Sjørøver Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Wheeljack skrev (5 timer siden): Jeg er for monarkiet, syntes historisk sett at kongehuset har vært flotte ambassadører og symbol for Norge. Men jeg er også helt enig med det du sier der. Svakhetene kommer fram og det slår store sprekker når prinsessa snakker med engler og finner seg en svindler som mener barn med kreft har valgt det sjøl. Eldste sønnen til kronprinsessa vokser opp med kronprinsesse til mor, kronprins til far og to halvsøsken hvorav ho ene er tronarving. Denne sønnen faller mellom to stoler. Ikke er han anonym på grunn av resten av familien, men ikke er han kongelig heller - og nå er han tiltalt for vold og rusbruk. Det åpenbare svaret er at vi må kunne forvente av kronprinsen at han gifter seg med omhu. I den grad han får våre skattepenger, så kan vi stille krav. Det var nok en tabbe å finne seg ei med barn fra før. Dette gjør fort at det blir enda mindre populært med monarki. 1 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Legg ned hele kongehuset. Bør være slutt på tiden der folk blir født inn eller dratt inn og oppnår status på bakgrunn av absolutt ingenting. Er jo bare mat for pressen absolutt alt de gjør. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Det som er mest skremmende med denne saken er at Marius har blitt oppdratt av kongehuset siden han var en liten gutt. Kongefamilien har alle ressursene de trenger, men allikavel oppdra de en dum gutt med null respekt for sin kjæreste, som kaster bort livet sitt på tull og dop. Hvis det går dårlig dårlig med han, så tror jeg ikke oppdragelsen av de andre barna var mye bedre. 2 3 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Camlon skrev (6 minutter siden): Det som er mest skremmende med denne saken er at Marius har blitt oppdratt av kongehuset siden han var en liten gutt. Kongefamilien har alle ressursene de trenger, men allikavel oppdra de en dum gutt med null respekt for sin kjæreste, som kaster bort livet sitt på tull og dop. Hvis det går dårlig dårlig med han, så tror jeg ikke oppdragelsen av de andre barna var mye bedre. Det tenker i grunnen jeg og. Nå regner jeg med at særlig IA har lært mye mer ansvar siden hun er arving - men for alt vi vet har hun bare lært å holde masken/skjule ting bedre… 1 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august 19 hours ago, trn100 said: Her er det mange som sitter på sine høye hester! 😉 Hvis det er en eneste av dere som sier at dere ikke kjenner en i nærmeste omgangskrets/famile som ikke har dummet seg ut tilsvarende så lyver du! Han har ikke dummet seg ut, han har blitt tatt. Det er natt og dag. 1 2 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august 27 minutes ago, Camlon said: Det som er mest skremmende med denne saken er at Marius har blitt oppdratt av kongehuset siden han var en liten gutt. Kongefamilien har alle ressursene de trenger, men allikavel oppdra de en dum gutt med null respekt for sin kjæreste, som kaster bort livet sitt på tull og dop. Hvis det går dårlig dårlig med han, så tror jeg ikke oppdragelsen av de andre barna var mye bedre. Tja. Jeg er heller tilhenger av teorien om at Marius har blitt skadet av det. Trolig hadde det vært bedre for ham om MM hadde funnet seg en kjærlig rørlegger. 2 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august (endret) Camlon skrev (36 minutter siden): Det som er mest skremmende med denne saken er at Marius har blitt oppdratt av kongehuset siden han var en liten gutt. Kongefamilien har alle ressursene de trenger, men allikavel oppdra de en dum gutt med null respekt for sin kjæreste, som kaster bort livet sitt på tull og dop. Hvis det går dårlig dårlig med han, så tror jeg ikke oppdragelsen av de andre barna var mye bedre. Det setter krompefamilien i et fryktelig dårlig lys, definitivt. Men både arv og miljø former mennesker. Hos noen kan gjerne arv-elementet gi større utslag enn hos andre. Ting som intelligens, temperament, anlegg for å utvikle avhengighet osv er i stor grad bestemt av gener. Jeg vet ingenting om faren til partyprinsen så om han har arvet noen uheldige egenskaper derfra, eller om han kan ha arvet noe fra morssiden er heller ikke godt å vite. Ryktet sa vel at hun likte å ta seg en svingom i gamle dager ihvertfall. Endret 16. august av bo1e 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august bo1e skrev (10 minutter siden): Det setter krompefamilien i et fryktelig dårlig lys, definitivt. Men både arv og miljø former mennesker. Hos noen kan gjerne arv-elementet gi større utslag enn hos andre. Ting som intelligens, temperament, anlegg for å utvikle avhengighet osv er i stor grad bestemt av gener. Jeg vet ingenting om faren til partyprinsen så om han har arvet noen uheldige egenskaper derfra, eller om han kan ha arvet noe fra morssiden er heller ikke godt å vite. Ryktet sa vel at hun likte å ta seg en svingom i gamle dager ihvertfall. Hans biologiske far er dømt kriminell. Hans morfar var voldelig alkoholiker. Mora var «utagerende» til hun skjøt gullfuglen. 4 1 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august 30 minutes ago, Entern said: Det tenker i grunnen jeg og. Nå regner jeg med at særlig IA har lært mye mer ansvar siden hun er arving - men for alt vi vet har hun bare lært å holde masken/skjule ting bedre… Det er noe spesielt med henne også. Hun flyttet til en liten leilighet på Grünerløkka og fikk seg jobb som skoleassistent og miljøarbeider på Uranienborg skole. Hun har til og med jobbet som oppvasker. Dette er valg det står respekt av, men det er ikke kompatibelt med livet hun vil ha senere og det får meg til å tro at hun har mistet interessen for å leve livet som kongelig og vil slite med å gå tilbake til det kjedelige livet som vil forventes av henne når hun blir eldre. Og hvis hun har noe å skjule så kan det bli veldig synlig om hun blir presset inn i en livsstil hun ikke liker. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august 5 hours ago, Donkey Kong said: Hvis han ikke ønsker oppmerksomhet er det spesielt at han konsekvent finner partnere som er influencere og lever av oppmerksonhet. Unge kvinner er jo som flies on shit rundt sånne rike, berømte personer. Det stinker penger, da flokker de seg rundt ham. Det er ikke så vanskelig å spre bena litt for å øke sjansen for mye penger senere i livet. 1 Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august Hva er løsningen for kongefamilien her? Marius er voksen - de har ingen myndighet over han til å tvangsinnlegge han for behandling for rus, psykisk lidelse osv. Videre må jeg si jeg reagerer over at han tydeligvis har fått økonomisk bistand fra de kongelige til å leve ut sitt liv. Forstår det nemlig slik at han ikke har hatt noen jobb - er det korrekt? I så fall har mine skattepenger gått til Marius slik at han kan kjøpe dop og slå damer. Må si det gjør en ganske så oppgitt over måten kongefamilien har mislykkes totalt i sin oppdragelse av denne mannen..... 1 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august Konemishandler typer trenger absolutt ikke sjalusi, berettiget eller ei, for å utøve vold. Det holder lenge at partner er uenig i noe, ikke ler av en vits, har feil kjole på seg, ikke liker den nye skjorta, har lagd feil middag, osv osv osv. Se: Ike Turner. Ikke at bittelille Mariusselussenuss er helt der enda, men slike folk blir alltid verre og verre jo lengre de slipper unna. For øvrig helt enig med @SommerSolo, @Wheeljack, @Snikpellik og @Maabren 👍 4 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august trn100 skrev (På 16.8.2024 den 1:38 AM): Hvis du med det sier at du ikke kjenner til mennesker som har driti seg ut i fylla/rus så bor du enten i Kristansand eller har en svært liten omgangskrets... Nå leste jeg på nettavisen at to tidligere kjærester av han har gått ut med info om at de også har blitt banka gule og blå av karen. Virker som han har driti seg ut i narkorus en drøss av ganger. Som tydeligvis er helt greit siden alle kan drite seg ut en gang i blant.. Sus. 4 Lenke til kommentar
Benjamin butt on Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august Gargantua skrev (På 16.8.2024 den 12:05 AM): Men hvorfor skal samtalene/opptakene publiseres? Nå som det er ute på nettet, vil det være der til evig tid. MBH ba aldri om å bli kjendis. Hvorfor skal hans ord - sannsynligvis sagt i sterk rus - ligge på nettet for alltid? Han har vel ikke akkurat holdt en lav profil,og han har nytt godt av å være en del av kongehuset i forskjellige settinger, så man kan vel si at han har bedt om å bli kjendis 1 1 Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august Dette har gått ALT for langt fra medias side... jeg oppfatter dette som sultne gribber som slåss om maten, altså det saftigste de kan finne om Marius. Jeg ble rett og slett litt kvalm når jeg leste siste artikkel fra Nettavisen, hvor de hadde intervjuet komikere, psykologer og andre om hvordan de kunne gjøre business på saken, mens de forsvarer seg selv som nyhetsmedium. https://www.nettavisen.no/kjendis/komikere-harselerer-med-marius-borg-hoiby-etter-voldssiktelsen-har-ingen-grenser/s/5-95-1958889 ER DET ET SELVMORD MEDIA ER PÅ JAKT ETTER HER?! Jeg SKJEMS! 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august Andre1980 skrev (28 minutter siden): Dette har gått ALT for langt fra medias side... jeg oppfatter dette som sultne gribber som slåss om maten, altså det saftigste de kan finne om Marius. Jeg ble rett og slett litt kvalm når jeg leste siste artikkel fra Nettavisen, hvor de hadde intervjuet komikere, psykologer og andre om hvordan de kunne gjøre business på saken, mens de forsvarer seg selv som nyhetsmedium. https://www.nettavisen.no/kjendis/komikere-harselerer-med-marius-borg-hoiby-etter-voldssiktelsen-har-ingen-grenser/s/5-95-1958889 ER DET ET SELVMORD MEDIA ER PÅ JAKT ETTER HER?! Jeg SKJEMS! Kan jo hende han vurderer å IKKE slå neste gang? 🫣 1 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august Duriello skrev (11 minutter siden): Kan jo hende han vurderer å IKKE slå neste gang? 🫣 Jeg synes politi, rettsvesen og andre offentlige etater skal ta seg av kriminelle. Ikke media. Det kan godt være han slutter å slå, men med tanke på alt media bretter ut, kan det godt være han tar selvmord eller lignende. Media har utløst selvmord før. Det er ikke ukjent. Nå har jeg ikke veldig lyst til å gå i bresjen for å forsvare konemishandlere, eller andre som slår, for jeg sympatiserer virkelig ikke for slike menn. Tvert i mot, jeg synes veldig synd på de som har opplevd denne type vold, og jeg klarer nok ikke engang å sette meg inn i langtids skadevirkninger som kan komme. Vold i nære relasjoner er grusomt! Allikevel; media skal ikke brette såpass mye ut. Hvertfall ikke så tidlig. Politi og lignende burde fått prøvd seg først. Her rakk jo ikke engang saken å bli henlagt, før media kjørte på. Så de har jobbet raskt! 🫣🙄 (Dersom politiet hadde henlagt saken, ville jeg derimot vært positiv til en mediesak, samt klaging på henleggelsen. Men sånn var det ikke her. For en gangs skyld (??) gjorde politiet jobben sin. Da burde media holdt fingrene av fatet. 4 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august Man må forvente å få litt publisitet når man er del av kongefamilien og lever på statlig regning. Det er en del av gamet, og særlig når man er på kant med loven og bruker/misbruker ulovlige rusmidller. Man skulle tro politiet kunne gjort en jobb rundt å avdekke besittelse og bruk av narkotiske stoffer men slike personer er vel immune mot lovens lange arm. Denne personen trenger trolig hjelp på flere måter, både mtp retning i livet, omgangskrets osv. Når man ikke har noen daglig fast rutine sklir alt ut. Kanskje han trenger en plass å møte opp hver dag, mange gjør det. 3 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august Andre1980 skrev (9 timer siden): Dette har gått ALT for langt fra medias side... jeg oppfatter dette som sultne gribber som slåss om maten, altså det saftigste de kan finne om Marius. Jeg ble rett og slett litt kvalm når jeg leste siste artikkel fra Nettavisen, hvor de hadde intervjuet komikere, psykologer og andre om hvordan de kunne gjøre business på saken, mens de forsvarer seg selv som nyhetsmedium. https://www.nettavisen.no/kjendis/komikere-harselerer-med-marius-borg-hoiby-etter-voldssiktelsen-har-ingen-grenser/s/5-95-1958889 ER DET ET SELVMORD MEDIA ER PÅ JAKT ETTER HER?! Jeg SKJEMS! Denne fyren fortjener å gruses offentlig. Om noe er man altfor snill. 2 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august Entern skrev (10 minutter siden): Denne fyren fortjener å gruses offentlig. Om noe er man altfor snill. Offentlig gapestokk på torget? Tilbake til middelalderen altså? Forstår du ikke ringvirkningene av et slikt system/samfunn, hvor man åpner opp for å bli dømt og hengt ut, uten lov og dom? Jeg vil ikke leve i en slik stat! Rettssikkerhet er viktig. Svært viktig! 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå