mellomkjøttet Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august (endret) Jeg har to nummer. Et nummer som er privat og som kun er gitt til omgangskretsen min, offentlige myndigheter og arbeidsgivere. Jeg har et annet nummer som brukes til mindre viktige ting. F.eks hvis jeg skal selge noe på Finn. Hvis jeg må oppgi telefonnummer på diverse nettsider. Hvis jeg bestiller noe på nett osv. Det er dette nummeret som jeg nå lurer på har funnet veien til underverdenen. For jeg har begynt å få en masse rare oppringninger. Tilsynelatene fra norske mobilnummeret. Jeg svarer sjeldent, men når jeg gjør det så er bare en maskinlyd i andre enden. Litt som et dial-up-modem i gamle dager. Oppringningene er blitt såpass mange at de begynner å bli plagsomme. Glemmer jeg å sette telefonen på mute om kvelden så blir jeg garantert vekket av sånn oppringning. Det er vel ikke annet å gjøre en kvitte seg mobilnummeret og skaffe et nytt? Endret 14. august av mellomkjøttet 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Det hjelper å slutte å svare på ukjente oppringninger. Da slutter det etterhvert. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Hva med å installere en app som viser id til oppringeren? 180.no har (hadde?) en gratis app. Den kan sikkert lures, men det hjelper kanskje litt... 1 Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august De som ringer skal gjerne selge noe, ønsker du støtter dem, frivillige organisasjoner osv spørreundersøkelser, eller ren svindel. De fleste kan en reserve seg mot. Svindelen ikke like enkelt, men normalt ikke så ofte de ringer. "Maskinlyd" høres mer ut som noe har tastet feil nummer og ringer deg fra noe utstyr ved en feil? Men det er ulike nummer som ringer hver gang? 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august A-nummer kan manipuleres, slik at det er forskjellige nummer hver gang. Det har jeg opplevd med ujevne mellomrom de siste årene. 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Du bør først og fremst rette klage til din teleoperatør, som er eneste aktør som har (burde ha) teknisk utstyr og kompetanse til å filtrere ut spam/svindel -oppringninger. 1 1 Lenke til kommentar
Vanagandr Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Det kan også være robotopprigning. De ringer rett og slett "bolker" på kansje 1000 numre samtidig, å så legges det på hos de andre da førstemann svarer. Trenger ikke nødvendigvis være at nummeret er lekket. Har tidligere fått opprigninger fra tilsynelatende norske numre som er spoofet, fra "microsoft india" etc. Dette på nummer som ikke er oppført, og kun har vert i bruk til intern kontakt i firma. 1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå