Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 hours ago, unhung said:

Dustborn er nok ett eksempel på noe som har sugerør rett i lommeboken til skattebetalere. Er det rart folk blir opprørt over skattenivået her i landet?

Jeg synes det er bra at norske spillselskaper kan søke om støtte på samme måte som feks en norsk filmproduksjon.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (3 minutter siden):

Folk sier på forumet at det er dette karakterene synger i introen haha
"We're the refugees" "Your time is past" "Your kind won't last"

Ja, den teksten er virkelig noe av det pinligste jeg har sett. Hele dette spillet som snakker om å være representativt har karakterer de fleste av oss ikke kan kjenner oss igjen i, og det er forsåvidt helt greit, men når da karakterene framstår som stereotyper så ender det utrolig flatt. Jeg synes det er fint med karakterer med ulike legninger og kjønnsutrykk i spill, men når resultatet er at de blir framstilt som tumblerinaer og er såpass dårlig skrevet som i dette spillet så kunne de like gjerne latt være. "Tell Me Why" gjorde dette så mye bedre! 

Aner ikke hva Ragnar Tørnquist tenkte på.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Wik skrev (8 minutter siden):

Ja, den teksten er virkelig noe av det pinligste jeg har sett. Hele dette spillet som snakker om å være representativt har karakterer de fleste av oss ikke kan kjenner oss igjen i, og det er forsåvidt helt greit, men når da karakterene framstår som stereotyper så ender det utrolig flatt. Jeg synes det er fint med karakterer med ulike legninger og kjønnsutrykk i spill, men når resultatet er at de blir framstilt som tumblerinaer og er såpass dårlig skrevet som i dette spillet så kunne de like gjerne latt være. "Tell Me Why" gjorde dette så mye bedre! 

Aner ikke hva Ragnar Tørnquist tenkte på.

Skal være helt ærlig å si at jeg får en schadenfreude av å se dette spillet bli latterliggjort,
og kunne faktisk ikke brydd meg mindre om Red Thread Games gikk under etter dette

  • Liker 7
Lenke til kommentar
17 hours ago, magne.moe said:

Vel å gi støtte til et spill som har under 100 spille det er å brenne penger. Ja det ville ha noe mening om spille var om Norge eller Norsk mytologi selv om det ikke handlet om vikinger og du mister 90% av spillere. Men et spill fordi Trump vant valget siden er ikke noe noe Norge skulle støttet. Har dette et publikum utenom studio og venner er mer viktig.

Så du foretrekker at Norge støtter spillutvikling av spill som bare er helt generiske og ikke har noe risiko i seg? Vanskelig å få en av de virkelig gode spillene, med mindre man tar sjanser. Synes ikke bare skal støtte generisk spillutvikling, de er dritkjedelige og det er altfor mange av dem allerede. Jeg synes heller ikke den norske stat skal stå for ansvaret av kunstnerisk utvikling i et spill, det er ikke noe staten hadde vært flink til og minner meg om planøkonomi.

Dustborn er ikke et spill for meg, men det er ikke fordi det er woke eller er leftist. Noen av de beste spillene jeg vet om er woke, slik som BG3, mass effect, elden ring, Pathfinder, Cyberpunk, osv. Det har ikke noe med om spillet er woke eller ikke, det eneste som er viktig er om det er gøy å spille eller historien er god. 

Endret av shockorshot
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (13 minutter siden):

Så du foretrekker at Norge støtter spillutvikling av spill som bare er helt generiske og ikke har noe risiko i seg? Vanskelig å få en av de virkelig gode spillene, med mindre man tar sjanser. Synes ikke bare skal støtte generisk spillutvikling, de er dritkjedelige og det er altfor mange av dem allerede. Jeg synes heller ikke den norske stat skal stå for ansvaret av kunstnerisk utvikling i et spill, det er ikke noe staten hadde vært flink til og minner meg om planøkonomi.

Dustborn er ikke et spill for meg, men det er ikke fordi det er woke eller er leftist. Noen av de beste spillene jeg vet om er woke, slik som BG3, mass effect, elden ring, Pathfinder, Cyberpunk, osv. Det har ikke noe med om spillet er woke eller ikke, det eneste som er viktig er om det er gøy å spille eller historien er god. 

Etter å ha spilt Road 96, Tell Me Why og andre spill som deler en del av samme tematikken og form så synes jeg faktisk dette er ett ganske dårlig spill etter å ha spilt demoen og sett mer av en gjennomspilling på youtube. Å gi dette spillet en over middels karakter virker helt uforståelig i mine øyne men smaken er som baken

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Psykake said:

Virker som et generelt dårlig spill, men kjenner jeg blir glad jeg ikke bryr meg mer enn det ref kulturkrig, hatytring av et spill etc.

Da tror jeg du har lest andre anmeldelser enn meg. Det får generelt mye skryt for både historien og rollegalleriet. Det de fleste trekker på er dårlig combat og teknisk krøll.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Martelè said:

Skal være helt ærlig å si at jeg får en schadenfreude av å se dette spillet bli latterliggjort,
og kunne faktisk ikke brydd meg mindre om Red Thread Games gikk under etter dette

For en underlig uttalelse…

  • Liker 5
Lenke til kommentar
rabler skrev (9 minutter siden):

Da tror jeg du har lest andre anmeldelser enn meg. Det får generelt mye skryt for både historien og rollegalleriet. Det de fleste trekker på er dårlig combat og teknisk krøll.

Jeg uttalte meg kun på personlig preferanse altså. Synes det ser generelt dårlig ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leser av steam reviews at de som spiller virker relativt fornøyde med spillet, så kanskje finnes det en plass for spill som er ment å appellere til eller snakke den ene siden etter munnen. Hvis spillet faktisk lykkes sånn noenlunde tenker jeg egentlig det er positivt selv om jeg håper slike appeller ikke blir for utbredt. 

Så er det interessant å teoretisere litt rundt mottagelse om vinklingen var snudd, og noen gav ut et ‘maga’-spill. Vi husker jo hvor mye oppstyr det ble rundt et relativt upolitisk spill som Harry Potter, så en skal ikke se bort ifra at mottagelsen fra ‘begge sider’ ville endret fortegn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...