wampster Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Kul_Djevel skrev (Akkurat nå): At han har kjørt uten førerkort er vel en fillesak med tanke på det andre av alvorlige siktelser de kaster mot han. Når det gjelder brudd på besøksforbud så aner jeg ikke hva de har kommet frem til, men hvis du tenker på den siste saken der hun oppsøkte han, så tipper jeg han neppe blir siktet for det. Mye tipping her ja. Bra at juss/loven er basert rundt det. 👍 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden WiiBoy skrev (1 minutt siden): olk har selvsagt all rett og mulighet til å diskutere saken og fremme syn om skyld Jeg er fullstendig klar over at folk elsker å forhåndsdømme og spesielt hvis kjendiser er siktet for noe. Da er forhåndsdømmingen ofte massiv. En form for skadefryd vil jeg tro. Jeg kan selvsagt ikke nekte folk å bedrive heksejakt eller holde på med forhåndsdømming. Jeg diskuterer som regel slike saker ut i fra våre viktige rettssikkerhetsprinsipp. Jeg synes forhåndsdømming har noe primitivt over seg. 1 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) Kul_Djevel skrev (12 timer siden): Ser at politiet ikke fikk medhold på 2 uker varetektsfengsling. Fikk en uke. Det kan tyde på at de har vært kritiske til det som politiet har lagt frem. Vær konkret. På hvilken måte tilsier 1 ukes fengsling at retten har vært kritiske til det politiet har lagt frem? Om retten mener det ikke var skjellig grunn til mistanke ville han blitt løslatt. Retten korter ikke ned fengslingsperioden fordi skjellig grunn-kravet ikke er oppfylt. Endret 11 timer siden av Donkey Kong 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 12 hours ago, Kul_Djevel said: Ser at politiet ikke fikk medhold på 2 uker varetektsfengsling. Fikk en uke. Det kan tyde på at de har vært kritiske til det som politiet har lagt frem. Hva mener du her? At retten anser at politiet ikke har noen sak, men allikevel går for en uke varetekt? At ting som tar en uke eller mindre å etterforske umulig kan være så alvorlig? Det er jo tydelig at politiet ønsker mest mulig tid (da står de fritt til å prioritere oppgaver), mens retten sier at dette må dere klare å løse på kortere tid. Det er jo ikke hele saken som skal løses mens han er i varetekt, kun det å sikre avhør av vitner/"offer" 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Kul_Djevel skrev (24 minutter siden): Jeg diskuterer som regel slike saker ut i fra våre viktige rettssikkerhetsprinsipp. Jeg synes forhåndsdømming har noe primitivt over seg. Forhåndsfrikjennelse er derimot helt innafor. 3 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden uname -i skrev (1 minutt siden): Forhåndsfrikjennelse er derimot helt innafor. Vi vet vel ikke noe før retten har avgjort sakene? 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Gouldfan skrev (4 minutter siden): Vi vet vel ikke noe før retten har avgjort sakene? Noe vet man/vi. Eller mener du at alt er spekulasjon? Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) "Hei mamma, voldtok en dame, så tror det kanskje er lurt med en ny overmadrass?" "Ok vennen min, la oss dra på shopping". https://www.seher.no/kongelig/sammen-etter-skandalen/81993546 Sitat Mor og sønn ble nemlig avbildet på en liten shoppingrunde i et møbelvarehus, der de plukket med seg litt ymse til eget bruk. Etter det Se og Hør får opplyst, kjøpte de blant annet en overmadrass. Publisert fredag 27. september 2024 Her blir tidslinjen spennende for å si det mildt. Sitat 26. september - under to uker etter at han ble pågrepet på en hyttetur på Skeikampen i Innlandet 13. september - mener politiet at Marius Borg Høiby skal ha begått en ny voldtekt, ifølge Dagbladets opplysninger. Etter det Dagbladet får opplyst, skal den angivelige voldtekten ha skjedd i Høibys bolig inne på Skaugum, der også kronprinsparet er bosatt. Endret 11 timer siden av sk0yern 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden wampster skrev (11 minutter siden): Noe vet man/vi. Eller mener du at alt er spekulasjon? Alt er vel spekulasjon før en dom har kommet annet enn det han har innrømmet? 3 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) uname -i skrev (26 minutter siden): Forhåndsfrikjennelse er derimot helt innafor. Er ikke et ekte begrep siden de som er siktet eller tiltalt er å anse som uskyldige til det motsatte er bevist. Endret 11 timer siden av Kul_Djevel 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Kul_Djevel skrev (Akkurat nå): Er ikke et ekte begrep siden som er siktet eller tiltalt er å anse som uskyldige til det motsatte er bevist. 50 spenn på at du kommer til å skrive innlegg på innlegg om Høibys uskyld selv om han blir dømt. 3 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden uname -i skrev (13 minutter siden): 50 spenn på at du kommer til å skrive innlegg på innlegg om Høibys uskyld selv om han blir dømt. Bruk pengene dine på noe fornuftig i stedet for å bruke de på veddemål du opplagt vil tape Jeg har jo skrevet at Høiby vil bli dømt for noe allerede. Det som han har innrømmet. Han er selvsagt ikke uskyldig i de tingene. 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 29 minutes ago, Kul_Djevel said: Er ikke et ekte begrep siden de som er siktet eller tiltalt er å anse som uskyldige til det motsatte er bevist. Du bruker et juridisk begrep ute av kontekst. Når mener du at en diskusjon skal tas? Før er det jo ikke mulig å argumentere for skyld, ettersom man er uskyldig frem til det foreligger en skyldig dom. Etter er det jo ikke mulig å argumentere for uskyld, ettersom man er dømt og dermed skyldig. En anmeldelse burde jo være ulovlig. Man kan jo ikke anmelde uskyldige folk for voldtekt. De er jo ikke dømt og man skal da anse de som uskyldige. Politiet skal jo ikke etterforske folk som ikke har gjort noe galt. "uskyldig inntil det motsatte er bevist" handler juridisk beskyttelse. Man er faktisk skyldig/uskyldig fra hendelsen har funnet sted. Ingen etterforskning, rettsak eller dom kan endre på det. 4 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Kul_Djevel skrev (1 time siden): Jeg mener at slik media kjører på med alle sine "eksperter", så er Høiby utsatt for en heksejakt og nærmest forhåndsdømt. Virker ikke som de har lært noe etter fremgangsmåten sin i VK-saken i sin tid. Nettopp! Amen! Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 7 minutes ago, qualbeen said: Nettopp! Amen! Kan du finne et eksempel på denne heksejakten og forhåndsdømmingen? 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Kul_Djevel skrev (18 timer siden): Med så mange justismord som er avdekket siste årene og hvor politiet gjentatte ganger har blitt avslørt for dårlig politiarbeid, så er det greit å møte dem med sunn skepsis. Når man også hører dette intetsigende litt fordummende begrepet "voldtekt uten samleie", så er det all grunn å være kritisk og tenke hva har de liksom har her. Og når advokaten tydeligvis har sett disse video "bevisene" og er så klokkeklar på at ikke noe straffbart er å se på denne videoen, så tror jeg nok det er lurt å ha litt is i magen. Hvor mange justismord er avdekket i forhold til totalen ? Det er ikke «mange»… Forsvarsadvokatens jobb er å «rosemale» siktede uansett hva videoene viser…. 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden sk0yern skrev (1 time siden): "Hei mamma, voldtok en dame, så tror det kanskje er lurt med en ny overmadrass?" "Ok vennen min, la oss dra på shopping". https://www.seher.no/kongelig/sammen-etter-skandalen/81993546 Dette viser jo bare hvor useriøs Se og Hør er. At de skal lage nummer ut av at mor og sønn er på handletur og kjøper ny madrass. Kanskje lynsjemobben mener at ny madrass er tegn på skyld? Trenger man ny madrass, så kjøper man ny madrass. Useriøst sladderblad. 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Kul_Djevel skrev (13 minutter siden): Dette viser jo bare hvor useriøs Se og Hør er. At de skal lage nummer ut av at mor og sønn er på handletur og kjøper ny madrass. Kanskje lynsjemobben mener at ny madrass er tegn på skyld? Trenger man ny madrass, så kjøper man ny madrass. Useriøst sladderblad. Og trenger man ny mobil (fordi den på en eller annen måte ble maltraktert og simkortet ble borte akkurat den formiddagen politiet skulle hente den som bevis) kjøper man ny mobiltelefon. Det kan skje hvemsomhelst, ikke minst en så redelig ærlig og ordentlig fyr som Marius Edit: det har skjedd med så ofte at jeg ikke har telling på det lenger. Endret 9 timer siden av wampster 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Voldtekt nr 2 er spikeren i kista for lille Marius. Han ville ha åpne dører i rettssalen og signaliserte med dette et ønske om å dra flere med seg ned i dritten. Et klassisk pressmiddel hvis noen er dumme nok til å legge ut intimbilder på nettet. Offeret har tydeligvis et kjent ansikt og er livredd for å bli gjenkjent i en lite flatterende situasjon. 1 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) 1 hour ago, qualbeen said: Nettopp! Amen! Men det å forhåndsdømme er noe så og si alle gjør i det virkelige liv i denne type situasjoner, uavhengig om personen er dømt i rettsvesenet eller ikke, med fornuft og god samvittighet. Jeg er 99% sikker på at du er egentlig er enig med meg her og at det er ikke bare en sunn ting å gjøre, men også at man bør gjøre det for å være en godt menneske. Endret 9 timer siden av shockorshot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå