Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elgen-Hansi skrev (9 timer siden):

Akkurat som det meste av kulturstøtte forøvrig.

Det gis alt for mye støtte til en masse prosjekter som ikke har livets rett.

 

Snikpellik skrev (12 timer siden):

Det virker som veien til å hyle "woke" om absolutt alt og alle man ikke liker eller uenig med er blitt veldig kort.

Jeg kan helt fint være uenig med folk, men en må kalle en spade for en spade. Woke er ikke nedlatende, bare en definisjon.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Sjørøver said:

tror?

Ja. Hvorfor tror du det vil bli veldig mye per spill. Dustborn er tilgjengelig på seks plattformer og det er ikke noe som tyder på at det selger spesielt dårlig sammenlignet med andre Indiespill.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har lest raskt gjennom tråden å ikke veldig u-ventet blir fortsatt Amerikansk kultur klemt til brystet av oss i Norge,.  Er USA høyere ving produserte (slik vi skjenner det i dag brukt av YtreHøyere/Konservative) "Woke" utrykket  frykten for Sosialisme stort sett (?) (det ser veldig slik ut).

Høyere vingen i USA har jo fra dag 1 misforstått (trolig ofte med vilje, i alle fall de som kan tenke selv)  det som startet det hele - Floyd " I Cant Breathe"- , hvor Høyere siden  lager Meme om at Floyd ikke får puste i Helvete, at han videre  ikke er en "Saint" men en kriminell osv (han var vell også små kriminell), men det var jo heller ikke poenget med bevelgelsen i det hele tatt, poenget med opprøret var jo (igjen ang USA) at det fortsatt er store u-likheter i USA & at man bli behandlet forskjellig i forhold til Hudfarge. Det er sterke bevis for at nettopp dette skjedde i Floyd saken... I utgangspunktet en lett sak å dømme i, politimannen ble også dømt.  "Black lives Matter" ble raskt overført til "Whilte lives Matter" som i utgangspunktet er fullstendig på trynet da "White" alltid har hatt de beste privilegiet i USA men for Høyre ving folket hørtes dette tydligvis ut som et godt mot argument (sukk) som med Floyd Meme de laget (tatt ut av kontekst til de grader). 

 Så med andre ord det er trolig en Sterk ytre Høyrebølge på gang her, som ganske greit har vasket Woke inn i hodene på veldig mange som egentlig ikke helt vet hva de roper Woke for (selv her i Norge ser jeg),  Woke er et våpen  mot Sosialisme skapt av ekstreme Høyere i USA (slik utrykket blir brukt nå). Men et overforbruk av dette Norge, virkelig?, har vi det ikke bra politisk i Norge (Skandinavia) der vi i utgangspunktet balanserer flere politisk idelogier å ikke klamrer oss til en (pga flerparti system/regjering).

Det blir nok overprodusert en ideologi om felleskap fra USA om dagen men filmen/spillet trenger ikke være dårlig pga nettopp det, utrolig mange spill/filmer baserer seg nettopp på en politisk ideologi eller tanksett.

Endret av simalarion
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt merkelig for meg at det ikke er nevnt den påtagelig ekstreme politiske profileringen i spillet. Eller, egentlig er det jo ikke engang et spill men mer en interaktiv historie, for du har ingen valg egentlig, det er en fullstendig linjær fremdrift med mulighet å se seg litt rundt. Men fremdriften avhenger at du følger manuskriptet som er ganske strikt. Jeg tror nettop denne floppen, slik som andre spill og filmer og serier siste tiden har floppet og årsaken til en laber interesse er den påtagelig ekstreme politiske og idealistiske propagandaen du må spille ut, og du kan ikke velge. Dette er en velkjent gammel psykologi, å normalisere gjennom vanens makt. Dette er hvorfor ekstreme ideologiske grupper vil ha tak i barn og å spre sine budskap på barnehager og skoler så tidlig som mulig. Her har de et instrument for unge mennesker som betaler selv for å manipuleres. Samtidig så vil ikke journalister og reviewere ta i emnet i frykt for å kanselleres selv. Det føles litt rart at man skall ha en slik situasjon for de som skall formidle nyheter om det ene eller andre. Men nå virker det som folk har fått nok og forteller det med lommeboka ettersom meninger som er kritiske men sanne blir sensurert. Også her blir det jo det om redaksjonen tror at de vil bli angrepet og få negativ oppmerksomhet av å ikke sensurere bort visse sannheter. Det er jo et lite men veldig høylydt klientel som står bak alle anklagene som stormer mot deg om man er for ærlig og utrykker seg. Men heldigvis så er vi på rett kjøl, og vi har lært hvordan vi viser hva vi vil ha, vi bare lar vær å kjøpe, så får de lettkrenkede rope hva de vil om årsaken til att det flopper, for ingen selskaper skaper mer av det som blir store tap. Skaper de mer av det som folk flest ikke vil ha allikevel for å tekkes disse ekstremistene så fortjener de konkursen sin. Så norsk eller ikke spiller meg fint liten rolle, for vi trenger ikke fler spillestudio som lager slik ekstremisme som dette, vi trenger noen som lager gode moderne spill, som folk vil spille og da kommer pengene. Det skall ikke så mye til faktisk, for vi er altetende i det store og hele, men vi har fått disse forsøkene på å normalisere ting som forekommer i svært liten grad i samfunnet, selv om de kanskje tror det er mer fordi bare omgås likesinnede.

Nei, dette er ikke hverken en reflektert anmeldelse eller fullstendig, når man unnviker elefanten i rommet, enten man er for eller imot. Det er bare ryggradsløst å ikke nevne den politiske føringen i spillet. For den starter umiddelbart, og er sterk og in your face konstant, så den er ikke mulig å se bort fra. Selvfølgelig er jo da stamdardsvaret at det har ikke falt anmelderen in og vedkommende kjenner seg inne igjen i det og har ikke sett eller følt noe som er påtagelig politisk, og slik diversitet og polarisering er normalt idag i oppegående samfunn. Nei det er ikke det bare fordi at mennesker med slike politiske holdninger har fått dominert industriene for lenge nå, slik at propagandaen har blitt slukt av mange, spesielt yngre konsumenter av spill og serier og film. Men de kommer til slutt også å se rundt seg og å finne det som var før og sammenligner, så faller de in i rekken av oss som bare rett og slett ikke gir de hardt fortjente kronene våre til folka som da har fått finansiering til å produsere ytterligere mer ekstreme propaganda spill og serier og video. Og betyr det at et norskt studio går konk fordi de er mer optatt av å spre sine politiske perspektiv en å lage gode spill, da kan vi godt være uten. Det er ikke mange som gråter over at sånt som dette blir utilgjengelig. Jeg mener, og det er ene og alene min mening når jeg sier følgende. Jeg tror at anledningen til at black myth wukong er en slik suksess er att vi har ventet så lenge på et spill som er helt fri for ++ aktivisme og politikk, og da trigger det salg. Jeg er ikke imot diversitet som sådan om den bygges in som mulighet og alternativ, men når den er obligatorisk og det ikke finnes mulighet å velge bort at karakteren har visse personlighetstrekk og fysiske trekk og at de må ha visse typer av relasjoner, som ikke jeg kan føle meg litt relatert til slik at det blir min egen eller min fantasi sitt personlige individ jeg rager rundt og gjør det jeg vil med. Det kan liksom ikke være det i så mange spill, for det er scriptet handling som du bare styrer en karakter i et bestemt manuskript, der fremdrift er å følge det manuskriptet slik at du spiller på en måte en film som du er skuespiller i men digitalt istedenfor irl. Det kanskje burde ha en egen sjanger.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Royalgipsy said:

Litt merkelig for meg at det ikke er nevnt den påtagelig ekstreme politiske profileringen i spillet. Eller, egentlig er det jo ikke engang et spill men mer en interaktiv historie, for du har ingen valg egentlig, det er en fullstendig linjær fremdrift med mulighet å se seg litt rundt. Men fremdriften avhenger at du følger manuskriptet som er ganske strikt. Jeg tror nettop denne floppen, slik som andre spill og filmer og serier siste tiden har floppet og årsaken til en laber interesse er den påtagelig ekstreme politiske og idealistiske propagandaen du må spille ut, og du kan ikke velge. Dette er en velkjent gammel psykologi, å normalisere gjennom vanens makt. Dette er hvorfor ekstreme ideologiske grupper vil ha tak i barn og å spre sine budskap på barnehager og skoler så tidlig som mulig. Her har de et instrument for unge mennesker som betaler selv for å manipuleres. Samtidig så vil ikke journalister og reviewere ta i emnet i frykt for å kanselleres selv. Det føles litt rart at man skall ha en slik situasjon for de som skall formidle nyheter om det ene eller andre. Men nå virker det som folk har fått nok og forteller det med lommeboka ettersom meninger som er kritiske men sanne blir sensurert. Også her blir det jo det om redaksjonen tror at de vil bli angrepet og få negativ oppmerksomhet av å ikke sensurere bort visse sannheter. Det er jo et lite men veldig høylydt klientel som står bak alle anklagene som stormer mot deg om man er for ærlig og utrykker seg. Men heldigvis så er vi på rett kjøl, og vi har lært hvordan vi viser hva vi vil ha, vi bare lar vær å kjøpe, så får de lettkrenkede rope hva de vil om årsaken til att det flopper, for ingen selskaper skaper mer av det som blir store tap. Skaper de mer av det som folk flest ikke vil ha allikevel for å tekkes disse ekstremistene så fortjener de konkursen sin. Så norsk eller ikke spiller meg fint liten rolle, for vi trenger ikke fler spillestudio som lager slik ekstremisme som dette, vi trenger noen som lager gode moderne spill, som folk vil spille og da kommer pengene. Det skall ikke så mye til faktisk, for vi er altetende i det store og hele, men vi har fått disse forsøkene på å normalisere ting som forekommer i svært liten grad i samfunnet, selv om de kanskje tror det er mer fordi bare omgås likesinnede.

Nei, dette er ikke hverken en reflektert anmeldelse eller fullstendig, når man unnviker elefanten i rommet, enten man er for eller imot. Det er bare ryggradsløst å ikke nevne den politiske føringen i spillet. For den starter umiddelbart, og er sterk og in your face konstant, så den er ikke mulig å se bort fra. Selvfølgelig er jo da stamdardsvaret at det har ikke falt anmelderen in og vedkommende kjenner seg inne igjen i det og har ikke sett eller følt noe som er påtagelig politisk, og slik diversitet og polarisering er normalt idag i oppegående samfunn. Nei det er ikke det bare fordi at mennesker med slike politiske holdninger har fått dominert industriene for lenge nå, slik at propagandaen har blitt slukt av mange, spesielt yngre konsumenter av spill og serier og film. Men de kommer til slutt også å se rundt seg og å finne det som var før og sammenligner, så faller de in i rekken av oss som bare rett og slett ikke gir de hardt fortjente kronene våre til folka som da har fått finansiering til å produsere ytterligere mer ekstreme propaganda spill og serier og video. Og betyr det at et norskt studio går konk fordi de er mer optatt av å spre sine politiske perspektiv en å lage gode spill, da kan vi godt være uten. Det er ikke mange som gråter over at sånt som dette blir utilgjengelig. Jeg mener, og det er ene og alene min mening når jeg sier følgende. Jeg tror at anledningen til at black myth wukong er en slik suksess er att vi har ventet så lenge på et spill som er helt fri for ++ aktivisme og politikk, og da trigger det salg. Jeg er ikke imot diversitet som sådan om den bygges in som mulighet og alternativ, men når den er obligatorisk og det ikke finnes mulighet å velge bort at karakteren har visse personlighetstrekk og fysiske trekk og at de må ha visse typer av relasjoner, som ikke jeg kan føle meg litt relatert til slik at det blir min egen eller min fantasi sitt personlige individ jeg rager rundt og gjør det jeg vil med. Det kan liksom ikke være det i så mange spill, for det er scriptet handling som du bare styrer en karakter i et bestemt manuskript, der fremdrift er å følge det manuskriptet slik at du spiller på en måte en film som du er skuespiller i men digitalt istedenfor irl. Det kanskje burde ha en egen sjanger.

Kunne ikke sagt meg stort mer enig. Flott å se flere med lignende og identiske tanker. Takk for at du tok deg tid til å skrive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 28.8.2024 den 7:59 PM):

Ja. Hvorfor tror du det vil bli veldig mye per spill. Dustborn er tilgjengelig på seks plattformer og det er ikke noe som tyder på at det selger spesielt dårlig sammenlignet med andre Indiespill.

For å vri det litt andre veien, er det kommet noen indikasjoner på at spillet har solgt bra? På PC vet vi at spillet var DOA i det minste. Så vidt meg bekjent dukket det vel aldri opp på topp 40 listene over mest spilte spill i aktuelt tidsrom det  ble lansert i på Xbox eller PlayStation. 

Men folk ønsker vel ikke spillet ett middelmådig spill, når det finnes bedre spill som lanseres rundt samme tid, så er vel ikke veldig overaskende. 

Endret av Mala
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Mala said:

For å vri det litt andre veien, er det kommet noen indikasjoner på at spillet har solgt bra? På PC vet vi at spillet var DOA i det minste. Så vidt meg bekjent dukket det vel aldri opp på topp 40 listene over mest spilte spill i aktuelt tidsrom det  ble lansert i på Xbox eller PlayStation. 

Men folk ønsker vel ikke spillet ett middelmådig spill, når det finnes bedre spill som lanseres rundt samme tid, så er vel ikke veldig overaskende. 

Definer bra…

Det er et indiespill og trenger ikke nødvendigvis selge millioner av eksemplarer for å kunne regnes som å selge godt nok. Det konkurrerer ikke om top 40, men det er nok heller ikke et mål.

Når det er sagt så burde det nok vært spillteknisk bedre når konkurransen er så hard som den er, ja.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...