sk0yern Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober https://www.dagbladet.no/nyheter/forerkortnekt-etter-henlagt-rus-sak-overkjort/76929290 https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/mistet-forerkort-pga-cannabis/ o.s.v, google gir deg haugevis med eksempler. 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/mette-marit-velger-marius-borg-hoiby-over-kongeriket-norge/o/5-95-2101609 Tror forfatteren har rett, MM er ikke klar for å bli dronning. Skuffende egentlig. Jeg har alltid hatt tro på henne. Ingen sjal dømmes for sin fortid, men dette er nylige handlinger som setter hele monarkiet i forlegenhet, når man tror man er hevet over alle andre 7 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Tussi skrev (2 timer siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/mette-marit-velger-marius-borg-hoiby-over-kongeriket-norge/o/5-95-2101609 Tror forfatteren har rett, MM er ikke klar for å bli dronning. Skuffende egentlig. Jeg har alltid hatt tro på henne. Ingen sjal dømmes for sin fortid, men dette er nylige handlinger som setter hele monarkiet i forlegenhet, når man tror man er hevet over alle andre Ser ut til at flere tenker som deg: https://www.seher.no/kongelig/en-fare-for-rikets-sikkerhet/82165301 En mildest talt spesiell situasjon hvis landets kommende dronning er en fare for rikets sikkerhet…. Endret 31. oktober av Vokteren 1 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Vokteren skrev (5 minutter siden): Ser ut til at flere tenker som deg: https://www.seher.no/kongelig/en-fare-for-rikets-sikkerhet/82165301 En mildest talt spesiell situasjon hvis landets kommende dronning er en fare for rikets sikkerhet…. Ja, hun valgte å være mor, og det er 100% forståelig, ingen tvil om det. Men jeg ser ikke på hennes handling som forenlig med å være dronning. Det ser ut til at det er slottets livvakter, som er en det av PST, som har informert MM. Spesielt. 3 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Tussi skrev (1 time siden): Ja, hun valgte å være mor, og det er 100% forståelig, ingen tvil om det. Men jeg ser ikke på hennes handling som forenlig med å være dronning. Det ser ut til at det er slottets livvakter, som er en det av PST, som har informert MM. Spesielt. Kritikk av og kriminalitet begått av kongelige er følsomme temaer. Det berører monarkiets omdømme og fremtid. PST håpet nok i det lengste at kongehuset skulle «ordne opp» før det gikk for langt. Det har ikke kongehuset klart og den kritikken rammer først og fremst kronprinsessen som har overbeskyttet sønnen langt ut over hva som er akseptabelt. 1 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Trådstarter her. Jeg har ikke klart å følge med på alle krumspring denne saken har tatt, men her er hva jeg tror har skjedd: MBH banka eksen sin. Den tredje i rekken han har banka. Politiet ville arrestere ham. Mora, Mette Marit, ringte MBH og advarte ham om at politiet kom og skulle arrestere ham. Hun rydda også Skaugum for ting og tang. Politiet pågrep sønnen, men da hadde han allerede rukket å knuse mobilen sin, fordi han hadde blitt varslet om at politiet skulle ta ham. Altså kunne de ikke bevise at han hadde ringt eksen, og ergo brutt besøksforbudet. MBH går fritt rundt. Jeg sier "går", fordi han mista lappen nylig. Hvorfor er han ikke bak lås og slå når han har banka tre ekser og innrømmet å ha tatt kokain, et ulovlig rusmiddel. Vold er forbudt og narkotika er forbudt. Det er jo ingen tvil om at han har gjort begge deler. Kan noen forklare hvorfor han er en fri mann? 3 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Gargantua skrev (8 minutter siden): Kan noen forklare hvorfor han er en fri mann? Det er en veldig enkel forklaring på det. Han er ikke tiltalt eller dømt ennå. Man fengsler altså ikke folk uten dom i dette landet. Vi er ikke i Nord-Korea liksom. Dette trodde jeg var allmenn kjent kunnskap. Og tenker du på varetekt, så skal det være meget spesielle grunner til at det kan skje. Det foreligger ikke her. I lignende saker, så har man heller ikke varetektsfengslet ved mistanke om de forhold han er mistenkt for. Det er smått utrolig at enkelte ikke innehar denne kunnskapen. OG HUSK: Det kan hende han blir frikjent for noe av forholdene også. Mange her inne forhåndsdømte han om denne Scooteren også, men det viste seg at han ikke hadde stjålet den likevel så politiet har henlagt den siktelsen. Og du slår fast at han har banka tre ekser. Men det vet vi altså ingenting om ennå. Han er ikke tiltalt eller dømt for noe ennå. Det er retten som skal avgjøre om det finnes bevis nok for de eventuelle tiltaler som kommer. 1 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober (endret) 5 minutes ago, Kul_Djevel said: Det er en veldig enkel forklaring på det. Han er ikke tiltalt eller dømt ennå. Man fengsler altså ikke folk uten dom i dette landet. Vi er ikke i Nord-Korea liksom. Dette trodde jeg var allmenn kjent kunnskap. Og tenker du på varetekt, så skal det være meget spesielle grunner til at det kan skje. Det foreligger ikke her. I lignende saker, så har man heller ikke varetektsfengslet ved mistanke om de forhold han er mistenkt for. Det er smått utrolig at enkelte ikke innehar denne kunnskapen. OG HUSK: Det kan hende han blir frikjent for noe av forholdene også. Mange her inne forhåndsdømte han om denne Scooteren også, men det viste seg at han ikke hadde stjålet den likevel så politiet har henlagt den siktelsen. Og du slår fast at han har banka tre ekser. Men det vet vi altså ingenting om ennå. Han er ikke tiltalt eller dømt for noe ennå. Det er retten som skal avgjøre om det finnes bevis nok for de eventuelle tiltaler som kommer. Greit. Det er en fair presisering. Jeg skulle skrevet varetektsfengslet. Jeg vet at man ikke fengsles uten dom i dette landet, det virker barnslig av deg å "påpeke" det. Jeg bare syns det er rart at en voldsmann og kokainbruker går fritt rundt. Han har jo unnskyldt begge deler offentlig, og ergo innrømmet ugjerningene. Hvorfor skulle han unnskylde noe han ikke har gjort? Altså en innrømmelse. Kunne fått en erkjennelsesdom eller noe, vel? Endret 31. oktober av Gargantua 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Vokteren skrev (2 timer siden): En mildest talt spesiell situasjon hvis landets kommende dronning er en fare for rikets sikkerhet…. En fare for rikets sikkerhet liksom 😂 Hun der "kongeeksperten" er ihvertfall farlig god på overdramatisering 🤣 2 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Gargantua skrev (3 minutter siden): Greit. Det er en fair presisering. Jeg skulle skrevet varetektsfengslet. Jeg vet at man ikke fengsles uten dom i dette landet, det virker barnslig av deg å "påpeke" det. Jeg bare syns det er rart at en voldmann og kokainbruker går fritt rundt. Han har jo unnskyldt begge deler offentlig, og ergo innrømmet ugjerningene. Vi vet ikke om han er voldsmann ennå annet enn kroppskrenkelsen han har innrømmet. En sak som normalt gir betinget dom siden det er i det nedre sjiktet av voldshendelser. Og kokainbruk gir så og si aldri fengsel. Det straffes som regel med bøter. Marius skal jo behandles likt som alle andre. Men som nevnt. Vilkårene for varetektsfengsling eksisterer ikke i denne saken. I lignende saker blir heller ikke folk varetektsfengslet som regel. Endret 31. oktober av Kul_Djevel Lenke til kommentar
morfin Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Kul_Djevel skrev (22 minutter siden): Han er ikke tiltalt eller dømt ennå. Man fengsler altså ikke folk uten dom i dette landet. Og tenker du på varetekt, så skal det være meget spesielle grunner til at det kan skje. 1. unndragingsfare 2. bevisforspillelse 3. gjentakelsesfare 1 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober morfin skrev (2 minutter siden): 1. unndragingsfare 2. bevisforspillelse 3. gjentakelsesfare Dette eksisterer ikke i denne saken. Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 8 minutes ago, Kul_Djevel said: Dette eksisterer ikke i denne saken. Kanske inte nu men telefonen blev ødelagt och mamman ryddade huset. Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober fredrik2 skrev (Akkurat nå): Kanske inte nu men telefonen blev ødelagt och mamman ryddade huset. Han var ikke pågrepet en gang da telefonen ble ødelagt og at moren ryddet et hus de ikke engang skulle ransake er jo uproblematisk. Det er verken forbudt å ødelegge egen telefon eller at mor hjelper til å rydde. Så sånn er det. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober sk0yern skrev (8 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/forerkortnekt-etter-henlagt-rus-sak-overkjort/76929290 https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/mistet-forerkort-pga-cannabis/ o.s.v, google gir deg haugevis med eksempler. Det var visstnok legen hans som initierte inndragelse av førerretten. Dette er vanlig når man søker seg inn i et rehabiliteringsprogram for rusmisbruk, noe alle kjendiser "velger å gjøre" når misbruket blir kjent. Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 1 minute ago, Kul_Djevel said: Han var ikke pågrepet en gang da telefonen ble ødelagt og at moren ryddet et hus de ikke engang skulle ransake er jo uproblematisk. Det er verken forbudt å ødelegge egen telefon eller at mor hjelper til å rydde. Så sånn er det. Nei, han var ju inte det før att polititen ringda en halvtimme innen og varnade. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 55 minutes ago, Gargantua said: Mora, Mette Marit, ringte MBH og advarte ham om at politiet kom og skulle arrestere ham. Hun rydda også Skaugum for ting og tang. Politiet pågrep sønnen, men da hadde han allerede rukket å knuse mobilen sin, fordi han hadde blitt varslet om at politiet skulle ta ham. Altså kunne de ikke bevise at han hadde ringt eksen, og ergo brutt besøksforbudet. Politiet ransaket ikke boligen. SIkret ikke bevis. Det må være grunner for dette. Hvis en vanlig stakkar kjører 5 kmt for fort må han pent betale for det, men ikke denne fyren. Så politiet ransaket ikke, og sikret ikke bevis i saken, da er de enten udugelig ble instruert i å gjøre slik 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober fredrik2 skrev (4 minutter siden): Nei, han var ju inte det før att polititen ringda en halvtimme innen og varnade. Så politiet har dummet seg ut da. Verken Høiby eller moren hans kan klandres for det. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober MBH blir snart hanka inn for råkjøring med trimma sparkesykkel i kokainrus iført kun boxer med bremsespor etter å ha banka framtidig kjæreste gul og blå til ære for durex's svenske voldtektsoffer... 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Kul_Djevel skrev (30 minutter siden): Så politiet har dummet seg ut da. Verken Høiby eller moren hans kan klandres for det. Men vil vi ha denne moren som fremtidig dronning? 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå