qualbeen Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Kul_Djevel skrev (9 timer siden): Finnes NULL bevis for at noe sånn har skjedd. NULL. Dette er bare noe du tror har skjedd, men finnes selvsagt ingen bevis for at noe sånn har skjedd. Du fantaserer for mye for å rettferdiggjøre egen forhåndsdømming. Jeg synes ikke sånn forhåndsdømming og fri dikting av liksombevis er greit. Svært mange sitter dessverre med samme oppfatning som @Tussi. Pekefingeren bør rettes til Se&Hør-lignende media, som spinner og dikter opp ekstreme historier ut fra intet..! Hvorfor problematiserer media at MM oppsøkte sin sønn? Det var helt uproblematisk! Det var null problem at leiligheten ble ryddet og vasket ned -- det var tross alt ikke et åsted. 🤯 2 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november qualbeen skrev (14 timer siden): Det var null problem at leiligheten ble ryddet og vasket ned -- det var tross alt ikke et åsted. 🤯 1: Mette-Marit kunne ikke vite om leiligheten var relevant for saken eller ikke. 2: Å støvsuge hybelkaniner og rydde inn i oppvaskmaskinen ville ingen kritisert Mette Marit for å gjøre. Men vi vet ikke hva Mette-Marit ryddet i den leiligheten. Hvorfor det skulle være nødvendig å stuvsuge fordi sønnen skulle pågripes klarer jeg ikke å se. Dersom Marius var mistenkt for å utøve vold i ruset tilstand, og leiligheten hans var full av narkotika, er det betenkelig (om ikke direkte ulovlig) om Mette-Marit ryddet dette bort. Narkotika er potensielt bevis og for øvrig ulovlig å oppbevare. 5 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Mizzie skrev (På 1.11.2024 den 11:31 PM): Jeg har jobbet med mennesker med psykiske mentale problemer og rus, så nei det er ikke naivt å tenke at mobilen gikk i veggen i affekt og at Høiby kan ha hatt perioder med suicidale tanker og det som er. Haukland har flere ganger uttalt at hun var redd for han og hva dette kom til å gjøre med han. Skjønner godt at mor ble bekymret. Tror du sim-kortet forsvant ut av telefonen av seg selv da den ble knust, rett før pågripelsen? Nei dette er ikke annet enn ødeleggelse av bevis og å vise fingeren til samfunnet/ordensmakten. Provoserende handlinger i narkorus som kommer til å henge ved han lenge…… 2 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Donkey Kong skrev (23 timer siden): 1: Mette-Marit kunne ikke vite om leiligheten var relevant for saken eller ikke. 2: Å støvsuge hybelkaniner og rydde inn i oppvaskmaskinen ville ingen kritisert Mette Marit for å gjøre. Men vi vet ikke hva Mette-Marit ryddet i den leiligheten. Hvorfor det skulle være nødvendig å stuvsuge fordi sønnen skulle pågripes klarer jeg ikke å se. Dersom Marius var mistenkt for å utøve vold i ruset tilstand, og leiligheten hans var full av narkotika, er det betenkelig (om ikke direkte ulovlig) om Mette-Marit ryddet dette bort. Narkotika er potensielt bevis og for øvrig ulovlig å oppbevare. Bla bla bla ... Dersom politiet hadde noen som helst tro på noe i nærheten av det du skisserer, så hadde de ikke ringt inn og planlagt pågripelse. Da hadde de dratt ut og pågrepet uanmeldt! Når politi velger å avtale møte i forkant, så gir de samtidig anledning til at bolig og bevis kan elimineres. Ansvaret ligger 100% hos politi her. Ingen kan bebeidre hverken Marius eller andre for om hvitt pulver ble skyldt ned i do, eller ei. (Åpenbart var ikke politi på dette tidspunkt interessert i eventuelle rusmidler.) 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november (endret) Vokteren skrev (16 timer siden): Tror du sim-kortet forsvant ut av telefonen av seg selv da den ble knust, rett før pågripelsen? Nei dette er ikke annet enn ødeleggelse av bevis og å vise fingeren til samfunnet/ordensmakten. Provoserende handlinger i narkorus som kommer til å henge ved han lenge…… Hva slags informasjon har folk flest lagret på sim-kortet sitt, egentlig? Mitt SIM-kort inneholder nada. Alt av meldinger, kontakter, nettbruk, sosiale nettverk, chats, bilder og videoer, etc. etc., ligger lagret på telefonen. Ikke det nærmest ubrukelige SIM-kortet. Er SIM-kort er elendig som lagringsmedium. Kapasiteten er så håpløst lav! Endret 3. november av qualbeen 1 Lenke til kommentar
Mizzie Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Vokteren skrev (16 timer siden): Tror du sim-kortet forsvant ut av telefonen av seg selv da den ble knust, rett før pågripelsen? Nei dette er ikke annet enn ødeleggelse av bevis og å vise fingeren til samfunnet/ordensmakten. Provoserende handlinger i narkorus som kommer til å henge ved han lenge…… Nei, jeg tror det ramlet ut når telefonen ble smadret. Det er jo ikke noe der uansett. Ikke alle har iPhone som låser denne inn heller. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) qualbeen skrev (7 timer siden): Dersom politiet hadde noen som helst tro på noe i nærheten av det du skisserer, så hadde de ikke ringt inn og planlagt pågripelse. Da hadde de dratt ut og pågrepet uanmeldt! Hvorfor tror du at politiet ringte Marius og avtalte sted for pågripelse? Hvorfor tror du livvakttjenesten til kongen ble varslet og hvorfor tror du Mette Marit gjorde rent i Marius' leilighet? Endret 4. november av Donkey Kong 2 2 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Donkey Kong skrev (11 minutter siden): Hvorfor tror du at politiet ringte Marius og avtalte sted for pågripelse? Hvorfor tror du livvakttjenesten til kongen ble varslet og hvorfor tror du Mette Marit gjorde rent i Marius' leilighet? Det var åpenbart fordi politiet ikke var interessert i hva som måtte befinne seg i leiligheten. De var ikke på jakt etter leiligheten. De ville ha Marius. Og ikke noe annet. Marius ble pågrepet for vold, som skal da funnet sted i en leilighet et helt annet sted i byen. Ergo er det helt uproblematisk for politi at Kongehuset ryddet og vasket ned. At noen vasket litt der, er virkelig en ikke-sak! Kun sladrepressen som prøver å spinne noe spektakulært rundt det. Politiet bryr seg ikke! Ergo burde ikke vi heller bry oss ... (Jeg har ikke for vane å forsvare kongehuset, da jeg egentlig ikke er noen stor forkjemper for monarkiet. Men denne heksejakten som utspiller seg siste halvåret vil jeg ha meg frabedt. Det er jo null forankring i fakta og ærlighet. Kun overdrivelser og unøyaktigheter som overdrives noe usaklig!) Endret 4. november av qualbeen 2 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Donkey Kong skrev (På 4.11.2024 den 8:13 AM): hvorfor tror du Mette Marit gjorde rent i Marius' leilighet? Ockhams razor Den mest sannsynlige teorien er vel den riktige her. Hvorfor rydder folk leilighetene sine? Hvorfor gjør de det rent? Jo, fordi det er rotete og skittent. Og som Ockhams razor forteller oss, så er enkleste forklaring mest sannsynligvis oftest riktig. Så grunnen til at hun hjalp sin sønn med å rydde var fordi det var rotete. At Se og Hør bedrar sine lesere for å skape klikk og kunder med å komme med tulle konspirasjonsteorier bør man da selvsagt ikke ta spesielt seriøst. Vokteren skrev (På 3.11.2024 den 8:10 AM): Tror du sim-kortet forsvant ut av telefonen av seg selv da den ble knust, rett før pågripelsen? Nei dette er ikke annet enn ødeleggelse av bevis og å vise fingeren til samfunnet/ordensmakten. Provoserende handlinger i narkorus som kommer til å henge ved han lenge…… Mest sannsynlig så falt dette sim-kortet ut av telefonen når den ble knust, men som påpekt til deg av andre, så har sim-kortet liten verdi for politiet. Det var vel innholdet på telefonen som var interessant eventuelt. Men man kan ikke beskyldes for ødeleggelses av bevis ALL DEN TID Marius IKKE var pågrepet når telefonen ble ødelagt. Det er ikke kriminelt å ødelegge egen telefon. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Kan og vere at MM tok ut SIM-kortet. Hu har trådt feil så det holder når det gjelder MBH og det ser ikkje ut til å forandre seg. Alt man gjere og ikkje gjere har verdi i form av å være eit mål her på å unndra seg ansvar for det gale som er gjort. At MM og MBH hever seg over hvermannsen og meiner seg berettiget spesial behandling er da ganske tydelig. Samtidig viser di eit lavmål som minner om forbrytere og svindlere. 2 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Maabren skrev (1 time siden): Kan og vere at MM tok ut SIM-kortet. Hu har trådt feil så det holder når det gjelder MBH og det ser ikkje ut til å forandre seg. Alt man gjere og ikkje gjere har verdi i form av å være eit mål her på å unndra seg ansvar for det gale som er gjort. At MM og MBH hever seg over hvermannsen og meiner seg berettiget spesial behandling er da ganske tydelig. Samtidig viser di eit lavmål som minner om forbrytere og svindlere. Du har enda ikke tatt inn over deg at et SIM-kort er totalt uinteressant? Men joda, spenstig teori om at Mette-Marit (av alle?) skal ha manuelt tatt ut SIM-kortet. Hvor får du det fra? Det er langt mer sannsynlig at det falt ut da telefonen ble knust. 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november qualbeen skrev (4 minutter siden): Men joda, spenstig teori om at Mette-Marit (av alle?) skal ha manuelt tatt ut SIM-kortet. Hvor får du det fra? Vil heller kalle det en tullete og tøvete teori istedenfor spenstig 😃 Men du har helt rett. Det er EKSTREMT usannsynlig at hun har tatt ut noe SIM-kort manuelt. At Mette Marit skal henges ut som et slags forbrytergeni pga denne kroppskrenkelsessaken er rett og slett tøv. 1 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Kul_Djevel skrev (14 minutter siden): At Mette Marit skal henges ut som et slags forbrytergeni Første gang jeg har hørt noen bruke "geni" som beskrivelse av MM. 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november sk0yern skrev (4 minutter siden): Første gang jeg har hørt noen bruke "geni" som beskrivelse av MM. Vel, jeg kaller henne ikke geni. Det er vel de som tror hun har hjulpet unge herr Høiby med å komme unna med noe som nærmest fremstiller henne slik. Hun har neppe gjort noe galt i denne saken. Men hun har vært en mor som har hjulpet sin sønn å rydde i en rotete leilighet og det er jo innafor 😃 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Kul_Djevel skrev (2 timer siden): Den mest sannsynlige teorien er vel den riktige her. Hvorfor rydder folk leilighetene sine? Hvorfor gjør de det rent? Jo, fordi det er rotete og skittent. Min mor har aldri kommet hjem til meg for å gjøre rent. Men om jeg oppbevarte narkotika hadde jeg satt pris på om noen ryddet leiligheten mens jeg var pågrepet. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november 14 minutes ago, Kul_Djevel said: Vel, jeg kaller henne ikke geni. Det er vel de som tror hun har hjulpet unge herr Høiby med å komme unna med noe som nærmest fremstiller henne slik. Hun har neppe gjort noe galt i denne saken. Men hun har vært en mor som har hjulpet sin sønn å rydde i en rotete leilighet og det er jo innafor 😃 Er nok du som omtaler MM som forbrytergeni. Slik MM roter seg inn i problema til MBH synast hu meir som innafor kategorien "dum som eit brød", og der finner man ofte forbrytere og svindlere. 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Maabren skrev (1 minutt siden): Er nok du som omtaler MM som forbrytergeni. Slik MM roter seg inn i problema til MBH synast hu meir som innafor kategorien "dum som eit brød", og der finner man ofte forbrytere og svindlere. Men nå er det ingenting som tyder på at hun har gjort noen forbrytelser eller har svindlet noen, så sånn er det. 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Kul_Djevel skrev (9 timer siden): Vil heller kalle det en tullete og tøvete teori istedenfor spenstig 😃 Men du har helt rett. Det er EKSTREMT usannsynlig at hun har tatt ut noe SIM-kort manuelt. At Mette Marit skal henges ut som et slags forbrytergeni pga denne kroppskrenkelsessaken er rett og slett tøv. MBH er temmelig desperat når han drar sin egen mor inn i saken: https://www.seher.no/kongelig/marius-trekker-mamma-inn-i-saken/82179900 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Vokteren skrev (2 minutter siden): MBH er temmelig desperat når han drar sin egen mor inn i saken: https://www.seher.no/kongelig/marius-trekker-mamma-inn-i-saken/82179900 Jeg hadde også blitt temmelig desperat om jeg ble utsatt for det samme presset fra riksdekkende medier. De færreste (ingen?) av oss hadde taklet det særlig bra. 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november qualbeen skrev (3 minutter siden): Jeg hadde også blitt temmelig desperat om jeg ble utsatt for det samme presset fra riksdekkende medier. De færreste (ingen?) av oss hadde taklet det særlig bra. Det har han bedt om selv gjennom årelang dusteoppførsel…….. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå