Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold


Anbefalte innlegg

Entern skrev (2 minutter siden):

Det er korrekt 👍

Men igjen, han er ikke alle de andre drittsekkene. Han er vår kommende dronnings førstefødte.

Kan ikke Durek gi gutten en omgang med djevelutrivelse mens Märtha kaller på noen engler. Det hele kan sikkert Mor sponse..DET må da være ekte vinn-vinn for alle...:new_woot:

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Entern skrev (5 minutter siden):

Det er korrekt 👍

Men igjen, han er ikke alle de andre drittsekkene. Han er vår kommende dronnings førstefødte.

Han er først og fremst en ung drittsekk, og de finnes det flere av enn jeg gidder å diskutere 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (2 minutter siden):

Kan ikke Durek gi gutten en omgang med djevelutrivelse mens Märtha kaller på noen engler. Det hele kan sikkert Mor sponse..DET må da være ekte vinn-vinn for alle...:new_woot:

Ja det hadde vært noe 🤣🤣🤣🤣

trn100 skrev (1 minutt siden):

Han er først og fremst en ung drittsekk, og de finnes det flere av enn jeg gidder å diskutere 😉

Ja det har du helt rett i 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ringer de til Marius før han "arresteres", dvs de sender en bil og plukker han opp ? Hvem som helst andre ved mistanke om narko og vold så hadde de jo reist hjem til vedkommende, slått inn døren og foretatt arrestasjon og razzia på stedet etter narko. Han hadde jo garantert narko hjemme hos seg selv. Står ikke et pip i loggen om ransaking. Han drev og råkjørte på Skaugum og la ut videoen, og saken ble henlagt øyeblikkelig, og nå har de FREMDELES ikke avhørt Marius etter snart en uke ? Han får jo så sykt spesialbehandling at det er jo ikke til å tro. Politiet opptrer jo ikke troverdig når de holder på å dulle rundt og sy mere puter under armene på denne umodne bortskjemte drittsekken. Han har jo verken jobb eller utdanning og nå er han faktisk snart 30 år og omtales som gutt ??

Endret av Karamell
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karamell skrev (13 timer siden):

Hvorfor ringer de til Marius før han "arresteres", dvs de sender en bil og plukker han opp ? Hvem som helst andre ved mistanke om narko og vold så hadde de jo reist hjem til vedkommende, slått inn døren og foretatt arrestasjon og razzia på stedet etter narko. Han hadde jo garantert narko hjemme hos seg selv. Står ikke et pip i loggen om ransaking. Han drev og råkjørte på Skaugum og la ut videoen, og saken ble henlagt øyeblikkelig, og nå har de FREMDELES ikke avhørt Marius etter snart en uke ? Han får jo så sykt spesialbehandling at det er jo ikke til å tro. Politiet opptrer jo ikke troverdig når de holder på å dulle rundt og sy mere puter under armene på denne umodne bortskjemte drittsekken. Han har jo verken jobb eller utdanning og nå er han faktisk snart 30 år og omtales som gutt ??

Enig i mye her, men politiet kan ikke klandres for at han ikke er avhørt.
Det er opp til Marius om han vil la seg avhøre eller ikke.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, sk0yern said:

Enig i mye her, men politiet kan ikke klandres for at han ikke er avhørt.
Det er opp til Marius om han vil la seg avhøre eller ikke.

Er det valgfritt å la seg avhøre? Jeg er ikke jurist, men dette må være en sannhet med modifikasjoner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (12 minutter siden):

Er det valgfritt å la seg avhøre? Jeg er ikke jurist, men dette må være en sannhet med modifikasjoner?

Etter straffeprosessloven § 230 kan Politiet be mistenkte, vitner og sakkyndige forklare seg, men disse har ikke plikt til å forklare seg under Politiavhør. Etter straffeprosessloven § 230 tredje ledd kan Politiet innkalle mistenkte og vitner til politistasjonen for å høre om de er villige til å forklare seg.
Dersom et vitne eller mistenkte avgir forklaring, skal forklaringen etter straffeprosessloven § 230 fjerde ledd skrives ned, leses opp til vedtakelse og så vidt mulig forelegges avhørte til underskrift. Dersom avhørte ønsker det, kan gjennomlesing tre i stedet for opplesing. Krever han endringer, skal disse foretas ved tilføyelse til rapporten. Har det ikke vært anledning til å skrive ned forklaringen på stedet, skal det gjøres snarest mulig. Av rapporten må det kunne ses om de former loven foreskriver, er iakttatt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (På 15.8.2024 den 11:37 PM):

Jeg er veldig lite interessert i kongehuset, men akkurat denne saken syns jeg var litt spesiell.

Hvordan kan VG forsvare å publisere private samtaler og/eller telefonsvarmeldinger mellom MBH og voldsofferet? Er ikke dette veldig drøyt? Hvordan kan dette forsvares rent presseetisk?

https://tv.vg.no/video/304300/nye-lydopptak-jeg-slo-deg-litt-med-flat-hand

Det jeg lurer på er:

1. Er det beskjeder lagt igjen på telefonsvarer eller er det en samtale som er tatt opp?

2. Visste MBH at det ble tatt opp?

3. Hvordan har pressen fått fatt i dette? Lekket av kvinnen til pressen eller av politiet til pressen?

Bør være unødvendig å påpeke, men verken jeg eller noen annen forsvarer vel handlingenen hans, men å publisere innspillinger av hva han sier privat til sin kjæreste/eks er ganske vanvittig i mine øyne.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kongefamilien enn det jeg gjør. De fleste av dem sikkert ålreite og jordnære mennesker, men utover det ser jeg på kongefamilien som en gigantisk unødvendig utgift. En gjeng mennesker som rusler rundt i klovnedrakt og klipper snorer. Ikke har dem stemmerett og ikke kan dem/kommer dem til å gripe inn politisk. 

På toppen av det hele er dem diplomater og kan i teorien slippe straff uansett hva dem gjør. 

Jeg bærer ikke noe "hat" mot kongehuset, men det finnes vel ikke noe jeg følger mindre med på enn akkurat det. 

Hva den bortskjemte rabagasten Marius bruker tiden sin til har man jo med tvang fått med seg gjennom medier og jeg kan vel ikke si annet enn at jeg håper han får den straffen han fortjener uten å måtte bruke et evt. "kongelig frikort". Utver det bryr jeg meg svært lite. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (32 minutter siden):

En gjeng mennesker som rusler rundt i klovnedrakt og klipper snorer. Ikke har dem stemmerett og ikke kan dem/kommer dem til å gripe inn politisk. 

På toppen av det hele er dem diplomater og kan i teorien slippe straff uansett hva dem gjør. 

Har aldri sett noen fra kongehuset som rusler rundt i klovnedrakt, hvor har du sett dette?
De er heller ikke diplomater, de kan også straffes.
Du tenker nok på lovgivningen som omhandler kongen selv:

Sitat

Det følger videre av Grunnloven § 5 at kongen « kan ikke lastes, eller anklages ». Kongen er bundet av de samme lovene som alle oss andre. Dette er et kjernepunkt i det konstitusjonelle – innskrenkede – monarkiet. Han nyter gjennom Grunnloven § 5 likevel såkalt immunitet mot rettsforfølgning: Andre kan ikke holde kongen rettslig ansvarlig på en måte som innebærer at han lastes eller kritiseres. Det gjelder uansett om han opptrer som del av statsmakten eller som privatmann.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (5 minutter siden):

Har aldri sett noen fra kongehuset som rusler rundt i klovnedrakt, hvor har du sett dette?
De er heller ikke diplomater, de kan også straffes.
Du tenker nok på lovgivningen som omhandler kongen selv:

 

Har ikke satt meg så veldig inn i kongehuset og det kan hende du har rett, men uansett drar nok Marius en fordel av å være den han er. Det er mye kammeraderi på toppen. 

Forøvrig er dette noe jeg vil kalle klovnedrakt:

VZ7EXVTQYMYZMAXJYDHWDPCDJE.thumb.jpg.fddd235f4beba839b7c049f07b083db0.jpg

Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (På 19.8.2024 den 9:19 PM):

Kan ikke Durek gi gutten en omgang med djevelutrivelse mens Märtha kaller på noen engler. Det hele kan sikkert Mor sponse..DET må da være ekte vinn-vinn for alle...:new_woot:

Godt poengtert. For er det dette som blir normen, sirkus, reality show og div kriminalitet, så er ikke lenger vårt monarki det vi ønsker å vise til omverdenen. Langt mindre høre formanende taler til folket..

Lenke til kommentar
Karamell skrev (17 timer siden):

Hvorfor ringer de til Marius før han "arresteres", dvs de sender en bil og plukker han opp ? Hvem som helst andre ved mistanke om narko og vold så hadde de jo reist hjem til vedkommende, slått inn døren og foretatt arrestasjon og razzia på stedet etter narko. Han hadde jo garantert narko hjemme hos seg selv. Står ikke et pip i loggen om ransaking. Han drev og råkjørte på Skaugum og la ut videoen, og saken ble henlagt øyeblikkelig, og nå har de FREMDELES ikke avhørt Marius etter snart en uke ? Han får jo så sykt spesialbehandling at det er jo ikke til å tro. Politiet opptrer jo ikke troverdig når de holder på å dulle rundt og sy mere puter under armene på denne umodne bortskjemte drittsekken. Han har jo verken jobb eller utdanning og nå er han faktisk snart 30 år og omtales som gutt ??

Da politiet ble involvert, tror jeg ikke saken handlet om narko. Det var vold i nære relasjoner som var viktig. 

Uten fare for bevisforspillelse, er det helt innafor å pågripe vedkommende på en mild måte - dersom hen er samarbeidsvillig. Det er ikke noe nytt, egentlig. Flust av eksempler på at politiet har hentet ut folk fra jobb og hjem på en rolig og sivilisert måte, helt uten dramatikk. Men media skriver sjeldent om kjedelig udramatiske pågripelser, da.

 

Hadde saken handlet om narkotika, måtte de ha handlet helt annerledes ja. Da måtte de ha ransaket leilighet o.l. uten at den siktede fikk anledning til å gjemme eller destruere bevisene!

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Siktelsen mot Høiby er utvidet til å omfatte trusler, i tillegg til vold og skadeverk.
https://www.nrk.no/norge/politiet-med-ny-informasjon-i-saken-mot-marius-borg-hoiby-1.17013884

Dette på bakgrunn av telefonsamtaler mellom han og kvinnen.

Han er nå også anmeldt for tyveri av en scooter. Han ble anmeldt for dette tre dager etter han ble pågrepet. Det er en annen fornærmet her enn i de øvrige sakene.

Han er foreløpig ikke siktet for forhold som omhandler ekskjærestene.
https://www.vg.no/rampelys/i/VzxlxJ/aftenposten-utvider-siktelsen-mot-marius-borg-hoeiby

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Siktelsen mot Høiby er utvidet til å omfatte trusler, i tillegg til vold og skadeverk.
https://www.nrk.no/norge/politiet-med-ny-informasjon-i-saken-mot-marius-borg-hoiby-1.17013884

Dette på bakgrunn av telefonsamtaler mellom han og kvinnen.

Han er nå også anmeldt for tyveri av en scooter. Han ble anmeldt for dette tre dager etter han ble pågrepet. Det er en annen fornærmet her enn i de øvrige sakene.

Han er foreløpig ikke siktet for forhold som omhandler ekskjærestene.
https://www.vg.no/rampelys/i/VzxlxJ/aftenposten-utvider-siktelsen-mot-marius-borg-hoeiby

Bur han inn er mitt folkelige råd.........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, FriskLuft said:

Bur han inn er mitt folkelige råd.........

Jeg går enda lengre, offentlig stening på Slottsplassen, kommer til og spare oss for masse penger og ekstremt lite interessante artikler i media neste 50 åra.

Bare og bli kvitt han med engang.. og sette et eksempel for all fremtid 

Endret av paatur
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Prinsesse Ingrid Alexandra om brødrene for 2 1/2 år siden.

Sitat

Prinsessen selv har trukket frem brødrene, storebror Marius og lillebror prins Sverre Magnus, som noen av sine største forbilder den dag i dag.

Foreldrene beskriver en søster med et nært forhold til sine brødre.

– Hun hadde gått i krigen for begge de to. Hun er veldig beskyttende og ser veldig opp til Marius, og har det veldig gøy sammen med Magnus. De har det veldig fint sammen, og hun er så omsorgsfull som søster.

https://www.nrk.no/norge/slik-beskriver-foreldrene-prinsesse-ingrid-alexandra-1.15820280

Håper Marius får ordentlig hjelp med rusmisbruket - og selv er klar for det - for det rammer også hele familien. Kjærestene slår opp når de blir utsatt for vold.

Sitat

 

Tror «Johnny fra Stovner» og «Ahmed fra Grønland» lettere får hjelp enn Borg Høiby.

Tabuer og offentlighetsangst kan gjøre det vanskelig for kjendiser og overklassefolk å få den hjelpen de trenger, mistenker aktivist.

https://subjekt.no/2024/08/21/marius-borg-hoiby-kokain-vold-arild-knutsen-human-andre-nilsen-normal/

 

Fasaden har slått ordentlig sprekker. Ikke mer å skjule, kan sette press på han til å forandre seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...