wampster Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Gouldfan skrev (17 minutter siden): Ikke erstatning fra politiet da, men fra Staten... Ja? Og politiets arbeidsgiver er? Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Tipper det blir meir enn 2 voldtekter som havner på bordet pga MBH. Det går gjerne sport i kor mange di kan filme og "voldta" blant gutta boys. Om karma bare var litt mulig... Lenke til kommentar
Mizzie Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Maabren skrev (21 minutter siden): Tipper det blir meir enn 2 voldtekter som havner på bordet pga MBH. Det går gjerne sport i kor mange di kan filme og "voldta" blant gutta boys. Om karma bare var litt mulig... Merkelig påstand og generalisering. Du anklager alle gutter for å filme jenter? Tenker du jenter som lar seg filme er helt uskyldige da? 3 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november wampster skrev (3 timer siden): Ja? Og politiets arbeidsgiver er? Det jeg mente er bare at Høiby kan få erstatning for frihetsberøvelse om han ikke blir dømt for disse video filmene på hans mobil. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Gouldfan skrev (17 minutter siden): Det jeg mente er bare at Høiby kan få erstatning for frihetsberøvelse om han ikke blir dømt for disse video filmene på hans mobil. Det kan han. Husk også på at han kanskje får noen uker for de forhold som allerede er innrømmet. Det er normalt å motregne straffen mot eventuelle dager i varetekt. Dermed er en liten del av straffen ferdig sonet, allerede før man «havner i buret». Skulle han bli totalt frikjent, eller at tilmålt straff er lavere enn antall dager i varetekt, etc., ja da har han krav på erstatning. Dette er helt vanlig, og ikke noe å henge seg opp i, egentlig. Reglene er like for alle mann 😊 2 Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Folket her, i media og andre sosiale media er så UTROLIG opptatt av at han IKKE skal få noen fordeler av å være sønn til Mette Marit at han får masse ulemper av det. Men det er visstnok greit. Han kan godt ha ett mye værre rettsvern, bare det for Guds skyld ikke er en millimeter bedre. Hvem, inkludert dommere i Norge kan ha et ikke-påvirket sinn ut fra den massive omtalen og jakten media har bedrevet?! Men det er visst ikke så farlig... bare han blir straffet hardt! 4 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Andre1980 skrev (4 minutter siden): Folket her, i media og andre sosiale media er så UTROLIG opptatt av at han IKKE skal få noen fordeler av å være sønn til Mette Marit at han får masse ulemper av det. Men det er visstnok greit. Han kan godt ha ett mye værre rettsvern, bare det for Guds skyld ikke er en millimeter bedre. Hvem, inkludert dommere i Norge kan ha et ikke-påvirket sinn ut fra den massive omtalen og jakten media har bedrevet?! Men det er visst ikke så farlig... bare han blir straffet hardt! Et paradoks, er at å prøve å påpeke denne sammenhengen gjør deg til «forsvarer av MBH». Noen er så drøye at de tror du forsvarer nærsagt alle kriminelle og voldtekt ... 🫣 Men slik er det jo ikke. Du påpeker bare at vi i frykt for å gi ham fordeler, begynner å forfordele noe grasalt voldsomt! 🫠 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Andre1980 skrev (17 minutter siden): Folket her, i media og andre sosiale media er så UTROLIG opptatt av at han IKKE skal få noen fordeler av å være sønn til Mette Marit at han får masse ulemper av det. Men det er visstnok greit. Han kan godt ha ett mye værre rettsvern, bare det for Guds skyld ikke er en millimeter bedre. Hvem, inkludert dommere i Norge kan ha et ikke-påvirket sinn ut fra den massive omtalen og jakten media har bedrevet?! Men det er visst ikke så farlig... bare han blir straffet hardt! Han har vel hatt såpass mange fordeler i såpass lang tid at de fleste normale mener at nok er nok ikke hatt jobb, ikke hatt inntekt, bor/spiser/drikker/reiser på skattebetalernes penger, ønsker likevel ikke å være en del av kongefamilien og derav ikke en offentlig person (som media har respektert til nå) selv om han mottar alle goder det er å være en del av kongefamilien, har blitt advart på forhånd i forbindelse med pågripelse, har blitt gitt veeeldig frie tøyler av politiet ved tidligere forhold (hans kriminelle krets/narkotikabruk