paatur Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Kan snart begynne og lure om media/politi har holdt en beskyttende hånd over han i flere år https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370?articleToken=fb137fedf099ff618455752675bd2d8a827c79200cfac301373978bbaaf170e8 2 1 Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august (endret) paatur skrev (2 minutter siden): Kan snart begynne og lure om media/politi har holdt en beskyttende hånd over han i flere år https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370?articleToken=fb137fedf099ff618455752675bd2d8a827c79200cfac301373978bbaaf170e8 Får si som Trump fansen: Lås han inn! Endret 16. august av FriskLuft Lenke til kommentar
Subara Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Høiby ble også omtalt av programlederen under partilederdebatten i går, i tillegg til M-Louises vinproduksjon og misbruk av prinsessetittelen, i duell -for og i mot monarkiet. Jeg reagerte på det. Saken er ganske fersk. 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august (endret) paatur skrev (16 minutter siden): Kan snart begynne og lure om media/politi har holdt en beskyttende hånd over han i flere år https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370?articleToken=fb137fedf099ff618455752675bd2d8a827c79200cfac301373978bbaaf170e8 Anser det for å være svært sannsynlig at det er spesialbehandling ute å går på flere forskjellige måter. Eller korrupsjon om du vil. Denne saken begynner å se veldig stygg/flau ut for kongefamilien. Endret 16. august av bo1e 3 1 Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august bo1e skrev (8 minutter siden): Anser det for å være svært sannsynlig at det er spesialbehandling ute å går på flere forskjellige måter. Eller korrupsjon om du vil. Denne saken begynner å se veldig stygg/flau ut for kongefamilien. Tror ikke noe på spesialbehandling - det er normal behandling. Det normale i Norge er at kriminalitet kan begås uten stor risiko. Terskelen for å begå kriminalitet i Norge er latterlig lav - det er mange oppsider og små nedsider på små kriminalitet. Faktisk så tror jeg mange ville kunne levd greit i landet med å være små kriminell. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Uspiselig av pressen. Uavhengig av hva som har skjedd så synes jeg dette gikk for langt og dette er bare med på å gjøre en kjip situasjon enda verre for tiltalt og hjelper ikke ekskjæresten eller noen andre det grann. Er helt enig i at Marius sliter og at han skal straffes for det han har gjort, men når man tipper over psykisk, sliter med rus-problemer og seg selv så gjør ikke VG dette lettere for noen parter og setter Marius i en offentlig gapestokk. Er på grensen til kvalmt. Skikkelig britisk grafsejournalistikk som VG burde faen meg holdt seg for god for. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august 10 hours ago, Duriello said: Og Mette Marit kan pent sette seg ned å la politiet gjøre jobben sin ifred. Var i kontakt med offeret, hvorfor? Tilby hysj-penger? Som mor, så sønn...... Eplet faller ikke langt fra treet. Dette er nok bare toppen av isfjellet. Slike folk har vel ikke stort annet å fylle dagene sine med enn fyll, rus og stadig nye kvinnelige golddiggere. 1 1 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Auto Asmodeus skrev (22 minutter siden): Uspiselig av pressen. Uavhengig av hva som har skjedd så synes jeg dette gikk for langt og dette er bare med på å gjøre en kjip situasjon enda verre for tiltalt og hjelper ikke ekskjæresten eller noen andre det grann. Er helt enig i at Marius sliter og at han skal straffes for det han har gjort, men når man tipper over psykisk, sliter med rus-problemer og seg selv så gjør ikke VG dette lettere for noen parter og setter Marius i en offentlig gapestokk. Er på grensen til kvalmt. Skikkelig britisk grafsejournalistikk som VG burde faen meg holdt seg for god for. Kjip situasjon, men det er en av kostnadene med å være en eksponert person. Bra at unge i dag ser de kjipe sidene ved å trøkke kokain opp i nesa hele tiden, ikke bare de polerte bildene disse folka poster i sosiale medier. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august 2 hours ago, FriskLuft said: Legalisering av nye rusmidler bør man selvfølgelig ikke åpne opp for. Da ender det bare med ennå flere saker som dette. Folk påvirket av rus begår ennå flere straffbare handlinger enn personer som ikke er beruset - jo færre rusmidler tilgjengelig i et samfunn, og hvor vanskeligere det blir å få tak i rusmidler - jo færre lovbrudd. Du tenker at cannabis bør være forbudt fordi folk som bruker kokain begår vold? 1 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august (endret) Det er ikke utenkelig at VG, og mange andre, vet veldig mye mer enn det som er kommet frem. Og at de nå syns at nok får være nok. At de ikke finner seg i å få munnkurv lenger. Og at de derfor publiserer. Jeg fikk sympati med løken da jeg leste beklagelsen han publiserte. Men så minnet jeg meg selv på at det er PR-arbeid og at alt som er kommet frem tidligere og som kommer frem nå tyder på at han er en ekstremt priviligert bortskjemt og beskyttet kriminell voldsmann og mishandler som kun beklager fordi noen nå turte å si i fra. Og det får meg til å lure på hvordan det er mulig å bli et så tragisk tilfelle når man har vokst opp i den norske kongefamilien. Rusmisbruk ok, men å banke opp kjærestene sine og drapstrusler når man ikke får viljen sin? Det er en diger skamplett på krompen&co, for å si det mildt. Endret 16. august av bo1e 5 Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Abigor skrev (4 minutter siden): Du tenker at cannabis bør være forbudt fordi folk som bruker kokain begår vold? Jeg tenker det bør være forbudt fordi all forskning viser at de aller fleste lovbrudd begås i ruspåvirket tilstand. Dersom det dukker opp nye rusmidler bør de bare forbys løpende slik at utvalget lovlige blir så få som overhodet mulig. Alt som i dag ikke er lovlig bør bare forbli ulovlig. Aller helst hadde jeg sett at alle rusmidler ble forbudt - også alkohol Lenke til kommentar
paatur Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august 5 minutes ago, bo1e said: Det er ikke utenkelig at VG, og mange andre, vet veldig mye mer enn det som er kommet frem. Og at de nå syns at nok får være nok. At de ikke finner seg i å få munnkurv lenger. Og at de derfor publiserer. Jeg fikk sympati med løken da jeg leste beklagelsen han publiserte. Men så minnet jeg meg selv på at det er PR-arbeid og at alt som er kommet frem tidligere og som kommer frem nå tyder på at han er en ekstremt priviligert bortskjemt og beskyttet kriminell voldsmann og mishandler som kun beklager fordi noen nå turte å si i fra. Dette tror jeg stemmer 100%. i artiklen Dagbladet postet i går ang kriminelle venner, så har Dagbladet skrevet flere artikler om en av personene tidligere. De ble også truet når de prøvde og oppsøke den personen i London. Så det er faktisk helt utenkelig at media ikke har hatt vist om hans omgangskrets før for noen dager siden…. 1 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august (endret) FriskLuft skrev (2 timer siden): Legalisering av nye rusmidler bør man selvfølgelig ikke åpne opp for. Da ender det bare med ennå flere saker som dette. Folk påvirket av rus begår ennå flere straffbare handlinger enn personer som ikke er beruset - jo færre rusmidler tilgjengelig i et samfunn, og hvor vanskeligere det blir å få tak i rusmidler - jo færre lovbrudd. Det er forskjell på rusmidler, marijuana er overhodet ikke det samme som kokain. Terskelen er heller ikke det samme, det er veldig mange som bruker marijuana uten å ha rørt kokain. Så er det slik at det er forløpig lite som tilsier at legalisering av marijuana fører til flere lovbrudd: Sitat Results indicate that the legalization of marijuana, both recreational and medical, does not increase violent crime rates. In contrast, marijuana legalization could lead to a decline in violent crime such as homicide, robbery and aggravated assault. Ref Overall, there is little evidence at this time to support the claim that the legalization of marijuana will result in an increase in crime rates, particularly in the long-term. Ref Legalisering har også andre positive effekter, man fjerner et svart marked og inntekskilde for kriminelle og politiet får mulighet til å bruke mer tid på annen kriminalitet. Snakker vi om antall lovbrudd, er det er også mye ekstra kriminalitet - f.eks vold, drap etc - knyttet til nettopp at det er et illigalt salg av rusmidler. Med det sagt, er jeg ikke for legalisering av kokain - men påstanden din om rusmidler er nødvendigvis ikke riktig. Endret 16. august av MrL 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Avvikle heile monarkiet. At den slags "overmenneske" skal bli født inn i stillinga høyrer ikkje heime i dagens samfunn. Det heile er ein vaklande gallionsfigur, som er blitt meir tydleg dei siste åra med sjamaner, englar, dop og anna. 6 Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august MrL skrev (6 minutter siden): Det er forskjell på rusmidler, marijuana er overhodet ikke det samme som kokain. Terskelen er heller ikke det samme, det er veldig mange som bruker marijuana uten å ha rørt kokain. Så er det slik at det er forløpig lite som tilsier at legalisering av marijuana fører til flere lovbrudd: Legalisering har også andre positive effekter, man fjerner et svart marked og inntekskilde for kriminelle og politiet får mulighet til å bruke mer tid på annen kriminalitet. Med det sagt, er jeg ikke for legalisering av kokain - men påstanden din om rusmidler er nødvendigvis ikke riktig. Jeg kan anerkjenne at det sikkert er forskjell på rusmidler, men felles for dem alle er at de gir rus - og rus gir svekkede sjelsevner og påvirker dømmekraften. Jeg ønsker ikke et samfunn der man åpner opp for en buffe av ulike rusmidler som svekker dømmekraften. Det eneste unntaket måtte være som et ledd i en behandling og da foreskrevet av lege. Alt annet tror jeg er å lure seg selv. 1 Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Zeph skrev (6 minutter siden): Avvikle heile monarkiet. At den slags "overmenneske" skal bli født inn i stillinga høyrer ikkje heime i dagens samfunn. Det heile er ein vaklande gallionsfigur, som er blitt meir tydleg dei siste åra med sjamaner, englar, dop og anna. Marius har pr. def ingenting med monarkiet å gjøre - men jeg er enig med deg. Dette er en ordning vi fint kan klare oss uten. Dersom vi skal ha et monarki så bør også de som representerer oss faktisk gjøre det på en god måte. Det gjør kronprinsen og det gjør kongen, men Mette marit gjør det ikke - märtha loise gjør det ikke osv...Så det begynner vel å tynnes i rekkene. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august 6 minutes ago, FriskLuft said: Marius har pr. def ingenting med monarkiet å gjøre Hvis han får levebrødet sitt fra dette monarkiet vil jeg si han uten tvil er del av det. Eller mener du han forsørger seg selv uten hjelp hjemmefra? 2 Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august kremt skrev (7 minutter siden): Hvis han får levebrødet sitt fra dette monarkiet vil jeg si han uten tvil er del av det. Eller mener du han forsørger seg selv uten hjelp hjemmefra? Det visste jeg ikke - jeg trodde det var snakk om en mann på 27 år som haddet sitt eget levebrød slik som alle andre på hans egen alder. 2 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Jeg forstår ikke hvorfor folk er sjokkert over dette. Fyren har hatt mange små kontroverser tidligere. Ser ut som et dra til tryne og det er kjent at han har festet hardt og hengt med tvilsomme folk. 5 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 16. august Forfatter Del Skrevet 16. august 5 minutes ago, Sjørøver said: Jeg forstår ikke hvorfor folk er sjokkert over dette. Fyren har hatt mange små kontroverser tidligere. Ser ut som et dra til tryne og det er kjent at han har festet hardt og hengt med tvilsomme folk. Jeg er ikke sjokkert over dette, men jeg er skeptisk til at VG publiserer private samtaler for å få klikk. Det er dét tråden handler om. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå