Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noe må gjøres med telefonsalg til bedrift

Anbefalte innlegg

Alle som driver ENK eller har ett AS til holding eller småbedrift vet om problemstillingen. Smutthullet som lar telefonselgere ringe til alle døgnets tidet uten konsekvens.

Det hjelper ikke hvor mange ganger man sier nei, eller ber om å bli tatt av ringelister. Jukselappen til selgeren sier at vi kommer inn igjen etter 3 månder, slik er det vist bare, men så ringer samme selskapene uken etter som om ingenting har skjedd. 

Det er en uting, en tidstyv og etter at det gikk sport for disse selskapene i å lage nye telefonnummer som ikke er på spamlistene enda, så må man jo nesten ta telefonen. Det kan jo være en kunde, eller leverandør eller transportør eller ....

Regner heller ikke med at å endre telefonnummer til ett kontantkort som legges i skuffen så de ikke kan skrape brønnøysund vil hjelpe. Er nok kommet på listen deres med det gamle nummeret for evig og alltid.

Hvem blir rette myndighet for å starte en lobby så dette blir laget lov eller retningslinjer for?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg støttar dette. Eg driv med mjølkeproduksjon. Eg pleier å blokkere ukjende nummer, samt Fjordkraft, Telenor, diverse teleoperatørar osv. Ofte ringer dei då berre frå eit anna nummer. Blokkeringslista er blitt temmeleg lang, og ein risikerer samstundes å gå glipp av ein og annan viktig telefon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...