etc). Men GUD BEDRE om folk nå mener at han burde holdes ansvarlig på lik linje som alle andre. Du kan jo selv prøve å gjøre alt det Marius har gjort, samt innrømme det han hittil har innrømmet og se hvor pent du hadde blitt behandlet av rettsvesenet/media 4 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) wampster skrev (23 minutter siden): Du kan jo selv prøve å gjøre alt det Marius har gjort, samt innrømme det han hittil har innrømmet og se hvor pent du hadde blitt behandlet av rettsvesenet/media Mine gjerninger om du hadde gjort det samme: Politiet: antageligvis slått til kjappere. Og helt uten forhåndsvarsel, o.l. Samtidig hadde de nok ikke gravd så mye i urelatert materiale. Media: knapt hevet et øyebryn. Du ville ikke fått navn og bilde kringkastet hver dag i et halvt år. Du hadde ikke blitt forfulgt. Ingen fotografer hadde brydd seg med å snikfotografere deg mens du tok en øl på en bar, etc. Endret 27. november av qualbeen 1 Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november qualbeen skrev (1 time siden): Et paradoks, er at å prøve å påpeke denne sammenhengen gjør deg til «forsvarer av MBH». Noen er så drøye at de tror du forsvarer nærsagt alle kriminelle og voldtekt ... 🫣 Men slik er det jo ikke. Du påpeker bare at vi i frykt for å gi ham fordeler, begynner å forfordele noe grasalt voldsomt! 🫠 Det er HELT riktig! Du traff spikeren på hodet der. Jeg forsvarer ingen av de eventuelle handlingene han måtte ha utført og de skal han straffes for, men i nordmenns iver og ordentlighet (jantelov) Så er det viktige å sørge for at han ikke får en millimeter fordel, enn at han får kilometer med ulemper pga den han er, og mediatrøkk. Denne rettsaken kommer uansett til å bli urettferdig i mine øyne. 2 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november 4 hours ago, Mizzie said: Merkelig påstand og generalisering. Du anklager alle gutter for å filme jenter? Tenker du jenter som lar seg filme er helt uskyldige da? Kontekst er ikkje lett for deg? Er heldigvis ikkje mange slike "gutta boys" gjenger som minner om MBH + venner. Men man finner di inna narko og kriminalitet. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) wampster skrev (1 time siden): Han har vel hatt såpass mange fordeler i såpass lang tid at de fleste normale mener at nok er nok ikke hatt jobb, ikke hatt inntekt, bor/spiser/drikker/reiser på skattebetalernes penger, ønsker likevel ikke å være en del av kongefamilien og derav ikke en offentlig person (som media har respektert til nå) selv om han mottar alle goder det er å være en del av kongefamilien, har blitt advart på forhånd i forbindelse med pågripelse, har blitt gitt veeeldig frie tøyler av politiet ved tidligere forhold (hans kriminelle krets/narkotikabruk etc). Men GUD BEDRE om folk nå mener at han burde holdes ansvarlig på lik linje som alle andre. Du kan jo selv prøve å gjøre alt det Marius har gjort, samt innrømme det han hittil har innrømmet og se hvor pent du hadde blitt behandlet av rettsvesenet/media Hvilke fordeler? Det er mange i Norge som ikke har jobbe eller inntekt fordi de har rike foreldre som har latt dem bodd lenge hjemme... Er det noe anderledes for Marius enn disse andre? Eller er du bare Sjalu, og tatt av jante? Du nevner "ønsker ikke å være en del av kongefamilien og offentlig person". Han er sønn av Mette Marit, noe han ikke har valgt selv (skulle han tatt livet sitt når hun giftet seg med Haakon?). Media har vel aldri respektert Marius, og det vises til gangs nå. De har sikkert trodd/følt/ment det, men nå skal til gangs ta igjen og henge fyren. Ang. advarsler så kan det godt diskuteres.... Det ble rapportert til hoffets sikkerhetsstab... og det er da ganske natulig. Hva hadde skjedd om de ikke hadde gjort det og stormet Skaugum? Skuddveksling? Spar meg. Du skriver videre "Du kan jo selv prøve å gjøre alt det Marius har gjort..." Men han har ikke gjort det. Han er i varierende grad ANKLAGET for å ha gjort noe... og jeg tror jeg hadde blitt behandlet vesentlig bedre enn det Marius har blitt til nå. Denne saken er Norges skam! Vi klarer over hode ikke å la folk bli behandlet likt, og i redsel for at noen skal bli behandlet bedre, så blir de i realiteten lynsjet og behandlet vesentlig dårligere (i sum) enn en hvilken som helst annen person. Skam til Norge. Endret 27. november av Andre1980 stavefeil 2 2 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Eneste som skal ha skam her er Marius. 