geir__hk Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Skal prøve å være kortfattet. Tidligere i sommer ringte jeg og avtalte med et relativt kjent bilbergingsfirma at firmaet skulle fjerne et bilvrak hos meg mot at bilbergingsfirmaet fikk beholde vrakpanten. Selve tauinga gikk helt uten problemer. Vraket det her er snakk om er min forrige bil som nå ikke er salgbar. Skiltene er registrert innlevert og kjøretøyet er heller ikke forsikret (usikker på om dette kan ha betydning). Problemet nå er at bilbergingsfirmaet har sendt meg en faktura for "oppdragstype slep" hvor fakturabeløpet er vesentlig større enn vrakpanten, dvs firmaet forsøker å innkassere både vrakpanten óg denne fakturaen. I innledende tlf samtale med bergingsfirma oppgav jeg at hensikt er å få vraket fjernet/vraket mot at firmaet fikk beholde vrakpant. Dette gav kundebehandler positiv respons på. Jeg har allerede i mail bestridet den aktuelle faktura pga det ble aldri avtalt at jeg skulle faktureres for oppdraget. Firmaet har så langt ikke besvart dette (sendt i går). Noen som har vært borti liknende og kan komme med tips om hva en bør og ikke bør gjøre? Føler meg lurt, i ettertid ser jeg at alt burde vært skriftlig - nå har desverre firmaet opptak av innledende samtaler mens jeg ikke besitter dette materialet, så har en liten misstanke om at firmaet kan finne på å hevde at jeg har sagt noe som ikke er tilfelle. Hva hvis firmaet bare driter i å svare på mailhenvendelse og sender til inkasso ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Du kan bestride inkasso. Merk: jeg er ikke ekspert. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. september Forfatter Del Skrevet 3. september Oppdatering: Da kom det konvolutt i posten fra bilbergingsfirmaet, heldigvis var det kreditnota. Nå skal det sies at firmaet aldri svarte tilbake på mailene jeg sendte der jeg bestridet faktura. 1 Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september Så lengde du har innvendinger mot kravet dokumentert skriftlig (brev/e-post), kan de ikke sende det til inkasso. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå