Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig å se en relativt stor norsk satsing snuble.

Det hintes kanskje til i denne artikkelen, men interessant å se gamespot sin artikkel som i klartekst kommenterer den politiske vinklingen (som gamespot sin journalist sympatiserer med). Spent på å se om det kan bidra til å veie opp for noen av spillets tilkortkommenheter salgsmessig. Jeg håper det, da vi ikke akkurat er bortskjemt med spillutviklingsstudioer i Norge selv om jeg vil tro kundegruppen kanskje er litt begrenset. 

Sitat

 

 It is one of the most overtly political and, more specifically, unapologetically leftist games I've ever played...

Here is where it becomes obvious--if the game's earlier way of introducing characters' pronouns didn't do it for you--that this is a game made by leftists, about leftists, and very likely for leftists. 

https://www.gamespot.com/reviews/dustborn-review-words-hurt/1900-6418267/

 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

Olethros skrev (2 timer siden):

 

 

Jeg er klar over at det høres mindre sannsynlig ut, men det høres nesten rart ut å utvikle et spill for i så stor grad snakke til ‘menigheten’ uten å ha en kommersiell tanke bak.

For øvrig synes jeg faktisk eksperimentet er spennende da jeg ikke kan komme på å ha sett andre spill som går like ‘all in’ på denne siden. Tvert imot har det vel heller vært flere som har spekulert i å være så lite politisk korrekt som mulig, noen med hell, så en kunne jo tenke seg at dette var et uutnyttet segment, selv om også jeg tviler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster skrev (5 timer siden):

I stedet for et spill av leftists, om leftists, for leftists, hvorfor ikke et spill laget av gamere, for gamere, for maks underholdning?

De samme som ønsker å støtte spill som dette, kunne også ha brukt DEIdetected-listen for å se hvilke spill som er lagt inn der. Jeg ser derimot ikke at det skjer. Så la oss heller se hva Steam Charts tallene til Dustborn sier når det kommer ut, og la det tale for seg.

Jeg skal si meg enig i at dette spillet lener seg veldig hardt, om ikke altfor hardt, på den politiske overtonen, og det gjør at også jeg - som stemmer meget "leftist", som du kaller det - blir litt usikker på om jeg kommer til å like det.

Jeg er nok litt mer fan av spill som holder budskapet litt mer mellom linjene, og ikke staver det ut.

Men at du har fått for deg at gamere og "leftists" er to avskilte begreper, er nok et STORT varseltegn på ekkokammeret du befinner deg i.

Og, bare for å utfordre deg litt: jeg trenger ikke en DEI-liste, for til tross for at jeg aktivt støtter såkalt DEI-innhold (aka menneskers rett til å være seg selv), så verken oppsøker jeg eller holder meg unna det, fordi jeg bryr meg ikke. Jeg er ikke så krenkbar og usikker på meningene mine at det er et problem. Et bra spill er et bra spill, that's it.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster skrev (6 timer siden):

I stedet for et spill av leftists, om leftists, for leftists, hvorfor ikke et spill laget av gamere, for gamere, for maks underholdning?

De samme som ønsker å støtte spill som dette, kunne også ha brukt DEIdetected-listen for å se hvilke spill som er lagt inn der. Jeg ser derimot ikke at det skjer. Så la oss heller se hva Steam Charts tallene til Dustborn sier når det kommer ut, og la det tale for seg.

Helt enig med deg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster skrev (6 timer siden):

I stedet for et spill av leftists, om leftists, for leftists, hvorfor ikke et spill laget av gamere, for gamere, for maks underholdning?

De samme som ønsker å støtte spill som dette, kunne også ha brukt DEIdetected-listen for å se hvilke spill som er lagt inn der. Jeg ser derimot ikke at det skjer. Så la oss heller se hva Steam Charts tallene til Dustborn sier når det kommer ut, og la det tale for seg.

Hva er en "gamer"? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Arodem skrev:
Boss-Znakemaster skrev (6 timer siden):

I stedet for et spill av leftists, om leftists, for leftists, hvorfor ikke et spill laget av gamere, for gamere, for maks underholdning?

De samme som ønsker å støtte spill som dette, kunne også ha brukt DEIdetected-listen for å se hvilke spill som er lagt inn der. Jeg ser derimot ikke at det skjer. Så la oss heller se hva Steam Charts tallene til Dustborn sier når det kommer ut, og la det tale for seg.

Hva er en "gamer"? 

Folk som spiller spill.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (36 minutter siden):

Folk som spiller spill.

Ja, ikke sant? Man skulle jo tro at i det gigantiske havet av folk som spiller spill finnes det mennesker som ønsker å oppleve forskjellige ting – inkludert spill som lener seg på å ha noe å si om likeverd, inkludering, makt og andre tema som ofte karakteriseres som "leftist".

Og ellers tror jeg neppe at Dustborn står og faller på grunn av DEI. 

Endret av Arodem
  • Liker 8
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

jeg ikke kan komme på å ha sett andre spill som går like ‘all in’ på denne siden. Tvert imot har det vel heller vært flere som har spekulert i å være så lite politisk korrekt som mulig, noen med hell, så en kunne jo tenke seg at dette var et uutnyttet segment, selv om også jeg tviler.

Det dette spillet først og fremst minner meg om er Marvels "New Warrirors" reboot/relansering/e.l. fra fire år siden som vel må kunne sies å ha gått "all in" på samme måte. Det ble jo, som kjent, en ikke spesielt dundrende suksess. Så med tanke på hvor like kundegruppene for tegneserier og dataspill tross alt er kan jeg vanskelig forstå hvordan dette må ha sett ut som en fornuftig investering. Men statsstøtte er jo fine greier, da.

(Med forbehold om at NW ikke bare var en ekstremt gjennomført aprilspøk fra Marvel. Jeg er ennå ikke overbevist om at det ikke var tilfelle.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Coffey skrev (1 time siden):

 

Men at du har fått for deg at gamere og "leftists" er to avskilte begreper, er nok et STORT varseltegn på ekkokammeret du befinner deg i.

 

Mulig vi leser dette ulikt, men jeg tolker "for gamere" mer i retning "for alle som gamer" heller enn "venstreorienterte som gamer". Da ser det også ut til at mye av uenigheten forsvinner. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Arodem skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (36 minutter siden):

Folk som spiller spill.

Ja, ikke sant? Man skulle jo tro at i det gigantiske havet av folk som spiller spill finnes det mennesker som ønsker å oppleve forskjellige ting – inkludert spill som lener seg på å ha noe å si om likeverd, inkludering, makt og andre tema som ofte karakteriseres som "leftist".

Og ellers tror jeg neppe at Dustborn står og faller på grunn av DEI. 

Men det finnes ikke noe som heter "ett spill for alle" og det er nok grunnet vi er individer. Så det er hekt greit å ikke ha interesse til Dustborn, akkurat som noen ikke har interesse til Stellar Blade, Gran Turismo, FIFA, COD, Tetris osv. Du ser poenget mitt. Synes folk burde kunne spille det de har lyst til uten at andre skal syte om det. Men diskutere det er jo moro, da :) Jeg er nok ikke markedet for Dustborn siden det bare er for politisk for min smak, men lykke til til utvikleren og fansen sier nu jeg.
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...