Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold

Anbefalte innlegg

On 11/22/2024 at 8:41 PM, Kul_Djevel said:

Hvis de mener det er skjellig grunn til mistanke, så mener de det. De setter ikke noe prosenttall på dette.

Skjellig grunn til mistanke vil sei at det er meir truleg at vedkommande er skuldig enn at det ikkje er det. Då er altså sjansen over 50%. Det er grunnen til at 50% har vorte nevnt i tråden.

Med «skjellig grunn» menes god eller rimelig grunn. Det skal foreligge objektive holdepunkter for mistanken. Det kreves at det er mer sannsynlig at siktede har begått den handling saken gjelder, enn at han ikke har det, altså sannsynlighetsovervekt.

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/otprp-nr-79-1998-99-/id159987/?ch=3

On 11/22/2024 at 8:41 PM, Kul_Djevel said:

I tillegg til kriteriene de listet opp, så må de svare ja elle nei på om det er skjellig grunn til mistanke. Det sier de altså som regel alltid ja på selv om personen er uskyldig. De bruker ikke matematikk. 

I motsetning til deg kan nok norske dommarar jus. Dette går igjen i absolutt alle kommentarer du har om lovgjeving; du har ikkje overfladisk forståelse av temaet, og les det som fanden les bibelen. Den einaste du lurer er deg sjølv.

I tillegg er det jo spennande kor einsidig du er...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vokteren skrev (4 timer siden):

Som Stockholmsyndromet mener du ?

https://no.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndromet

Stockholm var et væpnet bankran av en gruppe menn.

Det er mulig at Høiby og denne kvinnen fortsatt har et forhold, vennskapelig eller annet. Men at politi saken og mediekjøret og selvsagt besøksforbud krasjer med dette.

Om kvinnen oppsøker mannen så er ikke dette brudd på besøksforbud slik jeg ser jussen.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Om kvinnen oppsøker mannen så er ikke dette brudd på besøksforbud slik jeg ser jussen.

Nå var det ikke det som skjedde i dette tilfellet, så da trenger man hverken tolke jussen eller legge godvilje/motvilje til saken. De avtale sammen at de skulle treffes. Dvs Marius var klar over/med på å avtale at de skulle treffes - vel vitende om at det fantes et besøksforbud mellom han/henne.

Lenke til kommentar
wampster skrev (4 timer siden):

Nå var det ikke det som skjedde i dette tilfellet, så da trenger man hverken tolke jussen eller legge godvilje/motvilje til saken. De avtale sammen at de skulle treffes. Dvs Marius var klar over/med på å avtale at de skulle treffes - vel vitende om at det fantes et besøksforbud mellom han/henne.

Det vet ikke jeg noe om. Hun ba vel om å bli kjørt?

Han kunne sagt nei, men ville vel være grei, og dette utnyttet politiet noe de iof har rett til.

Jeg tror ikke det blir dømt til brudd om hun aktivt har søkt han.

Jeg er bekymret over graden av overvåkning Høiby har på seg nå, han er vel knapt noen Arfan Bhatti?

Skulle tro de hadde viktigere ting å gjøre med skattepengene våre.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (29 minutter siden):

Jeg er bekymret over graden av overvåkning Høiby har på seg nå, han er vel knapt noen Arfan Bhatti?

Skulle tro de hadde viktigere ting å gjøre med skattepengene våre.

Jeg er bekymret over mangelen på overvåkning Høiby har hatt på seg de siste årene..
Han har hatt med seg (tungt) kriminelle inn på Skaugum.. 
Han har vært en tung rus/narko misbruker
Han har vært voldelig mot minst en person
Han har hatt så å si 0 i inntekt, mens han samtidig har hatt mer enn nok penger til å bo bra, reise rundt OG bruke mengder med narkotika og alkohol... Hvorfra da? 

Skulle tro skattepengene våre kunne tatt tak i dette her tidligere

Lenke til kommentar
wampster skrev (7 minutter siden):

Jeg er bekymret over mangelen på overvåkning Høiby har hatt på seg de siste årene..
Han har hatt med seg (tungt) kriminelle inn på Skaugum.. 
Han har vært en tung rus/narko misbruker
Han har vært voldelig mot minst en person
Han har hatt så å si 0 i inntekt, mens han samtidig har hatt mer enn nok penger til å bo bra, reise rundt OG bruke mengder med narkotika og alkohol... Hvorfra da? 

Skulle tro skattepengene våre kunne tatt tak i dette her tidligere

Vet du hva tung rusmisbruker er? 

Høiby har bare veldig mye søkelys mot seg, det er det spesielle. Jeg er ganske sikker på at i det miljøet han er i med influensere, popstjerner og reality kjendiser. Så er det mye likt..

Sofie og eksen hans viftet med kolaposer på nrk feks.. ille smarte.

Petter Northug feks? Har ikke like mye søkelys, men jeg tror når det stod på som værst så hadde det ikke tålt dagslys.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Vet du hva tung rusmisbruker er? 

Høiby har bare veldig mye søkelys mot seg, det er det spesielle. Jeg er ganske sikker på at i det miljøet han er i med influensere, popstjerner og reality kjendiser. Så er det mye likt..

Sofie og eksen hans viftet med kolaposer på nrk feks.. ille smarte.

Jeg har (dessverre) hatt venner som har brukt narkotika (cola) ja. Ingen av dem har banka andre folk (eller kjærster), rasert leiligheter eller hengt med så mange kriminelle som Marius har gjort (og fortsatt gjør).

Han selv sa at han har vært/er avhengig. Er man avhengig vil jeg tørre å påstå at man er tung misbruker ja.
Hvis du mener at man først er "tung" narkobruker når man er på gata så står du fritt til å mene det

Lenke til kommentar
wampster skrev (1 time siden):

Jeg har (dessverre) hatt venner som har brukt narkotika (cola) ja. Ingen av dem har banka andre folk (eller kjærster), rasert leiligheter eller hengt med så mange kriminelle som Marius har gjort (og fortsatt gjør).

Han selv sa at han har vært/er avhengig. Er man avhengig vil jeg tørre å påstå at man er tung misbruker ja.
Hvis du mener at man først er "tung" narkobruker når man er på gata så står du fritt til å mene det

Man bør ikke være på gata for å være tung bruker..

Hva vennene dine har gjort når de slår opp vet du ikke, det er sjelden damer anmelder sånne ting, her var det legevakt og politiet anmeldte det..

Men dette har pågått så lenge at det ville blitt kjent tidligere om det var tilfelle. Det er vel heller vill festing..

Vold og vold, det var en hendelse som utmerket seg, men det var ikke alvorlig vold og det var i affekt under et brudd..

Høiby sier ikke at han er 24/7 avhengig. Han sier han flere tider har slitt med rusbruk og at han skal behandles for dette, men det satt jo politiet en stopper for nå....

Årsaken bla til at han søker hjelp, er jo pga episoden med dama som utgjør hoveddelen av saken med tilståelse..

Hva de nye anklagene er på så gjetter jeg at det er noe groping eller bryst beføling med latter...

Det er ikke bra selvfølgelig, men jeg har selv ledd av både gutter og jenter som får en pikk tegnet på pannen eller ansiktet med sprit tusj, men det var kamerat spøk da.

Ingen gjør sånt lenger, går ikke på nachspiel lenger det er jo barnslig å tulle sånn, så vi er vel blitt voksne.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...