Vokteren Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Uderzo skrev (35 minutter siden): Det er ikke hennes klient som i så fall bryter besøksforbudet, slik jeg tolker loven(korriger meg hvis jeg tar feil), hun sier bare at hun ikke vet om denne hendelsen etterforskes som et brudd. Hun sier ikke noe hvorvidt hun mener det er et brudd eller ikke, det angår uansett ikke henne og hennes klients sak. Jentas forståelse for hva et besøksforbud egentlig innebærer, er heller ikke særlig imponerende når hun tar kontakt for å låne bilen. 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Vokteren skrev (3 minutter siden): Jentas forståelse for hva et besøksforbud egentlig innebærer, er heller ikke særlig imponerende når hun tar kontakt for å låne bilen. Nei, åpenbart ikke. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Han er siktet for ytterligere ett brudd på besøksforbud. Forøvrig fatter jeg ikke dette enorme behovet fra enkelte for å forsvare denne fyren, det er helt åpenbart at hans forhold til, og syn på kvinner, er ræva 2 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Vokteren skrev (19 minutter siden): De møttes med formål om at hun skulle låne bilen mens han var på rehab. Det må derfor ha vært en gjensidighet i møtet. Når han i tillegg kom kjørende uten førerkort, viser han igjen sin totalt manglende forståelse for lov og rett eller fullstendige forakt for de samme. Nå blir det heller opphold i fengselet med et saftig utsettelsesgebyr fra rehabliteringssenteret han egentlig skulle ha besøkt. Et gebyr som sikkert blir betalt av deg og meg. Langvarig kokainbruk setter åpenbart preg på kognitive evner. For en surrete dust….. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Kul_Djevel skrev (På 5.11.2024 den 10:51 PM): Dette er jo bare spekulasjoner fra Se og Hør og har neppe noen rot i virkeligheten Jeg trodde aldri jeg skulle skrive dette, men: I denne saken har Se&Hør gang på gang gravd fram informasjon som er relevant og sann gjennom grundig journalistisk arbeide og blitt en faktakilde for andre medier. Igjen: Jeg trodde aldri jeg skulle skrive dette, men i denne saken er det på sin plass. 3 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden shockorshot skrev (1 time siden): Høiby har innrømmet vold mot en person i nær relasjon, aka kjæreste. Det er alt jeg trenger for å tenke konebanker. Du glemte å skrive at han i sin innrømmelse presiserte at dette var én eneste gang. Ikke gjentagende. Jeg kjenner ingen konebankere (såvidt jeg vet), men når jeg hører det ordet, så tenker jeg ikke på en person som har lagt sin hånd på kjæresten én gang. Tvert imot: jeg tenker på en person som legger sin hånd på sin kjære om igjen og om igjen og om igjen. Ta kontakt med nærmeste krisesenter, hvis du vil snakke med mennesker som jobber med å omgå ofrene til slike konebankere. Så forstår du sannsynligvis at det er en helt annen form for alvorlighet, og kan ikke sammenligne med det Marius har gjort (en gang). Ikke at jeg på noen måte forsvarer hendelsen han har innrømmet. For all del. Det skulle han jo aldri ha gjort. Han fortjener straff, satt av en rettferdig domstol, uten mas og jag fra royalty-kåte journalister! 🫠 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Håper at denne (påståtte) voldtektsmannen betyr slutten på kongefamilien. 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden qualbeen skrev (4 minutter siden): Så forstår du sannsynligvis at det er en helt annen form for alvorlighet, og kan ikke sammenligne med det Marius har gjort (en gang). Trodde tre ulike kvinner har rapportert at de var blitt utsatt for vold fra han? Men mulig det bare var en gang på hver kvinne? Men jeg aner ikke hvordan du vet at han bare har utsatt en kjæreste for vold en eneste gang. Nå er det en stund siden jeg har lest siste nytt om Marius, så kan være at det er informasjon om dette jeg ikke har fått med meg. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden qualbeen skrev (4 minutter siden): Jeg kjenner ingen konebankere (såvidt jeg vet), men når jeg hører det ordet, så tenker jeg ikke på en person som har lagt sin hånd på kjæresten én gang. Tvert imot: jeg tenker på en person som legger sin hånd på sin kjære om igjen og om igjen og om igjen. Hvor vanlig tror du det er at vold i nære relasjoner blir anmeldt første gang det inntreffer? Og hvor mange skamslåtte partner tror du har tenkt at «h*n er jo egentlig snill og elsker meg. Det vil aldri skje igjen.»? 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Noxhaven skrev (5 minutter siden): Trodde tre ulike kvinner har rapportert at de var blitt utsatt for vold fra han? Men mulig det bare var en gang på hver kvinne? Men jeg aner ikke hvordan du vet at han bare har utsatt en kjæreste for vold en eneste gang. Nå er det en stund siden jeg har lest siste nytt om Marius, så kan være at det er informasjon om dette jeg ikke har fått med meg. Til qualbeen sitt forsvar (som jeg mener er en meget innsiktsfull og god debattant), så skriver han om de handlinger som er bevist og ikke det han er mistenkt for. Fordi man kan altså være uskyldig i de handlinger man er mistenkt for. En mistanke er ikke bevis på skyld. Høiby var også mistenkt for å ha stjålet en scooter, men der viste det seg at han var uskyldig. 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Orion666 skrev (6 minutter siden): Hvor vanlig tror du det er at vold i nære relasjoner blir anmeldt første gang det inntreffer? Og hvor mange skamslåtte partner tror du har tenkt at «h*n er jo egentlig snill og elsker meg. Det vil aldri skje igjen.»? Det er også viktig å ha i bakhodet at i for eksempel turbulente forhold, så har man i mange tilfeller vært like slemme mot hverandre. Det har skjedd. Det har også skjedd at folk har blitt frikjent for slike forhold, da det har vist seg at ting kan være mer komplisert enn hva folk gjerne innbiller seg 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Orion666 skrev (21 minutter siden): Jeg trodde aldri jeg skulle skrive dette, men: I denne saken har Se&Hør gang på gang gravd fram informasjon som er relevant og sann gjennom grundig journalistisk arbeide og blitt en faktakilde for andre medier. Igjen: Jeg trodde aldri jeg skulle skrive dette, men i denne saken er det på sin plass. Unnskyld meg, men hva har sladrebladet skrevet som er bevist sant? Faktisk har Se og Hør drevet storstilt spekulering og omtalt enkelte siktelser som om det var fakta. Se og Hør konkluderte også med at Høiby hadde stjålet en scooter, men etterforskningen viste altså at det aldri hadde skjedd. Men selvsagt fascinerende å se at enkelte mener at Se og Hør bedriver seriøs journalistikk, men fakta er jo at de driver med sladder og useriøse spekulasjoner 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Kul_Djevel skrev (8 minutter siden): Til qualbeen sitt forsvar (som jeg mener er en meget innsiktsfull og god debattant), så skriver han om de handlinger som er bevist og ikke det han er mistenkt for. Fordi man kan altså være uskyldig i de handlinger man er mistenkt for. En mistanke er ikke bevis på skyld. Høiby var også mistenkt for å ha stjålet en scooter, men der viste det seg at han var uskyldig. Han kan også være skyldig i mye mer enn det han er mistekt for. Dette er jo bare en debatt om misstanke, antagelser, occam's razor etc? Det å mene han må ha banket 6 jenter 6 ganger hver, så totalt 36 tilfeller burde være like lite rasjonelt i dette stadiet som å mene han bare har banket 1 jente bare 1 gang. Men uansett, det jeg har sett fra deg i til nå i denne tråden så virker du inhabil. Eller ha en ekstrem bias som gjør deg irasjonell, så ønsker heller et svar fra han jeg spurte. Men takk for at du tok deg tiden til å svare i qualbeen's sted. 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 59 minutter siden Del Skrevet 59 minutter siden Noxhaven skrev (8 minutter siden): Han kan også være skyldig i mye mer enn det han er mistekt for. Dette er jo bare en debatt om misstanke, antagelser, occam's razor etc? Det å mene han må ha banket 6 jenter 6 ganger hver, så totalt 36 tilfeller burde være like lite rasjonelt i dette stadiet som å mene han bare har banket 1 jente bare 1 gang. Men uansett, det jeg har sett fra deg i til nå i denne tråden så virker du inhabil. Eller ha en ekstrem bias som gjør deg irasjonell, så ønsker heller et svar fra han jeg spurte. Men takk for at du tok deg tiden til å svare i qualbeen's sted. Jeg tror jeg kan svare på KulDjevels's vegene på denne her Han er ikke inhabil eller irasjonell, du er inhabil og irasjonell Kilde: KulDjevel 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 45 minutter siden Del Skrevet 45 minutter siden Noxhaven skrev (42 minutter siden): Trodde tre ulike kvinner har rapportert at de var blitt utsatt for vold fra han? Men mulig det bare var en gang på hver kvinne? Men jeg aner ikke hvordan du vet at han bare har utsatt en kjæreste for vold en eneste gang. Nå er det en stund siden jeg har lest siste nytt om Marius, så kan være at det er informasjon om dette jeg ikke har fått med meg. Jeg vet hva han har innrømmet. Ut over det, vet jeg fint lite. Men jeg prøver å ikke bruke Se og Hør som kilde på hva som faktisk har skjedd. Den jobben ønsker jeg å overlate til politi og rettsvesen. Å spekulere i om han har gjort X, Y og Z, synes jeg er litt vel spekulativt. Jeg skal selvfølgelig ikke se bort ifra at konklusjonen en gang i fremtiden, blir at han dømmes for noe mer enn det som p.t. er innrømmet. Det kan jo skje. Men inntil det foreliggen en endelig dom, så ønsker jeg ikke å spekulere. Jeg ønsker derimot at politi spekulerer, etterforsker og finner bevis. Jeg forventer at de utfordrer Marius på det de finner, og at de avkler eventuelle løgner! Dersom andre lyver (media, ofre, omgangskrets, m.fl) håper dette også oppdages og blir benektet. Litt sånn som scooter-saken. Blar vi mange nok sider tilbake i denne tråden, så var det enkelte her inne som ønsket å lage stor ståhei rundt dette. Så viser det hele seg altså å være en misforståelse, og politiet har skrinlagt den hendelsen. 😉 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 35 minutter siden Del Skrevet 35 minutter siden qualbeen skrev (5 minutter siden): Jeg vet hva han har innrømmet. Ut over det, vet jeg fint lite. Men jeg prøver å ikke bruke Se og Hør som kilde på hva som faktisk har skjedd. Den jobben ønsker jeg å overlate til politi og rettsvesen. Å spekulere i om han har gjort X, Y og Z, synes jeg er litt vel spekulativt. Jeg skal selvfølgelig ikke se bort ifra at konklusjonen en gang i fremtiden, blir at han dømmes for noe mer enn det som p.t. er innrømmet. Det kan jo skje. Men inntil det foreliggen en endelig dom, så ønsker jeg ikke å spekulere. Jeg ønsker derimot at politi spekulerer, etterforsker og finner bevis. Jeg forventer at de utfordrer Marius på det de finner, og at de avkler eventuelle løgner! Dersom andre lyver (media, ofre, omgangskrets, m.fl) håper dette også oppdages og blir benektet. Litt sånn som scooter-saken. Blar vi mange nok sider tilbake i denne tråden, så var det enkelte her inne som ønsket å lage stor ståhei rundt dette. Så viser det hele seg altså å være en misforståelse, og politiet har skrinlagt den hendelsen. 😉 Jeg har ikke en gang fått med meg denne scooter saken - det er drøyt og ekstremt.. uheldig om det blir lagt frem fabrikerte anklager. Uansett, du skrev at han hadde gjort noe en gang, en bastant uttalelse - og det var det jeg svarte deg på og lurte litt på, men nå skriver du at du synes det blir litt vel spekulativt å spekulere. Hele denne tråden handler vel kun spekulasjoner frem til en dommer har gjort sitt? Det er vrient å kalle alt for spekulasjoner, være imot alt av spekulasjon samtidig som du er aktiv her og spekulerer? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 33 minutter siden Del Skrevet 33 minutter siden Orion666 skrev (46 minutter siden): Hvor vanlig tror du det er at vold i nære relasjoner blir anmeldt første gang det inntreffer? Hvorvidt det anmeldes med en eneste gang, eller om det har pågått over flere tiår før anmeldelsen kom, er sikkert interessant i noens øyne. Når det gjelder det faktum at Marius har innrømmet ikke to, ikke tre, ikke fler, men én hendelse, så ja; da vet vi det. Han har innrømmet én hendelse. Kan det ha skjedd noe mer? Kanskje! Men det må nesten bevises altså! Lik det eller ei; en slik alvorlig anklage må bevises! Når det gjelder Marius, så har jeg aldri kjent han, men personer av kongehuset har jeg ikke som vane å forsvare. Tvert imot. Synes stort sett lite om kongehuset. Så hvis jeg legger all fornuft til side, burde jeg kanskje joinet hylekoret som ønsker steining på torget. Men samtidig, dersom noen feilaktig anklager meg for noe (uansett hva!), så er det livsviktig at dette må bevises før jeg blir sendt for å råtne i et fengsel! 🔥 Orion666 skrev (47 minutter siden): Og hvor mange skamslåtte partner tror du har tenkt at «h*n er jo egentlig snill og elsker meg. Det vil aldri skje igjen.»? Jeg har litt for god kjennskap til det, sa en svært nær person av meg har jobbet to tiår på nettopp et krisesenter. Jobben besto i å ivareta kvinner på flukt fra farlige menn. Og en svært tøff del av jobben, var å se de samme kvinnene søke tilbake til voldsmannen noen måneder/år senere, bare for å begynne runddansen på ny. Hvis noen ønsker å jobbe på krisesentre, så er mitt råd: tenk deg godt om. Du skal ha sterk psyke. For du får se mye dritt-oppførsel fra voldelige partnere. Og på toppen av det hele bevitner man at alt for mange ofre søker tilbake. 💔 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 32 minutter siden Del Skrevet 32 minutter siden MBH tegner seg virkelig inn på lista svigermors drømmegutt...mora må jo virkelig være stolt av go-gutten... Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 30 minutter siden Del Skrevet 30 minutter siden Kul_Djevel skrev (40 minutter siden): Unnskyld meg, men hva har sladrebladet skrevet som er bevist sant? Faktisk har Se og Hør drevet storstilt spekulering og omtalt enkelte siktelser som om det var fakta. Se og Hør konkluderte også med at Høiby hadde stjålet en scooter, men etterforskningen viste altså at det aldri hadde skjedd. Men selvsagt fascinerende å se at enkelte mener at Se og Hør bedriver seriøs journalistikk, men fakta er jo at de driver med sladder og useriøse spekulasjoner S&H har jobbet tett på kilder og fått tilgang til lydfiler og bilder. De har også gitt en plattform til ofrene noe som gjør det lettere å stå fram. Kanskje viktigst har de drevet feltarbeide ved å ha fotografer og journalister ved Skaugum og gjennom å kartlegge besøkende har de vist at kronprinsfamilien er langt mer innviet og involvert enn man ellers ville visst. Det er jo de kongelige sin rolle og involvering som gir denne saken det omfanget den har fått. Den gjennomsnittlige blandingsmisbrukende arbeidsledige konebankeren i en landbrukskommune er vanligvis ikke veldig interessant, men at vår neste dronning vitende har vært en armlengde unna rettferdiggjør dekningen. At det er S&H som gjør fotarbeidet er en morsom bisetning, men jobben er gjort og innsatsen har S&H stått for. Det står det respekt av. Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 13 minutter siden Forfatter Del Skrevet 13 minutter siden (endret) Så vidt jeg har forstått, har Marius banka/mishandla tre jenter: Juliane, Nora og Rebecca*. Nå er han også siktet for voldtekt uten samleie, som vel i rene ord betyr at han har fingra en drita/bevisstløs/sovende jente. Jeg tror denne sistnevnte jenta ikke er en av de tre førstnevnte. *Navnet er nevnt i utenlandske aviser, så jeg ser ingen grunn til å hemmeligholde dette, men moderator må gjerne fjerne dette. Endret 13 minutter siden av Gargantua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå