Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold


Anbefalte innlegg

Kul_Djevel skrev (På 6.10.2024 den 9:59 AM):

Gratulerer. Nå brukte du ordet riktig. Bra du forsto hva jeg skulle frem til. Kudos for det.

Hvorfor fortsetter du med den belærende tonen etter at det flere ganger er vist at du ikke har peiling på straffesystemet?

Han har uansett selv innrømmet vold, og det har kommet frem informasjon om mer vold i tillegg. Det er altså et faktum at han har utøvd vold.

Sitat

Han har forklart seg i avhør om dette og sagt det var ikke han som ringte. Hva han har sagt utover det vites ikke.

Altså er det ikke kommet frem noen plausible alternative forklaringer enda.

Sitat

Da må politiet bevise at det var han som ringte dette ubesvarte anropet. Så enkelt er det. Det har de ikke bevis på meg bekjent. De kan mistenke han for dette, men en mistanke må som vi har vært inne på tidligere bevises. 

Med mindre han kan komme med andre plausible forklaringer så har politiet sitt bevis, og han har ikke klart å svekke politiets sak. Poenget er at han ikke bare kan nekte og så forvente at det skaper rimelig tvil.

Endret av Markiii
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Sånn går det når politiet er kompiser og gir varsel på forhånd. Som å ringe en narkobule og si at "Hei nå kommer vi snart, bare å rydde unna". Skulle nesten tro det var planlagt, men jeg tror heller det er inkompetanse fra politiet framfor direkte samarbeid.

Politiet "advarte" jo også Høiby slik at en annen fyr de hadde under oppsikt, en kompis av Høiby, rakk å komme seg utenlands. Synes nesten alt jeg leser om politiet i denne saken tyder på at de oppfører seg som hodeløse høns. Er det overgangen fra å skulle beskytte Høiby til å agere mot ham som blir for stor for dem?

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 minutt siden):

Hvorfor fortsetter du med den belærende tonen etter at det flere ganger er vist at du ikke har peiling på straffesystemet?

Altså er det ikke kommet frem noen plausible alternative forklaringer enda.

Med mindre han kan komme med andre plausible forklaringer så har politiet sitt bevis, og han har ikke klart å svekke politiets sak. Poenget er at han ikke bare kan nekte og så forvente at det skaper rimelig tvil.

Med logikken hans trenger man også kun si "det var ikke meg" om man blir tatt for råkjøring i egen bil i fotoboks.🙄 😂
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 timer siden):

Hvorfor fortsetter du med den belærende tonen etter at det flere ganger er vist at du ikke har peiling på straffesystemet?

Han har uansett selv innrømmet vold, og det har kommet frem informasjon om mer vold i tillegg. Det er altså et faktum at han har utøvd vold.

Har ingen ønsker om å være belærende, men når du kommer med faktafeil, så synes jeg det er riktig å påpeke de.

Han har innrømmet kroppskrenkelse er riktig, som er sett på som den mildeste form for vold i straffeloven 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/VzGK8r/opplysninger-til-vg-marius-borg-hoeiby-leverte-knust-mobil-uten-sim-kort-til-politiet
Burde ikke han og da bli siktet for forspillelse av bevis? Ganske tydelig han hadde noe å skjule ved å ødelegge mobil og sim.

Siden han angivelig ødela dette FØR han ble pågrepet første gangen, så kan han selvsagt ikke siktes for det 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kul_Djevel said:

Siden han angivelig ødela dette FØR han ble pågrepet første gangen, så kan han selvsagt ikke siktes for det 

Vel han visste jo at han skulle møte politiet og ødela rett før møtet, politiet burde strengt tatt bare tatt seg inn på skaugum med ransakelse ordre, det hadde nok skjedd med en privat person, synd det er forskjells behandling siden moren er kongelig. 

Endret av onkel_jon
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
wampster skrev (2 timer siden):

Med logikken hans trenger man også kun si "det var ikke meg" om man blir tatt for råkjøring i egen bil i fotoboks.🙄 😂
 

Ja, det kan man. 

Har man eksempelvis lånt ut bilen i det aktuelle tidsrom, og fotografiet fra fotoboks er svært uklart, er dette ofte usikkerhet nok til å slippe unna. 

Hvorvidt den mistenkte sin forklaring blir trodd, er som oftest et spørsmål om troverdighet. (Høiby stiller nok litt dårlig her. Vil anta de fleste dommere anser han til å inneha lav troverdighet. Men det er ikke opp til meg å definere/bestemme, heldigvis. 😅)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (28 minutter siden):

Vel han visste jo at han skulle møte politiet og ødela rett før møtet, politiet burde strengt tatt bare tatt seg inn på skaugum med ransakelse ordre, det hadde nok skjedd med en privat person, synd det er forskjells behandling siden moren er kongelig. 

Sikkert mye politiet skulle gjort annerledes, men enn så lenge må vi forholde oss til det de faktisk har gjort.

Høiby sto selvsagt fritt til å ødelegge egne ting selv om han visste at politiet ville treffe han. Han var verken pågrepet eller siktet på det tidspunktet.

Endret av Kul_Djevel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (2 timer siden):

Sikkert mye politiet skulle gjort annerledes, men enn så lenge må vi forholde oss til det de faktisk har gjort.

Høiby sto selvsagt fritt til å ødelegge egne ting selv om han visste at politiet ville treffe han. Han var verken pågrepet eller siktet på det tidspunktet.

Ikke uvanlig under emosjonelt stress at mobiler flakser i veggen. Tenker folk legger mer i det enn nødvendig. I hvert fall i den sammenheng at man faktisk ikke vet noe mer om hvorfor den var ødelagt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (2 minutter siden):

Tipper den smalt såpass hardt i veggen at SIM-kortet føyk ut og forsvant. Har skjedd meg også et par ganger.

Nei, det tar man naturligvis ut dersom man ikke har en fungerende mobil. Ser for meg at etter telefonsamtalen med politiet, så gikk det varmt i hodet på han og han knuste den i affekt. Han fikk vite at han skulle arresteres? Ikke så rart kanskje?

Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (5 timer siden):

Politiet "advarte" jo også Høiby slik at en annen fyr de hadde under oppsikt, en kompis av Høiby, rakk å komme seg utenlands. Synes nesten alt jeg leser om politiet i denne saken tyder på at de oppfører seg som hodeløse høns. Er det overgangen fra å skulle beskytte Høiby til å agere mot ham som blir for stor for dem?

Dette er selvsagt bare påstander. Ingen som vet hvorfor han fyren dro til utlandet. Uansett så advarte ikke politiet han, de hadde en samtale med han og fremsto klumsete i formuleringen. 

Lenke til kommentar
Mizzie skrev (2 minutter siden):

Nei, det tar man naturligvis ut dersom man ikke har en fungerende mobil. Ser for meg at etter telefonsamtalen med politiet, så gikk det varmt i hodet på han og han knuste den i affekt. Han fikk vite at han skulle arresteres? Ikke så rart kanskje?

Det er kanskje litt rart at politiet ikke spurte hvor SIM-kortet var? Det er gjerne data på det kortet.

Endret av Folkflesk
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (Akkurat nå):

Det er kanskje litt rart at de ikke spurte om SIM-kortet?

Du kan så si. Kanskje det var skytjenester/bilder osv de hadde bruk for. Det meste kan vel hentes ut av en knust mobil om det kun er skjermen. Men vi vet som sagt ikke. All informasjon fra Sim-kort får man vel hentet ut via mobiloperatøren? 

Lenke til kommentar
Mizzie skrev (9 minutter siden):

Du kan så si. Kanskje det var skytjenester/bilder osv de hadde bruk for. Det meste kan vel hentes ut av en knust mobil om det kun er skjermen. Men vi vet som sagt ikke. All informasjon fra Sim-kort får man vel hentet ut via mobiloperatøren? 

Antar det. Men det kan jo være at "noen" ikke tenkte så langt. Trolig bare et mislykket og desperat forsøk på å slette noen spor. Hadde vært bedre å gjemt telefonen i skittentøykurven til mor.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...