Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Når gjelder oppsigelsen min fra? Bytte jobb

Anbefalte innlegg

Hei, i min kontrakt står det

"I prøvetiden gjelder en gjensidig oppsigelsestid på 14 dager. Etter utløpet av prøvetiden er den gjensidige oppsigelsestiden på 3 mnd. Denne fristen løper i fra den 1. i påfølgende måned."

Jeg er i prøvetid enda. Hvis jeg sier opp i morgen, er det 14. dager fra i morgen eller fra 1. september?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, byttejobb04 said:

Hei, i min kontrakt står det

"I prøvetiden gjelder en gjensidig oppsigelsestid på 14 dager. Etter utløpet av prøvetiden er den gjensidige oppsigelsestiden på 3 mnd. Denne fristen løper i fra den 1. i påfølgende måned."

Jeg er i prøvetid enda. Hvis jeg sier opp i morgen, er det 14. dager fra i morgen eller fra 1. september?

Hvis arbeidstakeren ansatt med en prøvetid, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager med mindre noe annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale. I prøvetiden regnes oppsigelsestiden fra den datoen den er mottatt av den andre parten.

Det skal sies at teksten var klønete formulert her slik at man kan tolke det dithen at det er snakk om fra den første i måneden. Men ettersom standard er helt ihht første setning alene mener jeg det blir korrekt tolkning.  

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...