Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold

Anbefalte innlegg

wampster skrev (3 timer siden):

Det å posere på den måten for et bilde mens saken fortsatt er pågående OG han selv har sagt at han skal forbedre seg viser hinsides lav IQ/EQ.

Nei det forteller ingenting om hans IQ dette selvsagt. Hvor har du det fra?

Han poserer for et bilde i privat regi der han gir fingeren til et blad som har drevet heksejakt på han siste tiden. Altså det forteller ingenting om hans IQ eller hva den er. Dette er noe du innbiller deg og ikke noe som er kunnskapsbasert. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kul_Djevel skrev (2 timer siden):

Han poserer for et bilde i privat regi der han gir fingeren til et blad som har drevet heksejakt på han siste tiden. Altså det forteller ingenting om hans IQ eller hva den er. Dette er noe du innbiller deg og ikke noe som er kunnskapsbasert. 

Vel, det som er kunnskapsbasert, er jo at du sitter og forsvarer den fjotten med nebb og klør. Hva får du ut av det?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Robotix skrev (23 minutter siden):

Vel, det som er kunnskapsbasert, er jo at du sitter og forsvarer den fjotten med nebb og klør. Hva får du ut av det?

Å bekjempe heksejakt og offentlig fordømmelse uten lov og orden, får både du og jeg, svært mye ut av!

Dersom vi klarer å nedkjempe iveren etter gapestokk, så vinner samfunnet. Da har du og jeg fortsatt et rettsvesen å støtte oss på.

Det mener jeg burde være i din interesse.

Det er hvertfall i min interesse!

---

Siden folk elsker å spekulere i IQ (jeg fatter ikke hvorfor!), så okay, let's go: folk som ikke forstår at rettssikkerhet er viktig, kan umulig ha så høy IQ!

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Robotix skrev (1 time siden):

qualbeen svarte vel egentlig godt på dette.

MEN. Jeg er tilhenger av en sterk rettssikkerhet som skal være lik for alle, aldri hatt sansen for heksejakt eller gapestokken og jeg får selvsagt noe godt ut av det  ved å forsvare disse viktige prinsipper. 

Jeg kunne selvsagt kastet meg på et fordømmende hylekor jeg også og tråkke en mistenkt ned i søla uten å bry meg om rettsstaten og de viktige prinsippene som ligger til grunn der, men da hadde jeg bare følt meg dum. Det er ikke meg som person. Rett og slett.

OG det er jo det flotte med et diskusjonsforum også. Man kan ha rom for ulike meninger.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (17 timer siden):

Det er helt tonedøvt, og (ettersom det har skjedd med bilder som var tatt i privat regi tidligere) bare et tidsspm om at det ble lekket/kom ut i det offentlige.

Fra mensa: IQ (intelligenskvotient) er et mål for intelligensnivå, uttrykt som et tall. Enkelt sagt beskriver intelligens logisk sans

Det er logisk/sannsynlig at noe slikt kommer ut i offentligheten når du har alle øyne på deg.
Så jo det forteller noe om IQ/EQ

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (5 minutter siden):

Det er helt tonedøvt, og (ettersom det har skjedd med bilder som var tatt i privat regi tidligere) bare et tidsspm om at det ble lekket/kom ut i det offentlige.

Fra mensa: IQ (intelligenskvotient) er et mål for intelligensnivå, uttrykt som et tall. Enkelt sagt beskriver intelligens logisk sans

Det er logisk/sannsynlig at noe slikt kommer ut i offentligheten når du har alle øyne på deg.
Så jo det forteller noe om IQ/EQ

Du må sette deg inn i litt forskning. Det å ha god logisk sans betyr ikke at man trenger å ta logiske valg ellers i livet. Som nevnt så viser forskning at folk med veldig høy IQ har en større tendens til rusmisbruk enn folk med lav IQ. Å misbruke rus er vel ikke å ta et logisk valg? Forklaringen er at folk med høyere IQ har en tendens til å kjede seg raskere enn folk med lav IQ. 

At du mener at dette bildet er tonedøvt, betyr ikke at Høiby har lav IQ. Det betyr kun at du mener bildet er tonedøvt. Det kan settes i sammenheng med hvordan DU VELGER å tolke bildet. Men samtidig så betyr ikke det at din tolkning er den riktige.

Personlig så greier jeg ikke blåse meg opp over dette bildet. Han poserer og kødder foran kamera og gir fingeren til et Se og Hør som har drevet intensiv heksejakt på han. Jeg greier ikke helt seg noe galt i det eller at det er tonedøvt. Men jeg tolker kanskje bildet annerledes enn deg. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Lägg ned kungahuset. 

Är uppenbart att många av de konglig och de runt om kring inte klarar av det och varför skulle egentligen helt vanlig människor komma i en situation där media följer dem rätt tätt? 

Verkar rätt tydligt att han Marius inte borde ha de privilegierna och pengarna han faktiskt har nu.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
PVWBZE4G skrev (46 minutter siden):

Mette Marit varslet Marius om at han kom til å bli pågrepet, før Politiet gjorde det.

https://www.vg.no/nyheter/i/gw4nv9/marius-borg-hoeiby-27-varslet-om-paagripelse

Skandalen vokser og Kronprinsessen viser igjen at hun ikke klarer å holde styr på rollene sine.
Nå vil hun bli mistenkt for å lekket fortrolig informasjon og for å ødelegge evt bevis i boligen til Marius.
Dette kommer på toppen av at hun har kontaktet en av de fornærmede jentene rett etter at sønnen ble tiltalt.
Alt er sikker gjort i naiv god tro, men en fremtidig dronning burde hatt et minimum av juridisk gangsyn.
Heretter må hun holdes utenfor all konfidensiell informasjonsflyt rundt sønnens livsførsel. 
Dette kommer til å sverte henne for all fremtid og da er det kjekt å ha en sykdom som man kan skylde på når det røyner på.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (11 minutter siden):

Skandalen vokser og Kronprinsessen viser igjen at hun ikke klarer å holde styr på rollene sine.
Nå vil hun bli mistenkt for å lekket fortrolig informasjon og for å ødelegge evt bevis i boligen til Marius.
Dette kommer på toppen av at hun har kontaktet en av de fornærmede jentene rett etter at sønnen ble tiltalt.
Alt er sikker gjort i naiv god tro, men en fremtidig dronning burde hatt et minimum av juridisk gangsyn.
Heretter må hun holdes utenfor all konfidensiell informasjonsflyt rundt sønnens livsførsel. 
Dette kommer til å sverte henne for all fremtid og da er det kjekt å ha en sykdom som man kan skylde på når det røyner på.

Wow!

Hvilken amatør i politiet er det som varsler pårørende, før den siktede hentes inn?!

Dette kan da ikke være greit!?

At en mor kan finne på å ødelegge beviser (både tilsiktet, men også helt utilsiktet), sier jo seg selv. 

Ergo må man ikke varsle først! 🤯

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (1 time siden):

Wow!

Hvilken amatør i politiet er det som varsler pårørende, før den siktede hentes inn?!

Dette kan da ikke være greit!?

At en mor kan finne på å ødelegge beviser (både tilsiktet, men også helt utilsiktet), sier jo seg selv. 

Ergo må man ikke varsle først! 🤯

De er forpliktet til å varsle grunnet loven. Jeg tror ikke på at hun har ødelagt bevis. Hvilke bevis skulle det være? Han ble jo arrestert for vold. 

Lenke til kommentar
Mizzie skrev (5 timer siden):

De er forpliktet til å varsle grunnet loven. Jeg tror ikke på at hun har ødelagt bevis. Hvilke bevis skulle det være? Han ble jo arrestert for vold. 

Riktig.

Men det stopper ikke de som liker å fantaserer utover virkeligheten i denne saken. 

Dessuten har han allerede innrømmet det forholdet som han skulle pågripes for den dagen. Altså kroppskrenkelse mot sin siste kjæreste. Samt ødeleggelse av noe inventar.

Så i den virkelige virkeligheten så var det selvsagt ikke noe mor kunne ødelegge i den saken. Det angivelige forholdet skjedde ikke en gang i hans hjem. Det skjedde altså på en annen adresse. 

Her skal media lage liksomskandaler og liksomsensasjoner. Det handler vel mest om å melke kua som allerede er tom.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (14 minutter siden):

Riktig.

Men det stopper ikke de som liker å fantaserer utover virkeligheten i denne saken. 

Dessuten har han allerede innrømmet det forholdet som han skulle pågripes for den dagen. Altså kroppskrenkelse mot sin siste kjæreste. Samt ødeleggelse av noe inventar.

Så i den virkelige virkeligheten så var det selvsagt ikke noe mor kunne ødelegge i den saken. Det angivelige forholdet skjedde ikke en gang i hans hjem. Det skjedde altså på en annen adresse. 

Her skal media lage liksomskandaler og liksomsensasjoner. Det handler vel mest om å melke kua som allerede er tom.

Hvis en har mye hvitt pulver i leiligheten? 

Greit at det er borte, om de kommer.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (7 timer siden):

Hvilken skandale vokser?

Dette er en helt alminnelig straffesak der er en person er mistenkt for noe. 

Kronprinsessen har selvsagt ikke gjort noe feil eller har noe ansvar her. De som eventuelt har gjort noe feil i forbindelse med denne saken er jo da politiet i verste fall.

Mette Marit kan selvsagt ikke klandres for eventuelle feil politiet har gjort. Hun har opptrådd som en mor som regel pleier å gjøre når hennes barn er mistenkt for noe. 

Ellers så står jo saken slik at Høiby har innrømmet denne mildeste formen for vold som var kroppskrenkelsen og denne trusselen mot en annen kis. 

Politiet har henlagt siktelsen om denne mopeden/scooteren da det ikke fantes noe som helst bevis for at den var stjålet. 

Her trodde jo mange folk at han også var skyldig. Det viser hvor dumt det er å forhåndsdømme. 

Så nekter han for dette forholdet om vold i nære relasjoner osv. Men har kommet med påstander om at den ene kvinnen har vært voldelig mot han.

Her er vel saken vanskelig å bevise, så mulig det ikke blir noe tiltale der heller. 

Så skal man summere, så finnes det ingen skandaler her utenom noe rare greier politiet har gjort og Mette Marit har oppført seg sik man skal gjøre. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (1 minutt siden):

Hvis en har mye hvitt pulver i leiligheten? 

Greit hvis det er borte, om de kommer.

Men politiet hadde jo ingen planer om å ransake noe leilighet, så fullstendig irrelevant. 

Det angivelige forholdet de skulle pågripe han for skjedde dessuten på en annen adresse.

Så ingen skandaler her. Kun en presse som presser det lille de greier ut av denne saken. Kongestoff selger tydeligvis. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 minutt siden):

Hvilken skandale vokser?

Dette er en helt alminnelig straffesak der er en person er mistenkt for noe. 

Kronprinsessen har selvsagt ikke gjort noe feil eller har noe ansvar her. De som eventuelt har gjort noe feil i forbindelse med denne saken er jo da politiet i verste fall.

Mette Marit kan selvsagt ikke klandres for eventuelle feil politiet har gjort. Hun har opptrådd som en mor som regel pleier å gjøre når hennes barn er mistenkt for noe. 

Ellers så står jo saken slik at Høiby har innrømmet denne mildeste formen for vold som var kroppskrenkelsen og denne trusselen mot en annen kis. 

Politiet har henlagt siktelsen om denne mopeden/scooteren da det ikke fantes noe som helst bevis for at den var stjålet. 

Her trodde jo mange folk at han også var skyldig. Det viser hvor dumt det er å forhåndsdømme. 

Så nekter han for dette forholdet om vold i nære relasjoner osv. Men har kommet med påstander om at den ene kvinnen har vært voldelig mot han.

Her er vel saken vanskelig å bevise, så mulig det ikke blir noe tiltale der heller. 

Så skal man summere, så finnes det ingen skandaler her utenom noe rare greier politiet har gjort og Mette Marit har oppført seg sik man skal gjøre. 

De er en familie og  hun en mor.

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (6 minutter siden):

Men politiet hadde jo ingen planer om å ransake noe leilighet, så fullstendig irrelevant. 

Det angivelige forholdet de skulle pågripe han for skjedde dessuten på en annen adresse.

Så ingen skandaler her. Kun en presse som presser det lille de greier ut av denne saken. Kongestoff selger tydeligvis. 

Greit med en advarsel, likevel, en har kanskje noe i lomma, naar de kommer busende,

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (6 minutter siden):

De er en familie og  hun en mor.

Ja. 

Men noen mener vel kanskje han Mette Marit skal straffes nå da fordi politiet dummet seg ut med å varsle henne om at de ønsket å pågripe hans sønn og at de gjerne kunne gjøre det på en skole i nærheten og at de ikke skulle ransake huset?

Hvor lang straff skal hun få for politiets amatørmessige fremgangsmåte mener folk tror du?

Endret av Kul_Djevel
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...