Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold

Anbefalte innlegg

uname -i skrev (1 time siden):

All logikk tilsier at han måtte møte opp hele 8 ganger fordi han i avhør var uvillig til å tilstrekkelig opplyse saken.

Men bare hold på du.

Politiet sier at de er godt fornøyd. Antall avhør kan handle om at det dukket opp flere beskyldninger mot han, eller at de måtte ha flere detaljer etter de hadde snakket med andre vitner. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (12 minutter siden):

Det er for jævlig all pressedekning av Marius.

Han er bare sønn av Mette Marit og ikke egentlig et medlem av kongefamilien slik som Martha Louise.

Så la ham få seg en jobb som alle andre, og en 1-roms leilighet på Romsås.

• Liker 3
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (16 minutter siden):

Så la ham få seg en jobb som alle andre, og en 1-roms leilighet på Romsås.

Han hadde neppe greid å jobbe en uke på Rema uten å få fyken, så tipper det hadde blitt NAV. Det er det forsåvidt nå også. Eller hva skriver han egentlig på "yrkesstatus"? Linjeleder?

Endret av Folkflesk
Lenke til kommentar

I dag kom del to med Snekkestad i podcasten. Ble overrasket da hun forklarte nesten ordrett og brukte Haukland sin historie på hvorfor hun var sammen med slike menn som MBH. (Link til denne artikkelen er delt av noen andre tidligere). Hva i alle dager? For meg virker det som at hun lyver. Hva tenker andre? Hun ler også i podcasten når de snakker om alvorlige ting. Jeg får et inntrykk av at noe skurrer her, og tenker at man på et tidspunkt etter å ha vært sammen med en mann i 5 år, så må det ha vært følelser der, likevel fremstiller hun MBH som en mann uten empati. En kald jævel liksom.

Det stemmer ikke med hvordan familien har beskrevet han, hans egne innlegg på Instagram og hans forhold til dyr. 

Tar gjerne innspill. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mizzie skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke med hvordan familien har beskrevet han, hans egne innlegg på Instagram og hans forhold til dyr. 

Tror nok vi kan finne opptil flere tilfeller der virkeligheten er ganske annerledes enn hvordan den blir fremstilt på sosiale medier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (2 timer siden):

Tror nok vi kan finne opptil flere tilfeller der virkeligheten er ganske annerledes enn hvordan den blir fremstilt på sosiale medier.

Jo, men beskrivelsen av han er som en mann uten empati, antyder til psykopat, og Nora som en snill mann, men ganske store problemer. 

Noen som vet om hun er bitter fordi han fant noen andre? Sjalusi?

Lenke til kommentar
Mizzie skrev (43 minutter siden):

Noen som vet om hun er bitter fordi han fant noen andre? Sjalusi?

Dette ønsker jeg ikke å spekulere i. 

Det er både ufint og useriøst å spekulere i en eventuell sjalusi, eller andre følelser. Ikke er jeg interessert i å vite hvorfor, hvordan eller når det ble slutt mellom de to heller. «Privatlivets fred» er det noe som heter, og hverken Marius eller Nora (eller andre) fortjener å få privatlivet blottagt på et mer eller mindre tilfeldig diskusjonsforum på internett.

Av samme årsak liker jeg ikke all spekulasjon som har foregått mot Marius heller.

(To vrange gjør ikke rett!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (18 timer siden):

Så mye dritt og merkelige spekulasjoner sladrebladet Se og Hør skriver, så er det vel innafor å gi bladet fingeren slik han gjør. Folk tolker bildet slik de vil se det tror jeg og her vil nok folk tolke det dithen at han er enig i at han ikke viser anger. 

Men en mer troverdig tolkning er at gir fingeren til bladet fordi han misliker heksejakten de bedriver.

Men uansett. Ingen av oss er tankelesere og skal vel derfor ikke konkludere med hvorfor han viser fingeren, men skal man spekulere så mener jo jeg personlig da at min tolkning er mest sannsynlig. 

Lenke til kommentar
sk0yern skrev (5 minutter siden):

Det som er hevet over enhver til, er at mannen fullstendig mangler fingerspitzgefühl.
Slikt slår nok tilbake på ham før eller siden. Gir ikke akkurat et sympatisk inntrykk av fyren før en eventuell rettsak.

Domstolen skal kun uansett vurdere bevisene i de eventuelle tiltaler som kommer og et bilde der han viser fingeren til Se og Hør vil selvsagt ikke være noe bevismateriale da. 

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 minutt siden):

Domstolen skal kun uansett vurdere bevisene i de eventuelle tiltaler som kommer og et bilde der han viser fingeren til Se og Hør vil selvsagt ikke være noe bevismateriale da. 

Selvsagt, men at trynefaktor kan påvirke utfall i en rettsak er ikke akkurat en hemmelighet (selv om det selvsagt ikke er ønskelig).
Han spiller kortene sine utrolig dårlig, men han er sikkert kul i vennegjengen da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (50 minutter siden):

Det er fasinerende at det går ann å vise så lav IQ/EQ som MBH gjør

Dette forteller selvsagt ingenting om hans IQ. Faktisk viser forskning at folk med høy IQ har større sjanse for å misbruke alkohol og andre rusmidler enn folk med lav IQ. Det er fordi folk med høy IQ har lettere for å kjede seg

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 time siden):

Dette forteller selvsagt ingenting om hans IQ. Faktisk viser forskning at folk med høy IQ har større sjanse for å misbruke alkohol og andre rusmidler enn folk med lav IQ. Det er fordi folk med høy IQ har lettere for å kjede seg

Hva er det du snakker om?
Det å posere på den måten for et bilde mens saken fortsatt er pågående OG han selv har sagt at han skal forbedre seg viser hinsides lav IQ/EQ.

edit: Eller trodde du det var på grunn av at han holder alkohol i hånden at jeg mener han viser lav IQ/EQ?

Endret av wampster
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...