Gå til innhold

Anmeldelse: Borderlands


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk mislikte denne filmen så iherdig?! Vi kan rett og slett ikke ha sett samme filmen.

Jeg digga den! Jeg har fulgt spillene siden starten og har tilnærmet 500 timer i dem. Jeg så den sammen med en kompis som aldri har spilt spillene, og han digget den også.

Cate Blanchett var strålende i rollen, og hadde noen dritkule skytescener. Kevin Hart presterte faktisk å IKKE ødelegge filmen. Moxxi var perfekt castet, men fikk for lite skjermtid. Jamie Lee Curtis var sedvanlig dyktig. Joda, det var ikke all humoren som traff like godt, men til gjengjeld traff alt annet så utrolig godt. De tok seg noen historiemessige friheter (ofte nødvendig for å åpne opp for et nytt publikum), men det viktigste av alt, selve følelsen av spillene, satt som et skudd, og da spesielt i skytescenene. Slutten føltes litt rusha, og filmen kunne gjerne vart en ekstra halvtime med riktig klipping, men alt i alt storkoste jeg meg hele veien.

Jeg ga filmen 8/10, og det var selv om jeg så filmen en time etter Deadpool & Wolverine, som jeg også ga 8/10.

Endret av Gringorilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns filmen ser interessant ut basert på det lille jeg har sett av traileren og det generelle konseptet, så det er synd å lese at filmen har fått såpass lav score. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å se den nå selv om jeg skulle få mulighet til det på kino (ingen kinosjef i kommunen p.d.d. og dermed ingen nye filmer satt opp).

Jeg var dog tre ganger på kino på Star Wars: The Last Jedi av ulike grunner og Borderlands kan neppe være verre :p 

Lenke til kommentar

Synes det er synd de lagde en PG-13 film, det er jo alt borderlands ikke er. Burde gjort som Deadpool, Sin City, The Boys, Watchmen eller The Last of Us, og forholdt seg til hvor voldelig/druggy/incenstious Borderlands spillene er og lagd en rated R film. Det er jo tross alt en ganske dystopisk verden med mye gladvold.

Denne filmen prøver å lage en generisk film som skaffer nye unge seere, mens de skyver de som faktisk er fans av spillserien bort. Snakk om å kaste bort mange millioner dollar, ikke bare på netto underskudd av filmen, men også tap av enorm framtidig inntekt/merkevare slik som Fallout genererte for Bethesda, Arcane genererte for Riot, og Edgerunners genererte CD Projekt Red. Hva gjorde de seriene annerledes? De reflekterte loren og stemningen i spillene med respekt og prøvde å gjenskape det.

Tragisk.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
4 hours ago, N-4K0 said:

Jeg syns filmen ser interessant ut basert på det lille jeg har sett av traileren og det generelle konseptet, så det er synd å lese at filmen har fått såpass lav score. Jeg vet ikke om jeg skal gidde å se den nå selv om jeg skulle få mulighet til det på kino (ingen kinosjef i kommunen p.d.d. og dermed ingen nye filmer satt opp).

Jeg var dog tre ganger på kino på Star Wars: The Last Jedi av ulike grunner og Borderlands kan neppe være verre :p 

Kommer nok til en strømmetjeneste nær deg om ikke lenge. Jeg tenker hvertfall å vente til da.

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 time siden):

Synes det er synd de lagde en PG-13 film, det er jo alt borderlands ikke er. Burde gjort som Deadpool, Sin City, The Boys, Watchmen eller The Last of Us, og forholdt seg til hvor voldelig/druggy/incenstious Borderlands spillene er og lagd en rated R film. Det er jo tross alt en ganske dystopisk verden med mye gladvold.

Denne filmen prøver å lage en generisk film som skaffer nye unge seere, mens de skyver de som faktisk er fans av spillserien bort. Snakk om å kaste bort mange millioner dollar, ikke bare på netto underskudd av filmen, men også tap av enorm framtidig inntekt/merkevare slik som Fallout genererte for Bethesda, Arcane genererte for Riot, og Edgerunners genererte CD Projekt Red. Hva gjorde de seriene annerledes? De reflekterte loren og stemningen i spillene med respekt og prøvde å gjenskape det.

Tragisk.

Hvorfor lage film i det hele tatt? La spill være spill i enkelte tilfeller.. 

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (14 timer siden):

Det er lov å ha dårlig filmsmak altså... Eller så er det du som har sett feil film kanskje? 😕 

Det er også lov å gjøre opp sin egen mening, fremfor å bare følge strømmen av dårlige anmeldelser? Som regel ligger smaken min temmelig nært IMDB-snittet, så jeg ble faktisk sjokkert når jeg så hvor langt unna snittet var på denne. Og jeg er ikke alene om å stille meg uforstående til all den dårlige kritikken:

image.png.a81e1cfb553d91c13ac7489a10a557ab.png

image.png.0d39757136827a3cb5ecbce4f7dfabdf.png

image.png.2fbb66924d5dcc1d81881f60302ad075.png
image.png.ddf27732ff5e425ed0d4f6a22f92eabf.png

image.png.b70fff9be49565cfeca13294f85495c1.png

 

Etter å ha lest meg gjennom sikkert hundre reviews, så konkluderer jeg med at folk egentlig ikke synes filmen var SÅ ille, men at de gir en lavere score i "sinne" fordi de føler ditten eller datten mangler fra spillene og overdriver følelsene sine. Om dette ikke hadde vært en spilladaptasjon, så ville nok scoren vært betydelig høyere. Seriøst, folk har gitt filmen 1/10. Det er nesten INGEN filmer som FAKTISK er så dårlig, på samme måte som at nesten INGEN filmer faktisk fortjener 10/10. Men folk gir ofte begge disse poengsummene fordi de ønsker at deres stemme skal telle mer. Og i dette tilfellet, hvor det tydeligvis er flere surkete gamere enn superfans som scorer alt for høyt, så blir snittet deretter også. I realiteten tror jeg denne filmen BURDE ligge et sted mellom 6/10 og 7/10 på IMDB. Det kan jeg nærmest garantere at den hadde gjort om den ikke var basert på et spill.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Eg har ikkje sett filmen, men basert på det som eg har sett av trailere og anmeldelser så har eg vanskeleg for å tru at filmen er så dårleg som enkelte skal ha det til.
Eg har blant anna sett klaging på at spesialeffektene er dårlege, og her kan det være at det er traileren som har berre dei beste scenene men eg ser ingenting i CGI-grafikken som er heilt på tryne. Her skal eg ta eit lite atterhald på ettersom dette er ein film basert på spela så har eg nok grafiske forventningar på dataspelnivå og ikkje på fotorealisme nivå.

Eg synes også at det ser ut til at miljø og kostymer er veldig likt som i spela, eg vart nesten imponert over kor likt spelet dei har klart å lage kostymer og miljø.

Eg forstår likevel at manus og historia er nok ikkje mykje å rope hurra for, men samtidig så synes eg det virker openbart at dette er meint som ein popcorn-film med mykje action og lite handling.
På dette aspektet så trur eg kanskje ulike spelarar har ulike forventningar. Enkelte har nok kosa seg med Borderland spela som reine skytespel fulle av action, medan andre har latt seg engasjere meir av historien og er nok kanskje litt skuffa over at filmen ikkje har gått djupare ned i historiedelen av spela.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (7 minutter siden):

Eg har blant anna sett klaging på at spesialeffektene er dårlege, og her kan det være at det er traileren som har berre dei beste scenene men eg ser ingenting i CGI-grafikken som er heilt på tryne.

For en sjelden gangs skyld har de faktisk holdt alle de beste scenene utenfor traileren. Og ja, spesialeffektene er faktisk veldig gode. Men de er laget på en måte for å passe inn i Borderlands-estetikken, som gjør at noe av det kanskje kan se litt annerledes ut enn "realistisk" (som du jo er inne på). 

 

The Avatar skrev (10 minutter siden):

Enkelte har nok kosa seg med Borderland spela som reine skytespel fulle av action, medan andre har latt seg engasjere meir av historien og er nok kanskje litt skuffa over at filmen ikkje har gått djupare ned i historiedelen av spela.

Her er du nok spot on. Jeg har (i hovedsak) spilt de for action, men jeg er heller ikke blind for historien. Men historien i spillene kan faktisk til tider være ganske dyp, noe som kan være vanskelig å adaptere til en såpass kortvarig film. Om historien er hovedgrunnen til at du har spilt spillene, så vil nok filmen skuffe deg. Men action-scenene er spot on og flere av dem er noe av det beste jeg har sett festet til film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

imfd metacritic er vanskelig ta seriøst da det blir mye spillfans.

men problemet med filmen er nok at one liners har tatt over for mye.

inkludert problemet at skuespillerne er for gamle.

Synd  det er en borderlands 3 humor film og ikke fra toeren.

 

 

Endret av joandreas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...