Gå til innhold

Er dette et greit oppsett?

Anbefalte innlegg

Skal brukes til lett gaming. Trenger ikke 4K, knapt nok 1440p.

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/stasjonaer-pc/cepter-e-sport-r46-stasjonaer-pc/p-2750056/

Den koster i utgangspunktet 11000 nå, men hvis jeg kjøper den i helga får jeg 20% rabatt ved bruk av DNB kortet mitt. Og da blir prisen 9000.

Det betyr jo selvsagt at dette ikke er topp opplegg eller future proof, ,men en 4060 maskin til 9000 er vel ikke så verst?

Samtidig har de denne til 12500, som jeg ikke kan se noe forskjell på bare med et annet hovedkort og 32 GB minne, er det verdt 1500 ekstra? (jeg vil vel få den til 10000 med den 20% rabatten)

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/stasjonaer-pc/cepter-e-sport-r46-wifi-stasjonaer-pc/p-2895560/

Endret av Jon_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok bli en eldre generasjon uansett ja, ellers blir det fort 5k dyrere, og behovet for topp ytelse er ikke tilstede.

Men dumt hvis det ikke er mulighet for å oppgradere, det er sant.

Ikke umulig at jeg venter til neste supertibudhelg 20% hos DNB/Power og ser hva de har tilgjengelig da. Det skjer jo ca annenhver måned.

Lenke til kommentar
Jon_ skrev (1 time siden):

Det vil nok bli en eldre generasjon uansett ja, ellers blir det fort 5k dyrere, og behovet for topp ytelse er ikke tilstede.

Ikke umulig at jeg venter til neste supertibudhelg 20% hos DNB/Power og ser hva de har tilgjengelig da. Det skjer jo ca annenhver måned.

Hvorfor ikke heller gå for AMD, der er det lengre tid mellom hver gang man trenger å bytte hovedkort så support for nyere CPUer varer lengre.

Lenke til kommentar

Begge disse er jo AMD. Men ja. Akkurat dette hovedkortet er vel da på vei ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...