Krig og fred Skrevet 15. august Del Skrevet 15. august TL;DR: jeg har er modem som står i stua, noen få meter fra soverommet. Det er irriterende dårlig dekning på soverommet. Hva er den beste løsningen? Går det an å trekke en Ethernet kabel fra modemet til et støtte-modem (eller lignende) på soverommet? Hva er den raskeste og minst kompliserte måten å fikse dette? 🥶 Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 15. august Del Skrevet 15. august Jeg ville kjøpt en internett-forsterker. Vi har ruter oppe og hadde dårlig wifi-dekning nede, men med den forsterkeren er det blitt like bra dekning nede som oppe. 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. august Del Skrevet 15. august Billigste vil nok være Hekk-Tor sin løsning med en wifi repeater. Her snakker vi en kostnad på et par hundre kroner. Om du har en gammel ruter liggende kan du være heldig at den har repeater funksjon. Har selv satt opp en gammel Asus RT-N66U som repeater for å dekke soverom og kontor. Ellers er det jo Mesh rutere som er tingen nå. Ser prisene varierer noe, men du kan regne med en pris fra rundt 2000,- og oppover. 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 15. august Forfatter Del Skrevet 15. august Takk for tipsene. Da blir det Clas Olson i morgen. Jeg har irritert meg i mange måneder over at både quest og iPhone mister forbindelsen, og i dag tiltet jeg fullstendig. 🤬 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Er det noe mellom modem og soverom som skjermer for signalene? Jeg tenker på armert betong, store metallgjenstander, TV osv. Dessuten, er antennene vinklet riktig? En vanlig wifi-antenne kan regnes som en dipol-antenne og stråler vinkelrett på antenna. Om du har flere antenner på modemet kan du endre vinkel på en av dem så den bedre treffer soverommet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå