Gå til innhold

Får masse rare oppringninger. Ikke annet å gjøre enn å bytte nummer?

Anbefalte innlegg

Jeg har to nummer. Et nummer som er privat og som kun er gitt til omgangskretsen min, offentlige myndigheter og arbeidsgivere.

Jeg har et annet nummer som brukes til mindre viktige ting. F.eks hvis jeg skal selge noe på Finn. Hvis jeg må oppgi telefonnummer på diverse nettsider. Hvis jeg bestiller noe på nett osv. Det er dette nummeret som jeg nå lurer på har funnet veien til underverdenen. For jeg har begynt å få en masse rare oppringninger. Tilsynelatene fra norske mobilnummeret. Jeg svarer sjeldent, men når jeg gjør det så er bare en maskinlyd i andre enden. Litt som et dial-up-modem i gamle dager.

Oppringningene er blitt såpass mange at de begynner å bli plagsomme. Glemmer jeg å sette telefonen på mute om kvelden så blir jeg garantert vekket av sånn oppringning.

Det er vel ikke annet å gjøre en kvitte seg mobilnummeret og skaffe et nytt?

Endret av mellomkjøttet
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som ringer skal gjerne selge noe, ønsker du støtter dem, frivillige organisasjoner osv spørreundersøkelser, eller ren svindel.

De fleste kan en reserve seg mot. Svindelen ikke like enkelt, men normalt ikke så ofte de ringer. 

"Maskinlyd" høres mer ut som noe har tastet feil nummer og ringer deg fra noe utstyr ved en feil? Men det er ulike nummer som ringer hver gang?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det kan også være robotopprigning. De ringer rett og slett "bolker" på kansje 1000 numre samtidig, å så legges det på hos de andre da førstemann svarer. Trenger ikke nødvendigvis være at nummeret er lekket. Har tidligere fått opprigninger fra tilsynelatende norske numre som er spoofet, fra "microsoft india" etc. Dette på nummer som ikke er oppført, og kun har vert i bruk til intern kontakt i firma. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...