Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

dell xps 17, når strøm ikke koblet til, halve skjermen går mørk etter litt tid

Anbefalte innlegg

Hatt laptopen i 2 år, men i dag skjedde det to ganger at halve skjermen gikk delvis mørk når jeg hadde laptopen koblet til en ekstern skjerm(via USB-C som lader laptopen svakt)og når jeg brukte laptopen uten strømtilkobling. Det forsvant med engang jeg koblet ut den ekstern skjermen. Det forsvinner  også når jeg restarter laptopen, men kom tilbake igjen etter litt tid hvis jeg ikke har koblet til strøm. Kan dette bety at led lysene i skjermen begynner å svikte eller hva annet kan være feil hel? Mulig det er software relatert?(håper på det)

Laptopen har vært koblet til strøm nå siden og problemet har enda ikke kommet tilbake, heldigvis.

Dell mente også at jeg bare hadde 1 års garanti og hvis de må komme å fikse noe, så må jeg betale for det! Dette kan jo ikke stemme, har vel noe mer rettigheter her? Dette er tross alt en laptop til over 25 000kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kanskje bare 1års garanti, men så lenge den er kjøpt av en norsk forhandler og ikke importert av deg så har du 5års lovpålagt reklamasjonsrett. Spesifiser at du ønsker å bruke reklamasjonsretten og ikke garantien.

Lenke til kommentar
Mr. A skrev (37 minutter siden):

Du har kanskje bare 1års garanti, men så lenge den er kjøpt av en norsk forhandler og ikke importert av deg så har du 5års lovpålagt reklamasjonsrett. Spesifiser at du ønsker å bruke reklamasjonsretten og ikke garantien.

ja, leste om det i sta, at man har 5 år på ting som er ment å vare en stund(feks en laptop) . Men noen som vet hva som kan være årsaken til denne feilen? Noe mulighet for at det er software relatert?

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som det er et software problem om bare halve skjermen blir mørk. For meg virker det som baklyset er delt i to soner og at den ene svikter. Jeg ser ikke noen grunn til at disse skulle bli styrt separat gjennom software. 

Hva som skaper dette problemet har jeg ikke den fjerneste anelse om uten å ha maskinen forran meg med et koblingsskjema. Jeg klarer heller ikke å finne noen med tilsvarende problem, men kanskje du klarer det hvis du søker etter fullstendig modellnummer. 

Ville dokumentert problemet godt med bilder og beskrivelse av hva som skjer og bedt om reklamasjon fra forhandler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...