Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (18 minutter siden):

Det ble lukket rettsmøte og Høiby og advokaten hans ble nektet å spille av videoene fra mobilen som er grunnlaget for den ville siktelsen....

Siden siktede og advokaten ønsket åpenhet og ville vise dette i retten så må det ha vært harmløs nachspiel spøk som gikk for langt, akkurat som Segway etc.

Ja, det kan jo absolutt ikke være at den fornærmede (kvinnen) ikke ønsket at det skulle spilles av en video av henne hvor hun er lite påkledd/naken og blir (angivelig fingret?) i en åpen rettsal...

Nei det kan umulig være derfor

Det kan kun være fordi Marius er et bra menneske og det var harmløst

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40 minutes ago, Gouldfan said:

... må det ha vært harmløs nachspiel spøk som gikk for langt..

Er dette "harmløst nachspiel spøk" noe du har kommet opp med, noe du har lest fra andre forumbrukere eller noe som kommer fra MBH/advokatene?

37 minutes ago, Gouldfan said:

(Og noen av gangene hadde jeg gode grunner, fordi sjåførene som skulle kjøre hjem var helt på trynet...)

Det er overhode ingen god grunn til å kjøre uten sertifikat.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Gouldfan said:

Jeg har gjort det selv og vet at det bare er et forenklet forelegg, og viste det da.

Snakker du om å kjøre uten å ha førerkortet tilgjengelig? Det er jo forenklet forelegg, og absolutt en fillesak.

Endret av WiiBoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Det ble lukket rettsmøte og Høiby og advokaten hans ble nektet å spille av videoene fra mobilen som er grunnlaget for den ville siktelsen

Link gjerne til artikkelen hvor dette fremkommer.

Dommeren har adgang til en video som begrunner skjellig grunn. Å spille av videoen i rettsmøtet ville ikke hatt noen hensikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (19 minutter siden):

Link gjerne til artikkelen hvor dette fremkommer.

Dommeren har adgang til en video som begrunner skjellig grunn. Å spille av videoen i rettsmøtet ville ikke hatt noen hensikt.

Det var overalt på nyhetene.... Advokat og Høiby ville vise videoen i åpen rett men ble nektet dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (2 timer siden):

Hahaha. for noe idioti du kommer med, høres ut som du mentalt sett er et barn.

Det eneste positive med det innlegget er at det heldigvis er lenge siden du har kjørt bil
Forhåpentligvis er det også lenge til neste gang

Tut og kjør

Om noe er enkelt forelegg dvs en liten bot, så er det ikke et grovt lovbrudd.

For å sammenligne så er det mye dyrere bot de fleste steder for å urinere offentlig.

Altså regner jeg det som mer alvorlig ifølge jussen å tisse der det ikke er tillatt....

I praksis.

8000 er boten for offentlig urinering, mye mere enkelte steder om der er på feil gress eller fortau, og 8000 er boten for å kjøre uten lappen, litt mer om den er inndratt.

8000 er også boten for å snakke stygt til politiet.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Det var overalt på nyhetene.... Advokat og Høiby ville vise videoen i åpen rett men ble nektet dette.

Da kan du kanskje finne en link? Ønske om åpen rett blir ikke begrunnet med ønske om å spille av video i artikkel fra VG eller Dagbladet.

Jeg har aldri lest at forsvarer ønsket å spille av video i retten. Det gir ingen mening å spille av en video i et rettsmøte. Høiby, forsvareren, dommeren og aktor har allerede sett videoen.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gouldfan said:

Om noe er enkelt forelegg dvs en liten bot, så er det ikke et grovt lovbrudd.

For å sammenligne så er det mye dyrere bot de fleste steder for å urinere offentlig.

Altså regner jeg det som mer alvorlig ifølge jussen å tisse der det ikke er tillatt....

I praksis.

8000 er boten for offentlig urinering, mye mere enkelte steder om der er på feil gress eller fortau, og 8000 er boten for å kjøre uten lappen, litt mer om den er inndratt.

8000 er også boten for å snakke stygt til politiet.

Kan og få inndratt kjøretøy, fengselsstraff osv. 8000 er minstesatsen men i praksis gjerne noko høgare da det ofte er meir enn bare normal kjøring som gjere at man blir sjekka ut/stoppa av politiet. Vanekriminelle som MBH burde nok misse både bil og gåstol da slike personer er til fare for alt og alle rundt di...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (2 timer siden):

Da kan du kanskje finne en link? Ønske om åpen rett blir ikke begrunnet med ønske om å spille av video i artikkel fra VG eller Dagbladet.

Jeg har aldri lest at forsvarer ønsket å spille av video i retten. Det gir ingen mening å spille av en video i et rettsmøte. Høiby, forsvareren, dommeren og aktor har allerede sett videoen.

Lukket møte

Høiby sa, via sin advokat, at han ønsket at onsdagens fengslingsmøtet skulle gå for åpne dører.

Rettsmøter er i utgangspunktet åpne og det må særskilte årsaker til for å lukke dem.

– Pressen bør få fullt innsyn, sier Høibys advokat, Øyvind Bratlien, som mener det vil tjene Høibys sak med fullt innsyn. Han omtaler informasjonen som er kommet ut, som unyansert.

Retten kom imidlertid frem til at fengslingsmøtet skulle føres for lukkede dører.

Begrunnelsen var at etterforskningen er i en tidlig fase og at et åpent rettsmøte potensielt kan påvirke den videre etterforskningen.

Høiby selv var ikke til stede da pressen fikk beskjed om at de måtte forlate salen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (4 timer siden):

Er dette "harmløst nachspiel spøk" noe du har kommet opp med, noe du har lest fra andre forumbrukere eller noe som kommer fra MBH/advokatene?

Det er overhode ingen god grunn til å kjøre uten sertifikat.

Jeg hoppet fram fra baksetet og styrte unna fjellveggen i ca 90 km i timen... Englevakt ble det sagt.

Jeg reddet 4 mennesker og en hund og vi byttet sjåfør som sikkert reddet både oss og møtende trafikk.

Jeg viste ikke at sjåføren var på trynet, det fant vi ut etter at vi var hentet...

Tror det var noe kalt Rohypnol i mengder og whisky.....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gouldfan said:

Lukket møte

Høiby sa, via sin advokat, at han ønsket at onsdagens fengslingsmøtet skulle gå for åpne dører.

Rettsmøter er i utgangspunktet åpne og det må særskilte årsaker til for å lukke dem.

– Pressen bør få fullt innsyn, sier Høibys advokat, Øyvind Bratlien, som mener det vil tjene Høibys sak med fullt innsyn. Han omtaler informasjonen som er kommet ut, som unyansert.

Retten kom imidlertid frem til at fengslingsmøtet skulle føres for lukkede dører.

Begrunnelsen var at etterforskningen er i en tidlig fase og at et åpent rettsmøte potensielt kan påvirke den videre etterforskningen.

Høiby selv var ikke til stede da pressen fikk beskjed om at de måtte forlate salen.

Det er påstanden din om at MBH/advokaten ønsket å spille av filen folk lurer på, ikke at de ønsket åpne dører..

• Liker 5
Lenke til kommentar
wampster skrev (På 22.11.2024 den 11:11 PM):

Den eneste grunnen til at noen (jeg i hvert fall) i det hele tatt bryr seg er hvor lenge dette angivelig har pågått, hvor mye Mette Marit (og Haakon) har måttet vite om dette, hvor mye av de offentliges penger som har gått til kriminalitet/narko via kongefamilien apanajse (eller hvordan det skrives) og hvor lite konsekvens det har fått før nå, samtidig hvor ekstremt lite kongefamilien/slottet har tatt avstand fra det foreløpig. Dette reflekter veldig dårlig på Norge.

Hadde dette vært en eller annen vilkårlig kjendis som holdt på slik (som det sikkert finnes utallige av) ville personen nok heller ikke fått like mange advarsler før det fikk en konsekvens/konsekvenser samtidig som de fleste ville lurt på hvor pengene for en slik livsstil kom fra dersom personen (som Marius) ikke hadde noen inntekt

Dette handler nok om flere år med dårlige/kriminelle handlinger og få/om noen konsekvenser som faller ned samtidig - i tro "when it rains it pours" stil.

Det er slående hvor ofte den samme regla om offentlighetens penger kommer opp. Den leses hver dag på nett, og har på en måte blitt en sannhet i manges munn. Selv om de mottar apanasje, så er det åpenbart glemt at de fleste av oss der vi alle på en eller annen måte får støtte fra felleskapet. 

Ingen går rundt og spekulerer i hvor disse pengene tar veien, og vi er alle med på å tappe av felleskassa. 

Trekker man linker fra apanasjen og videre til finansiering av kriminalitet, er jo dette både spekulativ og svært useriøst. Det foreligger ikke noe som helst dokumentasjon på at dette har skjedd. Det er ganske far fetched å knytte Marius handlinger til å ha en offentlig rolle og livsstil til statlige midler. 

Det er heller ingen offentlig plikt å kommentere uavhengig av rettslig etterforskning, og det å forvente at kongefamilien skal ta avstand på en måte som tilfredsstiller offentligheten vitner mer om forventninger til PR- show og sirkus enn noe som helst forståelse av deres offentlige rolle. 

Endret av Mizzie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (På 24.11.2024 den 7:39 AM):

Som Stockholmsyndromet mener du ?

https://no.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndromet

Eller tegn på en person som går langt for å få det som hun vil. Se Nora H også som aldri har tjent så mye penger som nå, det var knapt nok noen som visste hvem hun var. Også traumatisert, men reiser til utlandet og poster masse om hvor lykkelig hun er og bruker historien for alt det er verdt. Så har man Juliane som ikke klarer holde orden på fakta hun selv kommer med, men går ut med podcast dagen etter hun ble beskyldt for vold. Jeg synes dette lukter annet en rent mel i posen, og er ikke i tvil om at disse damene tenker penger, først og fremst. Jeg tror det psykiske i forholdene helt klart har gått begge veier. 

Selv om Marius har gått alt for langt, så er han kjekk å bruke for å få noen slanter i kassa eller mer status. 

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Gouldfan said:

Jeg hoppet fram fra baksetet og styrte unna fjellveggen i ca 90 km i timen... Englevakt ble det sagt.

Jeg reddet 4 mennesker og en hund og vi byttet sjåfør som sikkert reddet både oss og møtende trafikk.

Jeg viste ikke at sjåføren var på trynet, det fant vi ut etter at vi var hentet...

Tror det var noe kalt Rohypnol i mengder og whisky.....

Det er godt at du klarte å redde situasjonen og potensielt flere liv, men det har jo ingen ting med kjøring uten gyldig førerkort å gjøre. 

Det MBH ble tatt for har heller ingen ting med nødverge å gjøre. 

Det er også et par ting til du ikke har svart på som jeg har spurt deg om;

5 hours ago, WiiBoy said:

5 hours ago, WiiBoy said:

Snakker du om å kjøre uten å ha førerkortet tilgjengelig? Det er jo forenklet forelegg, og absolutt en fillesak.

• Liker 3
Lenke til kommentar
ok67 skrev (57 minutter siden):

Korleis kan MBH ha svara på meldinga, er ikkje han varetektfengsla med brev og besøksforbud? 

Godt spørsmål.

Se & hør skriver med store ord

Sitat

Se og Hør kan nå avsløre noe av ordutvekslingen som skjer blant hovedstadens mest durkdrevne kriminelle. Samtalene føres i et hemmelig nettverk, som også Marius Borg Høiby er en del av. I flere chat-meldinger blir overgrepene han er blitt siktet for spøkt med og latterliggjort

Hemmelig nettverk, altså det er en Snapchat gruppe. Og de skriver at det er de verste kriminelle. Tviler på at folk har eget navn som Nick på Snapchat 😂

Endret av Mizzie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...