Kul_Djevel Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Vokteren skrev (15 minutter siden): MBH er temmelig desperat når han drar sin egen mor inn i saken: https://www.seher.no/kongelig/marius-trekker-mamma-inn-i-saken/82179900 Dette er jo bare spekulasjoner fra Se og Hør og har neppe noen rot i virkeligheten Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november (endret) Vokteren skrev (2 timer siden): Det har han bedt om selv gjennom årelang dusteoppførsel…….. Nei, det har han ikke. Han fortjener full rettergang i vårt rettsapparat. Absolutt. Han skal stå til ansvar for sine gjerninger/handlinger, og han skal straffes deretter! Loven gjelder alle, også Marius! Jeg er glad for at politiet følger opp, og at det går mot rettssak. MEN: Han har ikke invitert Se&Hør inn til å grave. Og vi skal ikke forhåndsdømme folk uten lov og rett! Ofrene har min dypeste medfølelse. Allikevel tar jeg avstand fra uthenging av syndebukk i media. (Gjelder generelt; ikke bare denne konkrete sak) Vi må la politi, jurister og rettsvesen ta seg av Marius. Ikke klikk-kåte journalister! Virkelig ikke! Endret 5. november av qualbeen 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november qualbeen skrev (5 timer siden): Nei, det har han ikke. Han fortjener full rettergang i vårt rettsapparat. Absolutt. Han skal stå til ansvar for sine gjerninger/handlinger, og han skal straffes deretter! Loven gjelder alle, også Marius! Jeg er glad for at politiet følger opp, og at det går mot rettssak. MEN: Han har ikke invitert Se&Hør inn til å grave. Og vi skal ikke forhåndsdømme folk uten lov og rett! Ofrene har min dypeste medfølelse. Allikevel tar jeg avstand fra uthenging av syndebukk i media. (Gjelder generelt; ikke bare denne konkrete sak) Vi må la politi, jurister og rettsvesen ta seg av Marius. Ikke klikk-kåte journalister! Virkelig ikke! Hvis loven hadde vært lik for alle, hadde han ikke fått lov til å holde på så lenge som han har gjort. Han har vært tilnærmet uangripelig pga morens overbeskyttelse og spesielle regler for kongehuset. Når han i tillegg viser forakt for rettsstatens prinsipper må han forvente medias kritiske blikk. Det samme gjelder MM når hun har satt den kriminelle sønnens interesser foran monarkiet. En særdeles klønete, kompetanseløs og ubetenksom håndtering av familien Høyby som gir media argumenter servert på sølvfat. 1 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet lørdag kl 08:59 Del Skrevet lørdag kl 08:59 Det norske kongehuset står i sin største krise noensinne. Tilliten til kongehuset har stupt. Mette-Marit gjør feil på feil. Andre medlemmer av kongehuset gjør lite eller ingenting for å løse situasjonen. Hva blir det neste? 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet lørdag kl 13:49 Del Skrevet lørdag kl 13:49 Vokteren skrev (På 30.10.2024 den 4:48 PM): Lille Marius har tydeligvis forretningssans: https://www.utenfilter.no/2024/10/29/hoiby-billigsalg-av-slottets-argangsvin/ Hva blir det neste ? Vet ikke om jeg stiller så stor lit til artikler hvor det brukes forskjellige former og størrelser på disse. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet lørdag kl 13:51 Del Skrevet lørdag kl 13:51 qualbeen skrev (På 6.11.2024 den 12:49 AM): MEN: Han har ikke invitert Se&Hør inn til å grave. Og vi skal ikke forhåndsdømme folk uten lov og rett! Sånn er det når man er en såpass offentlig person. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet lørdag kl 13:57 Del Skrevet lørdag kl 13:57 Gargantua skrev (På 15.8.2024 den 11:37 PM): Det jeg lurer på er: 1. Er det beskjeder lagt igjen på telefonsvarer eller er det en samtale som er tatt opp? 2. Visste MBH at det ble tatt opp? 3. Hvordan har pressen fått fatt i dette? Lekket av kvinnen til pressen eller av politiet til pressen? VG har gjort rede for sine vurderinger her: https://www.vg.no/informasjon/redaksjonelle-avgjorelser/va4vyt Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet lørdag kl 19:40 Del Skrevet lørdag kl 19:40 ilpostino skrev (5 timer siden): Sånn er det når man er en såpass offentlig person. Nja ... Han var temmelig anonym frem til mediene kastet seg over saken. Hadde du spurt meg for et halvt år siden om litt sladder rundt "lille Marius", hadde jeg ikke klart å svare. Den gang ante jeg fint lite om hans liv. I løpet av høsten har livet hans blitt brettet ut i mediene. Så nå vet jeg mer. Ergo er det først og fremst mediene som har gjort ham til en langt mer "offentlig skikkelse", enn naturlig er. Men men. Virker som at mediene har fått andre ting å tenke på i det siste? Lenge siden jeg har sett reportasjer av hvilken type energibar gutten inntok, etc. (Henger kanskje sammen med at politiet mest sannsynlig har fått inn mer enn nok beviser til å kjøre sak? Ikke vet jeg.) Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet lørdag kl 21:48 Del Skrevet lørdag kl 21:48 qualbeen skrev (2 timer siden): Ergo er det først og fremst mediene som har gjort ham til en langt mer "offentlig skikkelse", enn naturlig er. tja. Her har vi en person som er eller har vært medlem av kongefamilien. Pleier omgang med tungt kriminelle. Kjører som en idiot på Skaugum, holder på å treffe en gardist, skryter av det på sosiale medier. Lar kriminelle bedrive tyverier på Skaugum. Har en mor som fronter kampanjer for vold mot kvinner. Kan vel trygt si at han har gjort en temmelig god innsats for å havne i medias søkelys. Det som er mest oppsiktsvekkende er vel at han slapp unna såpass lenge. 1 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet lørdag kl 21:59 Del Skrevet lørdag kl 21:59 Når vi har en kongefamilj är det vel rätt uppenbart att de och folk rundt dem får mer uppmärksamhet i media än andra. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet lørdag kl 23:22 Del Skrevet lørdag kl 23:22 sk0yern skrev (1 time siden): Har en mor som fronter kampanjer for vold mot kvinner. Que? fredrik2 skrev (1 time siden): Når vi har en kongefamilj är det vel rätt uppenbart att de och folk rundt dem får mer uppmärksamhet i media än andra. Ja. Det er kanskje ikke veldig overraskende, sånn sett. Marius får langt mer oppmerksomhet enn det du og jeg ville ha fått. Marius burde trådt langt mer varsomt! Også kan man jo undre seg på hvor enkelt det er å vokse opp med selveste kronprinsen som stefar, og mye yngre halvsøsken som skal arve tronen og ikke bare halve kongeriket som i eventyret: neida, de skal søren meg arve hele kongeriket! Nuvel ... Jeg håper allikevel folk flest gir seg med forhåndsdømming og gapestokk på torget. Jeg orker ikke å dra tilbake til middelalder-mentalitet. La Marius få sin dom og straff av domstolene. Jeg kommer (mest sannsynlig) til å akseptere den straff han tilkjennes der, og må også innrette meg etter de forhold han dømmes for — og de forhold han eventuelt frikjennes for. Det håper jeg folk flest klarer også! 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet i går, 09:42 Del Skrevet i går, 09:42 qualbeen skrev (10 timer siden): Jeg kommer (mest sannsynlig) til å akseptere den straff han tilkjennes der, og må også innrette meg etter de forhold han dømmes for — og de forhold han eventuelt frikjennes for. Det håper jeg folk flest klarer også! Bare lurer, hva skjer hvis du ikke aksepterer dommen han får? 3 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet i går, 10:25 Del Skrevet i går, 10:25 sk0yern skrev (12 timer siden): Har en mor som fronter kampanjer for vold mot kvinner. Regner med du mener fronter kampanje mot kvinner. Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet i går, 10:36 Del Skrevet i går, 10:36 qualbeen skrev (11 timer siden): Que? trykkleif Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet i går, 13:45 Del Skrevet i går, 13:45 wampster skrev (3 timer siden): Bare lurer, hva skjer hvis du ikke aksepterer dommen han får? He he. Hvis jeg ikke aksepterer? Nei, fint lite. Jeg har ikke mye jeg skulle ha sagt, akkurat. 😅 Men der noen personer fortsetter å jage og klage og sutre og bære seg, så pleier jeg ikke å innta den rollen. Dersom gapestokk-mentaliteten blir sterk nok, er det faktisk en viss fare for at større grupperinger velger å protestere mot dommer og juridiske avgjørelser. Det kan fort vært uheldig. Hvertfall hvis folk prøver å ta loven i egne hender. Det er farlig! I et land som til vanlig forsvarer demokrati, og prøver å presse styreformen ned på andre, så så vi mord begått av en mobb som ikke likte utfallet av et valg. Skummelt! 😨 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet i går, 14:09 Del Skrevet i går, 14:09 14 hours ago, qualbeen said: Også kan man jo undre seg på hvor enkelt det er å vokse opp med selveste kronprinsen som stefar, og mye yngre halvsøsken som skal arve tronen og ikke bare halve kongeriket som i eventyret: neida, de skal søren meg arve hele kongeriket! Ja stakkars folk, tenk å vokse opp i en av landets rikeste og mektigste familier....... 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet i går, 20:32 Del Skrevet i går, 20:32 kremt skrev (6 timer siden): Ja stakkars folk, tenk å vokse opp i en av landets rikeste og mektigste familier....... Jeg prøver virkelig ikke å hente inn sympati på vegne av kongehuset. Det blir for dumt. Men selv om jeg ikke sympatiserer med alt tullet de klarer å opprette, så betyr jo ikke det at det ikke finnes noen forklaringsvariabler. (Selv om jeg på ingen måte er sikker på hvor godt denne hypotesen treffer. Kan godt være jeg tar helt feil!) --- Det norske kongehus er forresten ikke det eneste kongehus med utagerende og dårlig oppførsel. Vi har sett det hos svært mange kongehus og maktsentrum opp igjennom historien. Jeg vet lite om barndommen og oppvekstvilkår i ymse kongehus, emirater og øverste herskap rundt om på kloden – men basert på hvor mye faenskap vi ser derfra, så kan man jo lure ... Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden kremt skrev (18 timer siden): Ja stakkars folk, tenk å vokse opp i en av landets rikeste og mektigste familier....... Ja dette er ikke for «hvermansen» , særlig ikke for de med kriminelle gener, en utsvevende ungdomstid og manglende rolleforståelse. Den neste i arverekken får derfor en oppdragelse og utdanning med tanke på dette ansvaret helt fra dag 1. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå