel, så hadde den knust skjerm. Ikke overraskende at den derfor hadde blitt erstattet med hans virkelige telefon. Og ... rosinen i pølsa: selvfølgelig lå det ikke noe SIM-kort der. Noe annet hadde vært unaturlig. Svært unaturlig. Jeg har til nå klart meg på rett side av loven, men dersom politi banker på døra og vil ha elektronisk utstyr utlevert: holder det da at jeg overleverer noe gammalt skjit? Vil betjentene være happy da? De lukter ikke lunta? Marius fikk beholde sin telefon i mange uker, om ikke måneder, så enten har politiet latt seg lure noe voldsomt, eller så har de bare ikke vært interessert i å få fatt i hans faktiske telefon. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Og jeg vet ikke hva som er verst. Men jeg vet at den telefonen de besitter nå, hvertfall inneholder videoopptak fra påska 2024. Og jeg har ikke hørt noe mas om at også denne mangler SIM-kort. Så kanskje de har fått fatt i korrekt telefon denne gang? 🫣 Flaut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå