paatur Skrevet 25. august Del Skrevet 25. august Også i media at han brukt Diplomatisk pass som han har brukt for og slippe unna arrestasjoner 2 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 25. august Del Skrevet 25. august (endret) qualbeen skrev (3 timer siden): MEN: er dette et representativt bilde for hans personlighet og holdninger, eller er det et typisk stuntbilde/tullebilde laget på pur F i et av ungdommens mange rare krumspring og ideer? Jeg tror komboen av Marius og Sjarlatanen Durex kan ta knekken på monarkiet. Fyren er RÅTTEN: https://www.nettavisen.no/kjendis/kilder-til-nettavisen-marius-borg-hoiby-sier-han-reiser-med-diplomatpass/s/5-95-1979521?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1724600643 Endret 25. august av Sjørøver 2 3 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august Så dritt lei korrupsjonen og spesialbehandlingen av eliten. 2 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august Comma Chameleon skrev (12 minutter siden): Så dritt lei korrupsjonen og spesialbehandlingen av eliten. Ja, men her er ikke kongefamilien værst. Her er kammeratklubben Arbeiderpartiet lang værre. 4 1 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august qualbeen skrev (11 timer siden): Er jeg overrasket? Nei. Eller .. tja, jo, kanskje litt. MEN: er dette et representativt bilde for hans personlighet og holdninger, eller er det et typisk stuntbilde/tullebilde laget på pur F i et av ungdommens mange rare krumspring og ideer? Jeg har mest sannsynlig et og annet bilde som ikke tåler dagens lys. Heldigvis har jeg (såvidt meg bekjent) ikke gjort meg til fiende eller uvenn med noen. Ergo frykter jeg ikke at noen skal lekke slike tøysebilder til pressen. PS: mitt innlegg er ikke ment forsvarende ovenfor Marius sine handlinger. Absolutt ikke! Men jeg kjenner ikke gutten, og aner ikke om hans generelle personlighet korrelerer sånn halvveis med bildet, eller om det er er ekstremt bilde, tatt helt ut av kontekst. Noen som vet? 🤔 If it walks like a duck and quacks like a duck. Bør ikke være så mye tvil igjen etterhvert. Det er åpenbart et toskete bilde, men alt tyder på at det er den personen der han ønsker å være. Kriminell, bade i penger, banke kjærestene sine, få mamma til å rydde opp når ting blir vanskelig. 2 1 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august Mr.Duklain skrev (43 minutter siden): Ja, men her er ikke kongefamilien værst. Her er kammeratklubben Arbeiderpartiet lang værre. Vanskelig å vite hvem som er verst da vi garantert bare får høre om toppen av isberget. Det blir jo litt ekstra ille når eneste funksjonen kongefamilien har er å oppføre seg ordentlig og skape god PR for landet vårt. Og det å dra fram ett parti blir like feil. Alle de store partiene er like kameratslige og korrupte hele gjengen. Det er heller unntaket at politikere oppfører seg slik som de bør. Kong Harald har tilsynelatende vært en fin konge. Han burde blitt siste, men ser ut til at Haakon også får sin tur. Han bør absolutt bli siste kongen vi har. Monarki gir ingen mening egentlig. 3 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 26. august Forfatter Del Skrevet 26. august Kronprins Haakon: Marius Borg Høiby har hatt diplomatpass Dette begynner å bli grisete for Marius. Ifølge kilder til Se og Hør skal Marius Borg Høiby ved flere anledninger ha utnyttet sitt diplomatpass til å unngå ubehagelige situasjoner. Da begynner det å bli langt mer seriøst enn å bare drite seg ut. Han har bevisst utnyttet sin posisjon og identitet for å slippe billigere unna. Og han som hevder han ikke er en offentlig person. Alle med diplomatpass er offentlige personer. 2 1 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august 13 hours ago, Sjørøver said: Jeg tror komboen av Marius og Sjarlatanen Durex kan ta knekken på monarkiet. Fyren er RÅTTEN Altså, jeg støtter ikke monarki, og synes Norge bør avskaffe sitt. Jeg håper likevel at når den dagen kommer at man har en opplyst samtale om hvorfor konseptet konge er tullete, ikke at man avskaffer hele greia fordi man ikke liker hvem som er blitt konge, eller del av kongefamilien. Altså at man lykkes i å diskutere noe faktisk, ikke bare fortsetter dette overdrevne person- og individfokuset man ser i politikken, til kongehuset. 1 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august Sjørøver skrev (På 25.8.2024 den 11:22 AM): Om det fantes en stereotype for konebankere.... Sjekket med et annet bilde og tatoveringene stemmer overens. Alt han mangler er helsetrøya. qualbeen skrev (14 timer siden): MEN: er dette et representativt bilde for hans personlighet og holdninger, eller er det et typisk stuntbilde/tullebilde laget på pur F i et av ungdommens mange rare krumspring og ideer? Det er i vert fall klart posert bilde, så dette syner ikkje Marius i det han er klar for å dra på byen for å seie det slik. Det som er kritikkverdig er at dersom dette bildet var meint som eit ironisk tullebilde, så ligg det litt vel nært realiteten med den livsførselen han har hatt. Så han kan sikkert unnskylde seg med at dette er eit overdrevent tullebilde, men eg trur han skal slite med å bortforklare at dette er ein representasjon for kva holdningar Marius har. Han kan kanskje påstå at dette er hans måte å visualisere korleis han trur han blir oppfatta, men vi kjem ikkje unna at det å posere på denne måten viser dårleg dømmekraft, sjølv om eg forstår at bildet var tenkt til privat bruk. Hadde han kledd seg ut som nazist slik som prins Harry gjorde på ein utkledningsfest så er i det minste unnskyldning at det var dårleg dømmekraft men at det i det minste ikkje danna grunn for å tru at prins Harry var nazist ettersom det openbart var eit kostyme. Denne framstillinga som Marius viser på dette bildet treff nok ubehageleg nært realitetane, sjølv om det ikkje var meinga at bildet skulle publiserast. 4 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august At han har hatt/har diplomat-pass tar kaka for min del. Det her MÅ resten av kongefamilien ha vært klar over og ikke gjort noe med/dysset ned/holdt hemmelig. Har egentlig et "bryr meg ikke" forhold til kongefamilien og at vi fortsatt har det, men dette begynner å bli såpass håpløst (durek, marius, hemligholdelse, etc) at nå kan de fint pakke inn årene og si takk for seg. HELT hinsides ! 4 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august Gargantua skrev (2 timer siden): Kronprins Haakon: Marius Borg Høiby har hatt diplomatpass Dette begynner å bli grisete for Marius. Ifølge kilder til Se og Hør skal Marius Borg Høiby ved flere anledninger ha utnyttet sitt diplomatpass til å unngå ubehagelige situasjoner. Da begynner det å bli langt mer seriøst enn å bare drite seg ut. Han har bevisst utnyttet sin posisjon og identitet for å slippe billigere unna. Og han som hevder han ikke er en offentlig person. Alle med diplomatpass er offentlige personer. .. men glem ikke at denne personen er fullstendig "irrelevant, bortkasta avisplass" fordi han ikke har "noe som helst med kongefamilien eller monarkiet å gjøre"! 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august The Avatar skrev (1 time siden): Det som er kritikkverdig er at dersom dette bildet var meint som eit ironisk tullebilde, så ligg det litt vel nært realiteten med den livsførselen han har hatt. Han har vel fortalt at han er glad i motorsykler, og har jobbet hos forhandler, og da skal man jo se litt gangster ut.. Fun fact: I den nye serien til Mikkel Niva og Herman Flesvig på NRK forteller Flesvig at han "akkurat nå" låner bort sin Harley Davidson til Marius Borg Høiby. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august wampster skrev (38 minutter siden): At han har hatt/har diplomat-pass tar kaka for min del. Det her MÅ resten av kongefamilien ha vært klar over og ikke gjort noe med/dysset ned/holdt hemmelig. Dette har sjølvsagt resten av kongefamilien vært klar over, men dette er heilt vanleg og burde ikkje kome som ei overrasking. Marius er ein del av kongefamilien (sjølv om han ikkje er i arverekka) og har vært med sin mor på offisielle reiser til utlandet. Alle som reiser til utlandet på vegne av den norske staten har eit objektivt behov for diplomatpass. Diplomatpasset i seg sjølv gir ikkje immunitet, diplomatisk immunitet er forbeholdt diplomatar. Det som diplomatpasset gir av fordelar er ein del fordelar for toll- og visum, og enklare sikkerheitskontroll slik at utenlandsreiser kan skje både raskt og smidig, samt på kort varsel utan å vente i dagesvis på at visumsøknaden skal behandlast. Det er ingen stor sensasjon at Marius har diplomatpass, sjølvsagt har han det som medlem av kongefamilien. Formelt sett så er det kong Harald som slår fast kven som utgjer kongefamilien, så nå når Marius er myndig så kan kongen i utgangspunktet utelukke Marius frå kongefamilien, men det har han altså ikkje gjort (enda). 3 3 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 26. august Forfatter Del Skrevet 26. august 23 minutes ago, The Avatar said: Det er ingen stor sensasjon at Marius har diplomatpass Men det er bemerkelsesverdig og ikke innafor at han aktivt bruker det for å slippe unna trøbbel med politiet. 1 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august Gargantua skrev (58 minutter siden): Men det er bemerkelsesverdig og ikke innafor at han aktivt bruker det for å slippe unna trøbbel med politiet. I så tilfelle så bruker han passet til å påberope seg ei rettigheit som han ikkje har. Han har ikkje fått innvilga diplomatisk immunitet, og sjølv om han hadde hatt diplomatisk immunitet så hadde ikkje det hatt betydning i heimlandet. Alle diplomatar kan straffeforfølgast i heimlandet. Immuniteten har ein fordi utanlandske statar ikkje skal kunne bruke påstand om kriminalitet for å stoppe det diplomatiske arbeidet, utanlandske statar kan berre utvise diplomaten. Ofte med ei forventning at heimlandet skal straffeforfølge diplomaten for openbare lovbrot for at det ikkje skal gi diplomatiske konsekvensar i framtida. 1 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august sk0yern skrev (På 25.8.2024 den 8:34 AM): Spørs om det holder med et par psykologtimer for å få den karen der på rett kjøl. I gamle dager hadde han vel blitt sendt til et fjernt land. Nå må de la ham surre rundt på Skaugum i luksusbiler, mens han nesten kjører ned gardister. Kan vel si at her har det meste gått galt. Hadde han ikke råd til bare tusenlapper? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august frohmage skrev (2 timer siden): Fun fact: I den nye serien til Mikkel Niva og Herman Flesvig på NRK forteller Flesvig at han "akkurat nå" låner bort sin Harley Davidson til Marius Borg Høiby. Haha, jeg så nettopp den episoden. Og når han sa det; Artig at dette ble filmet lenge før denne skandalen ble offentlig kjent. Nå får nok Herr Hermann en god del telefoner fra kåte journalister tenker jeg. 2 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august Kongehuset og kongefamilien: https://www.kongehuset.no/seksjon.html?tid=27163&sek=26940 Sitat Kongefamilien Det norske kongehuset tilhører fyrsteslekten Glücksburg og består av Deres Majesteter Kong Harald og Dronning Sonja og Deres Kongelige Høyheter Kronprins Haakon og Kronprinsesse Mette-Marit og Hennes Kongelige Høyhet Prinsesse Ingrid Alexandra. Kongefamilien omfatter i tillegg Prins Sverre Magnus, Marius Borg Høiby, Prinsesse Märtha Louise, Maud Angelica Behn, Leah Isadora Behn, Emma Tallulah Behn og Prinsesse Astrid, fru Ferner. Foreldrene til Marius tilhører kongehuset, mens han selv bare er en del av kongefamilien, som viser seg å ha like mange problemer som andre familier, om ikke flere. Skittentøyvask også i Aftenposten, fordi det er våre skattepenger som betaler for monarkiet. https://www.aftenposten.no/norge/i/mPKJeL/siktelsen-mot-hoeiby-dette-er-det-vi-vet-og-ikke-vet-om-saken-saa-langt Sitat 9. Hvordan har Høiby finansiert livsstilen sin? Det vet vi lite om. I 2017 flyttet Høiby til Los Angeles for å studere, men avbrøt etter et halvt år. Frem til 2022 hadde han en rekke jobber med ulik varighet. Han har imidlertid hatt en begrenset ligningsinntekt, på det meste 238.128 kroner i 2022. I 2022 hadde han en formue på 2,1 millioner norske kroner. Det er rett over 2 millioner mer enn året før, da formuen var på 52.000 kroner. Hva Høiby har gjort de siste par årene, er ikke offentlig kjent. Kronprinsparet får hvert år apanasje. I 2024 får kronprins Haakon og kronprinsesse Mette-Marit 12,3 millioner kroner Jeg synes det ville blitt kjedelig med 17. mai uten å ha noen å vinke til på slottsbalkongen. Og kongefamilien er hele tiden på farten for å være representanter for hele Norge. Litt gull og glitter følger med. Rusproblematikken kommer fra familien Høiby (far til Mette-Marit og far til Marius. Martha Louises alternativbransje kan være inspirert av svigermor Behn. Faren til Mette Marit solgte opplysninger om henne til Se og hør, som Dureks mor gjør overfor sønnen- snart/snarlig inngiftet i kongefamilien. Midt opp i alt dette har Mette-Marit oppførst seg eksemplarisk (etter en utagerende ungdomstid), etter min mening. Hennes metode har vært åpenhet. Men etter siktelsen mot sønnen har hun antagelig fått munnkurv og gått i dekning for pressen. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august (endret) Subara skrev (6 minutter siden): Jeg synes det ville blitt kjedelig med 17. mai uten å ha noen å vinke til på slottsbalkongen. Vi som ikke bor i Oslo klarer det helt fint. Endret 26. august av Donkey Kong 6 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august Må være et mareritt for Mette-Marit, etter alle de årene med å forsøke å distansere seg fra den livsstilen, at eplet tilsynelatende faller så nærme stammen. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå