Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Del 1 --> Side 1

Del 2 --> side 1 ( lenger ned )

Tenkte jeg like godt skulle legge inn workloggen for mitt lille prosjekt her.

Jeg har laget en prosjektside på www.lekermeg.tk ( hvis ikke den funker så trykk her) hvis dere trenger flere bilder og informasjon.

Har altså modifisert et eldgammelt Aopen hx08.

01thumb.jpg05thumb.jpg

Dette er det jeg har gjort:

• Skjært ut tekst
  • Lakkert
  • Satt inn lys
  • Satt inn plexi

( har flere planer men de kommer senere )

Jeg hadde så inderlig lyst til å gjøre noe med den fæle gråe kassa som stod under pulten min og samla støv. Vel jeg bestemte meg ( som bilfantast ) å gjøre noe med dette. Og siden drømmebilen da er en stk Subaru Impreza WRX sti så bestemte jeg får å gjøre noe med kassa som kunne vise dette..

Det jeg gjorde var å gå inn på www.logos.subaru.com og henta ned to orginal bilder av logo. Disse forstørret jeg og printet ut på A4 ark. A4 arkene er nesten like lange som sideplantene mine. Dermed passet de perfekt til å legge over og tegne.

03thumb.jpg

Etter en del kutteplater og en Dremel MultiPro fikk jeg endelig skåret ut bokstavene.

07thumb.jpg

Og ved å bruke bits nr 125 ( fres: ligner på et prosjektil ) til dremel så fikk jeg rundet av bokstavene slik at det så litt bedre ut.

08thumb.jpg

Etter dette gikk turen over til ramma og resten av pc. Dette måtte skrues fra hverandre og legges forsiktig rundt omkring slik at ingen ting skulle gå i stykker.. (noe som faktisk skjedde med en cdbrenner )

19thumb.jpg17thumb.jpg

Så var det over til grunning og lakkering.. Grunnet at jeg måtte levere tilbake det kameraet jeg hadde lånt så fikk jeg ikke tatt så veldig mange bilder av selve lakkeringa. Men her er noen. Jeg har først brukt universallakk ( 2 strøk ) og så pusset det ned. For så å lakkere sidene i Blue Mica Pearl ( som er fargen på en impreza ). Jeg har også lakkert selve ramma med Signalgult. Som du ser av bildet under ble ikke det første strøket en suksess. Så det kommer mer etterhvert der..

22thumb.jpg21thumb.jpg

Som du ser av bildet over til venstre har jeg fått et lite problem. Det blir for mye kabler der. Altfor mye. Så når det kommer penger inn på kontoen skal det runde kabler inn. for trangere tror jeg du ikke får det.

Så var det over til å montere lys.

Her ville jeg gjerne bruke den svarte knappen som følger med Sunbeam inverteren. Med hvor skulle jeg plassere den? Hadde jo masse plass. Men jeg bestemte meg for å plassere den under cdromene i en av platene der. Men bor hadde jeg ikke akkurat der og da. Så da ringte jeg bort på brannstasjonen og fikk hjelp der. Og resultatet ble "Perfect fit!" hvis jeg får si det selv. Den sitter som støpt fast. Men får den lett ut.

23thumb.jpg

Monteringen av denne knappen pluss inverteren gikk smertefritt. Det var verre med katodene for de skulle limes fast med noen borrelåsputer som jeg hadde 2 av og trengte 4 tilsammen.. Det endte med at jeg tok og klipte puta som skal sitte under inverteren i flere biter. Fikk litt flere kabler og holde styr på og men det gikk greit. Jeg monterte 1 stk 30 cm katode nederst i kabinettet og 1 stk 20 cm katode under psu. Effekten av det ble ganske grei.

24thumb.jpg25thumb.jpg

Så satt jeg sammen hele kassa for å se hvordan det ble da.. MERK! Plexi er ikke satt inn grunnet at jeg må ta et strøk til med lakk.. men jeg ser på prosjektet som ferdig grunnet at det kommer til å ta en stund før jeg får gjort det.. ( penger er ikke akkurat noe som vokser på trær ). Har forresten tatt vare på alt av deler som jeg skar ut av R, A og B bokstav. Slik at jeg kan sette dem tilbake på plexi'n når jeg får satt på det.

27thumb.jpg28thumb.jpg

Er ganske fornøyd. I og med at det er min første "casemod" noen sinne.

Men tar gjerne i mot forslag som kan føre til at det lyser litt kraftigere igjennom bokstavene. :thumbup:

Og gjerne litt tilbakemelding :w00t:

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du fester katoden til den saken som er rett over hullene i døren din, vil det nok lyse bedre gjennom bokstavene. Hvis du vil ha jevnere lys i bokstavene kan du jo matte ned plexien (da du får den) på baksiden. du vil jo ikke kunnne se hva som er inne i maskina så lett da, men bokstavene blir bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Del 2

Vel det var vel på tide å bli ferdig med denne modn men ikke før jeg har gjort no spesielt med kassa.

Vel dette er oppskriften:

Man tar 1 stk tower og 1 stk radiostyrt bil. Man ribber så den radiostyrte bilen ned og fjerner "skallet" ( chassiet ). Så forlenger man av og på knappen pluss antenneledningen.

Så starter man med selve toweret. Man tar å måler opp, tegner, måler litt til og skjærer et rektangulært hull i toweret. Så lager man en festeanordning til den radiostyrte bilen i bånn av toweret.

Man forlenger strømkabelen til batteriet slik at man skal sette inn batteriet fra fronten av toweret. Må skjære litt i front. pluss å sette på litt deksler.

Og vips. man har et radiostyrt tower.

Kommer bilder så fort jeg får i gang scannern ( for tegninger ), bildene kommer så fort jeg får starta med dette lille tilleggs prosjektet.

Noen som har no forslag om hvordan jeg skal kunne feste bilen til bunnen av toweret?

( hehe.. bilen går ikke no fort. og det er bra. grunnet at høyt tower + masse vekt i toppen ( hdd cdrom osv ) gir veldig ustabil kasse. men moro skal det bli. )

Stay tuned!

( har forresten løpende hjelp fra tabaqui )

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

fant driver til scannern og tok like greit å scanna grunntegningene til planen.

radio01.jpg

Er faktisk ikke hentet inspirasjon fra noe sted. Tenkte bare at jeg ikke orker å bære kassa inn på datapartyer mer. Begynner å bli en tungvekter det der.

Har og ribba det meste av bilen. Skal titte litt over den og forlenge litt kabler så er vi i gang igjen. Må bare låne et kamera først.

Hmm god idè med den signaturen :thumbs:

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
haha! KONGE! Hva med å spre hjula oxo? Blir kanskje litt vanskelig, men har man ett sett litt lenger bak og ett sett litt lenger forran så blir vel tower mere stabilt...:D Gleder meg til å se resultater....;)

ikke en dum ide det. Så på det samme i morges. Og det så ut til at det ikke skulle bli så ille å gjennomføre. Må vel bare forlenge noen kabler så er det bare å sette saken hvor enn man vil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...