Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kul_Djevel skrev (45 minutter siden):

Rystende lesning dette. Hva er det politiet holder på med egentlig?

Det er en forsvarers jobb å forsvare klienten sin. Vedkommende er følgelig "forpliktet" til å være kritisk til jobben politiet gjør.

 

Kul_Djevel skrev (11 minutter siden):

Det var dette angivelige bruddet på besøksforbudet som var en anonym oppringning som utløste denne spaningen og aksjonen i etterkant.

Man er ikke anonyme selv om man for eksempel ringer fra skjult nummer. Politiet kan forholdsvis enkelt finne ut hvem det er.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (2 minutter siden):

Så politiet og advokaten lyver mener du? isåfall spenstig. 

Nei, politiet lyver ikke, politiet sier at brudd på besøksforbudet utløste politiaksjonen. Det er åpenbart at de svært alvorlige forholdene Høiby er siktet for, og andre forhold er årsaken til at politiet så det hensiktsmessig.

Forsvareren lyver heller ikke, han benytter enhver anledning til å kritisere politiet. Det er jobben til en forsvarer å finne måter å forsvare sin klient, og taktikken han har valgt er å bruke sakens offentlige natur og det faktum at Høiby er sønn av kronprinsessen for å forsøke å så tvil om politiets metoder og motiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (15 minutter siden):

Det er en forsvarers jobb å forsvare klienten sin. Vedkommende er følgelig "forpliktet" til å være kritisk til jobben politiet gjør.

 

Man er ikke anonyme selv om man for eksempel ringer fra skjult nummer. Politiet kan forholdsvis enkelt finne ut hvem det er.

Jeg er selvfølgelig klar over forsvareren sin jobb og at man kan finne ut hvem som har ringt fra skjult nummer.

Det jeg kritiserer er altså ressursbruken som finner sted ETTER denne oppringningen. Den mener jeg er rystende og rent sløseri. Ressurser som burde blitt brukt på å løse annen alvorlig kriminalitet som de ofte henlegger nettopp med begrunnelsen "for lite ressurser".

Endret av Kul_Djevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...