1 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Det hadde vært fint med noen debatter om hvor skadelig rusavhengighet og hvordan det går utover hele familien og forhold. Og at vold og overgrep ofte begås i ruspåvirket tilstand. Jeg tror de kommer når saken er over, også fra kongehuset. Den eneste måten å stilne stormen i media mot dem er åpenhet. En vanskelig situasjon. Rehabilitering kan ta mange år, og ingen vet utfallet. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Subara skrev (6 timer siden): Det hadde vært fint med noen debatter om hvor skadelig rusavhengighet og hvordan det går utover hele familien og forhold. Og at vold og overgrep ofte begås i ruspåvirket tilstand. Jeg tror de kommer når saken er over, også fra kongehuset. Den eneste måten å stilne stormen i media mot dem er åpenhet. En vanskelig situasjon. Rehabilitering kan ta mange år, og ingen vet utfallet. Og han maa ville det selv. Det norske folket, kan ikke faa ham rusfri. Staar han til ansvar for oss? Eier vi ham? 1 Lenke til kommentar
paatur Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november 10 hours ago, Andre1980 said: Hvilke fordeler? Det er mange i Norge som ikke har jobbe eller inntekt fordi de har rike foreldre som har latt dem bodd lenge hjemme... Er det noe anderledes for Marius enn disse andre? Eller er du bare Sjalu, og tatt av jante? Du nevner "ønsker ikke å være en del av kongefamilien og offentlig person". Han er sønn av Mette Marit, noe han ikke har valgt selv (skulle han tatt livet sitt når hun giftet seg med Haakon?). Media har vel aldri respektert Marius, og det vises til gangs nå. De har sikkert trodd/følt/ment det, men nå skal til gangs ta igjen og henge fyren. Ang. advarsler så kan det godt diskuteres.... Det ble rapportert til hoffets sikkerhetsstab... og det er da ganske natulig. Hva hadde skjedd om de ikke hadde gjort det og stormet Skaugum? Skuddveksling? Spar meg. Du skriver videre "Du kan jo selv prøve å gjøre alt det Marius har gjort..." Men han har ikke gjort det. Han er i varierende grad ANKLAGET for å ha gjort noe... og jeg tror jeg hadde blitt behandlet vesentlig bedre enn det Marius har blitt til nå. Denne saken er Norges skam! Vi klarer over hode ikke å la folk bli behandlet likt, og i redsel for at noen skal bli behandlet bedre, så blir de i realiteten lynsjet og behandlet vesentlig dårligere (i sum) enn en hvilken som helst annen person. Skam til Norge. Flere medier innrømmet når saken med Marius eksploderte at de hadde vist om mye av hva Marius drev med i mange år og de ofte hadde fått tips om han men at de valgte og ikke skrive om det… 3 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november (endret) 13 hours ago, Andre1980 said: Folket her, i media og andre sosiale media er så UTROLIG opptatt av at han IKKE skal få noen fordeler av å være sønn til Mette Marit at han får masse ulemper av det. Men det er visstnok greit. Han kan godt ha ett mye værre rettsvern, bare det for Guds skyld ikke er en millimeter bedre. Hvem, inkludert dommere i Norge kan ha et ikke-påvirket sinn ut fra den massive omtalen og jakten media har bedrevet?! Men det er visst ikke så farlig... bare han blir straffet hardt! 11 hours ago, Andre1980 said: Jeg forsvarer ingen av de eventuelle handlingene han måtte ha utført og de skal han straffes for, men i nordmenns iver og ordentlighet (jantelov) Så er det viktige å sørge for at han ikke får en millimeter fordel, enn at han får kilometer med ulemper pga den han er, og mediatrøkk. Denne rettsaken kommer uansett til å bli urettferdig i mine øyne. 11 hours ago, Andre1980 said: Du skriver videre "Du kan jo selv prøve å gjøre alt det Marius har gjort..." Men han har ikke gjort det. Han er i varierende grad ANKLAGET for å ha gjort noe... og jeg tror jeg hadde blitt behandlet vesentlig bedre enn det Marius har blitt til nå. Denne saken er Norges skam! Vi klarer over hode ikke å la folk bli behandlet likt, og i redsel for at noen skal bli behandlet bedre, så blir de i realiteten lynsjet og behandlet vesentlig dårligere (i sum) enn en hvilken som helst annen person. Skam til Norge. Kan du begrunnet dette her. Hvilke ulemper mener du han har fått som er så ille? Media dekker saken ettersom det involverer personer (vår fremtidige konge og dronning) som mer eller mindre er hevet over norsk lov. Det er soleklart at den siden av saken må belyses og debatteres, uansett om han/de vil det eller ikke. Videre kan man si at media, og i hvert fall sladrepressen, burde skjerpe seg i hva de skriver om, men her er han heller ikke behandlet verre enn andre tilsvarende kjendiser. Saken om den lille posen med hvit pulver som en venninne av Sofie Elise holdt i hånden kombinert med en dårlig tekst (husker ikke hva) ble jo slått stort opp og ga Sofie Elise store konsekvenser. Når identitet din livet ditt dreier seg om å være kjendis, så er baksiden at du også får negativ presse om det dukker opp noe. Hvilken ulemper mener du politiet har gitt han, sett opp mot vanlige folk? Hvilken ulemper mener du rettsvesen har gitt han, sett opp mot vanlige folk? Og når det kommer til folket, med noen unntak som det alltid er i folket, så virker det som de fleste har full oversikt over at dette er en etterforskning og at MBH har nektet straffeskyld i alle de alvorlige anklagene men erkjent noen av de mindre alvorlige. Hva begrunner du den massive forhåndsdømmingen fra folket med? Endret 28. november av WiiBoy 2 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november (endret) Karltorbj skrev (5 timer siden): Og han maa ville det selv. Det norske folket, kan ikke faa ham rusfri. Staar han til ansvar for oss? Eier vi ham? Nei, rent juridisk er ikke Marius kongelig og kan leve som han vil. Men fordi moren er det, blir det et enormt press mot ham. Som om monarkiet står og faller med ham. Kronprinsparet er jo sunne og friske og gjør som de skal. Marius har vært en del av familien på linje med de andre, stått på slottbalkongen på 17. mai, vært med på fotografiene. Folket vil nok ikke slippe taket i ham så lett og her er godt stoff for media i årene framover. Hvor mange prosent som blir permanent rusfrie etter behandling, hadde vært interessant å vite. Det tenker jeg på, når jeg går forbi rusavhengige som samles og handler i Storgata i Oslo. Sophie hentet også forsyninger nede i Oslo sentrum og har vært på rehab. Ser ut til at hun har klart å gjøre noe med livsstilen etter at hun fikk barn. Marius blir voldelig under rus, så håper han innser hvor alvorlig det er, og at det motiverer han til å slutte. Han står til ansvar for de nærmeste, de det går utover. Legger til at fordi han er kjendis, er det et press som forbilde for yngre. Endret 28. november av Subara 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Andre1980 skrev (14 timer siden): Det er HELT riktig! Du traff spikeren på hodet der. Jeg forsvarer ingen av de eventuelle handlingene han måtte ha utført og de skal han straffes for, men i nordmenns iver og ordentlighet (jantelov) Så er det viktige å sørge for at han ikke får en millimeter fordel, enn at han får kilometer med ulemper pga den han er, og mediatrøkk. Denne rettsaken kommer uansett til å bli urettferdig i mine øyne. På hvilken måte har Marius Borg Høiby blitt straffet hardere enn andre med samme siktelser? Bruk gjerne eksempler. Så kan jeg komme med en fordel, han fikk 1 ukes varetekt. 1 uke! I denne saken hadde du og jeg fått 2-4 uker tvert: Voldtekt (videobevis) Trusler imot ofre Narkotika (Blodprøve + tiltalte sier seg skyldig) Vold / Mishandling av kjærester 1 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november 35 minutes ago, Subara said: Nei, rent juridisk er ikke Marius kongelig og kan leve som han vil. Men fordi moren er det, blir det et enormt press mot ham. Som om monarkiet står og faller med ham. Kronprinsparet er jo sunne og friske og gjør som de skal. Monarkiet står ikke og faller på han direkte, men indirekte så er han en kritisk brikke nå. Dersom kronprinsparet håndterer dette svært feil, som det er lett å gjøre fordi man ønsker å hjelpe sønn/stesønn, så kan det knekke monarkiet. DERSOM Mette Marit har dekt over bevis eller gjort andre grep for å hindre politiet i etterforskningen av MBH så er det ekstremt uheldig. Vi kan ikke ha en dronning som opptrer på den måten. Vi kan ikke ha en dronning som setter sin sønn over loven. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå