Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold


Anbefalte innlegg

https://www.aftenposten.no/norge/i/0V3xjM/julianne-snekkestad-snakker-ut-om-marius-borg-hoeiby-i-ny-podkast

Sitat

Hun understreker i podkasten at hun forteller sin «subjektive opplevelse» av hva som har skjedd.

Sitat

Snekkestad beskriver året etter bruddet med Høiby som «veldig tøft». Det hadde også andre årsaker, understreker hun.

Sitat

– Jeg kommer aldri til å komme meg, jeg kommer aldri til å stole på en mann igjen, sier Snekkestad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
qualbeen skrev (På 17.10.2024 den 12:08 AM):

Nja, det stemmer ikke.

Han har samarbeidet (litt). 

Kunne han ha samarbeidet enda bedre? Helt sikkert. Men total vranglås, avhør-nekt, etc., har det ikke vært.

Et sted midt på treet, kanskje?

Han har vært i 8 avhør. Da har han selvsagt samarbeidet meget godt! Hva mener du med samarbeide bedre? Når man stiller i avhør og svarer på spørsmål så har man selvsagt samarbeidet meget godt.

Kanskje noen mener han ikke samarbeidet fordi han nekter for noen av beskyldningene, men de som eventuelt mener det har ikke forstått noe som helst.

Her er en fersk sak med en annen kjendis. Han ble tiltalt og nå dømt for handlinger som kan sammenlignes med de handlinger Høiby er mistenkt for.

Han fikk 60 dagers ubetinget fengsel. Det burde gi en viss pekepinn på hva Høiby kan vente seg HVIS han skulle bli dømt. Er nok et lite slag i magen for de som har fantasert om 6 år i fengsel osv :)

https://www.tv2.no/underholdning/kjent-artist-domt-til-60-dagers-fengsel/17090309/

 

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (27 minutter siden):

Han har vært i 8 avhør. Da har han selvsagt samarbeidet meget godt! Hva mener du med samarbeide bedre? Når man stiller i avhør og svarer på spørsmål så har man selvsagt samarbeidet meget godt.

 

Det at man stiller i/til avhør er ikke ensbetydende med at man svarer på spørsmå/samarbeider "bra".
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (3 minutter siden):

Det at man stiller i/til avhør er ikke ensbetydende med at man svarer på spørsmå/samarbeider "bra".
 

Hva er bra svar når man er mistenkt for noe kriminelt man f.eks mener seg uskyldig i deler av ?

Er det kun bra svar hvis man innrømmer påstander`? selv om man innrømmer noe man f.eks ikke har gjort?

 

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 minutt siden):

Hva er bra svar når man er mistenkt for noe kriminelt man f.eks mener seg uskyldig i deler av ?

Er det kun bra svar hvis man innrømmer påstander`? selv om man innrømmer noe man f.eks ikke har gjort?

 

DU sa at han hadde vært i avhør og derfor samarbeidet bra.
JEG påpekte at det ikke nødvendigvis er korrekt

Takk

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (1 minutt siden):

DU sa at han hadde vært i avhør og derfor samarbeidet bra.
JEG påpekte at det ikke nødvendigvis er korrekt

Takk

Når man stiller i avhør så samarbeider man bra. Det betyr at man møter opp og svarer på spørsmål.

Å påstå noe annet er vrøvl. Hadde han IKKE stilt til avhør, så har han ikke samarbeidet. 

Det finnes ingen grunn til å påstå at Høiby ikke har samarbeidet bra. Ikke bare har han stilt til avhør, men han har stilt hele 8 ganger. Noe han ikke hadde trengt. Faktisk hadde han ikke trengt å stille til avhør overhodet. 

 

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (4 minutter siden):

Å stille til avhør når man er mistenkt i en straffesak er strengt tatt ikke valgfritt, så at han stiller sier lite om hans samarbeidsvilje da alternativet er at du blir hentet av politiet.

Her tar du feil.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-05-22-25/KAPITTEL_5#KAPITTEL_5

"Politiet kan la oppta forklaring av mistenkte, vitner og sakkyndige, men kan ikke pålegge noen å gi forklaring."

Videre: "Selv om et vitne ikke har forklaringsplikt etter første eller annet ledd, plikter vitnet etter innkalling å møte på politistasjon eller lensmannskontor i det politidistrikt hvor han bor eller oppholder seg for å avklare om han er villig til å forklare seg for politiet. Det samme gjelder for mistenkte."

Det eneste han er pliktig til er å møte opp på politistasjonen å gi beskjed om han vil la seg avhøre eller ikke.

Så Høiby har selvsagt samarbeidet bra, da han har villet la seg avhøre og han har gjort dette hele 8 ganger. 

 

 

Lenke til kommentar

Nei, jeg tar ikke feil, les igjen. Å møte til avhør er ikke frivillig, å avgi forklaring er derimot frivillig, du kan nekte å forklare deg, men å møte opp må du.
Dette sier dog ingenting om hva han har sagt, hvor villig han har vært til å forklare seg. Det er ikke grunnlag for å hevde at han er samarbeidsvillig fordi han har møtt til avhør. Vi vet ingenting om innholdet i disse avhørene.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg tar ikke feil, les igjen. Å møte til avhør er ikke frivillig, å avgi forklaring er derimot frivillig, du kan nekte å forklare deg, men å møte opp må du.
Dette sier dog ingenting om hva han har sagt, hvor villig han har vært til å forklare seg. Det er ikke grunnlag for å hevde at han er samarbeidsvillig fordi han har møtt til avhør. Vi vet ingenting om innholdet i disse avhørene.
 

Han har møtt opp til avhør og avgitt forklaring hele 8 ganger. 

Hva han har sagt eller ikke kommer ikke frem i sin helhet, men at han har vært der 8 ganger, så har han tydeligvis svart på de spørsmål han har fått. 

Det vi vet fra avhørene er at han har ERKJENT kroppskrenkelse den aktuelle datoen han ble pågrepet. Han har erkjent skadeverk på leilighet og han har erkjent trusler mot en ukjent mann i 20 årene.

Han har nektet for de forhold som har kommet som påstander fra de to øvrige damene i saken. Han har derimot kommet med påstander om at den ene av de har mishandlet han.

å møte opp å gi forklaringer hele 8 ganger forteller tydeligvis meg noe annet enn deg. Det er selvsagt lov. Men når man møter opp hele 8 ganger og svarer på spørsmål, så er det i min verden et solid tegn på samarbeidsvilje. Ihvertfall all den tid han kunne nektet å forklare seg overhodet. 

 

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (2 minutter siden):

å møte opp å gi forklaringer hele 8 ganger forteller tydeligvis meg noe annet enn deg. Det er selvsagt lov. Men når man møter opp hele 8 ganger og svarer på spørsmål, så er det i min verden et solid tegn på samarbeidsvilje. Ihvertfall all den tid han kunne nektet å forklare seg overhodet. 

All logikk tilsier at han måtte møte opp hele 8 ganger fordi han i avhør var uvillig til å tilstrekkelig opplyse saken.

Men bare hold på du.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (3 minutter siden):

All logikk tilsier at han måtte møte opp hele 8 ganger fordi han i avhør var uvillig til å tilstrekkelig opplyse saken.

Men bare hold på du.

Nå tipper du, men det er selvsagt lov det også.

Du tror virkelig at politiet hadde kalt han inn 8 ganger hvis han bare satt der å holdt kjeft? Lyver advokaten og politiet når de sier at han har svart på alle de spørsmål de hadde?

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-om-hoiby-har-gitt-en-grundig-og-god-forklaring/17091893/

"Politiet om Høiby: – Har gitt en grundig og god forklaring"

Hvis ikke dette er å samarbeide, så vet ikke jeg. 

 

Endret av Kul_Djevel
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 minutt siden):

Nå tipper du, men det er selvsagt lov det også.

Du tror virkelig at politiet hadde kalt han inn 8 ganger hvis han bare satt der å holdt kjeft? Lyver advokaten og politiet når de sier at han har svart på alle de spørsmål de hadde?

Hvorfor tror du at han ble kalt inn til avhør hele 8 ganger? Bare for å være slem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du at han ble kalt inn til avhør hele 8 ganger? Bare for å være slem?

Du svarte etter at jeg endret. Kan skje.

Men lyver politiet her? Hva skulle grunnen i så fall være til det?

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-om-hoiby-har-gitt-en-grundig-og-god-forklaring/17091893/

"Politiet om Høiby: – Har gitt en grundig og god forklaring"

Hvis ikke dette er å samarbeide, så vet ikke jeg. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (5 minutter siden):

å møte opp å gi forklaringer hele 8 ganger forteller tydeligvis meg noe annet enn deg. Det er selvsagt lov. Men når man møter opp hele 8 ganger og svarer på spørsmål, så er det i min verden et solid tegn på samarbeidsvilje. Ihvertfall all den tid han kunne nektet å forklare seg overhodet. 

I den verden resten av oss befinner oss i så sier ikke dette oss så mye. At han har erkjent lovbrudd som er godt dokumentert er noe alle med litt mellom ørene ville ha gjort, siden det skader hans sak å nekte for noe som kan bevises.

Hvordan vet du at han har svart på spørsmål, ikke minst viktige spørsmål, at han har svart sannferdig og bidrar til å oppklare?
Du synser jo bare. Det er ikke grunnlag for å hevde at han er samarbeidsvillig fordi han har møtt opp til avhør 8 ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (Akkurat nå):

I den verden resten av oss befinner oss i så sier ikke dette oss så mye. At han har erkjent lovbrudd som er godt dokumentert er noe alle med litt mellom ørene ville ha gjort, siden det skader hans sak å nekte for noe som kan bevises.

Hvordan vet du at han har svart på spørsmål, ikke minst viktige spørsmål, at han har svart sannferdig og bidrar til å oppklare?
Du synser jo bare. Det er ikke grunnlag for å hevde at han er samarbeidsvillig fordi han har møtt opp til avhør 8 ganger.

Hvorfor sier politiet selv at Høiby har gitt en grundig og god forklaring?

Viser til lenken i forrige innlegg.

Når politiet er fornøyd så tolker ihvertfall jeg det dit at han har samarbeidet godt.

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 minutt siden):

Hvorfor sier politiet selv at Høiby har gitt en grundig og god forklaring?

Viser til lenken i forrige innlegg.

Når politiet er fornøyd så tolker ihvertfall jeg det dit at han har samarbeidet godt.

De mener vel det da. Du har til nå hevdet en titalls ganger at fordi han møtte til avhør 8 ganger så var det et solid tegn på at han er samarbeidsvillig, det er det på ingen måte.

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (1 minutt siden):

De mener vel det da. Du har til nå hevdet en titalls ganger at fordi han møtte til avhør 8 ganger så var det et solid tegn på at han er samarbeidsvillig, det er det på ingen måte.

Vi får være enig om at vi er uenig da. Når man legger alt sammen, så tyder alt på at han har samarbeidet godt. Når politiet kaller forklaringen både god og grundig, så jeg greier ihvertfall ikke jeg å tro noe annet enn han har samarbeidet godt.

8 avhør er mange, men det har vært veldig mye å forklare. Så første tegnet at han samarbeidet godt var jo at han stilte i så mange avhør og det andre tegnet er altså at politiet sier seg fornøyd. 

Uansett. Spennende å se hvilken tiltaler som eventuelt kommer til slutt og hvilken av siktelsene som blir skrellet vekk. Denne beskyldningen om mopedtyveri ble jo skrellet vekk. Henlagt med at intet straffbart bevist eller hva det var. 

Lenke til kommentar
Sitat

 

Besøksforbudet

Høiby har fremdeles besøksforbud mot den fornærmede kvinnen fra hendelsen 4. august på Frogner. Politiet har fått informasjon om nye potensielle brudd på besøksforbud og gjør løpende vurderinger av informasjonen vi har mottat.

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2024/10/17/oppdatering-i-hoiby-saken/

 

Potensielle brudd på besøksforbud. Altså ikke bekreftet brudd slik media har fremstilt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...