Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Surface book 2 - døde batterier

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ta i bruk dataen min igjen nå i ferien, men begge batteriene var helt døde. Det er jo litt kjipt når jeg ikke kan bruke den med kabel i. Jeg hadde egentlig tenkt å begynne å gjøre den klar for salg, da jeg ikke driver med det jeg kjøpte den til lenger. Så dette passet ekstremt bra! 

1. Jeg sliter litt med å finne nøyaktig hvilket batteri jeg skal kjøpe. Det er to, ett I skjermen og ett i basen. Men for meg ser det ut som det er flere forskjellige typer. Hvordan sjekker jeg opp i dette? 

2. Har slitt med høye temperaturer. Den blir så varm at det er ubehagelig å skrive på den. Vil det ha for deg noe å bytte pasta på den? Eventuelt noen andre tiltak jeg kan eller bør gjøre når jeg først har den oppe? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La aldri en bærbar pc bli liggende lenge uten lading, det er en sikker måte å ødelegge batteriet på. Jeg ville prøvd å koble til ladekabel og la den stå tilkoblet flere timer, er du heldig så får du litt liv i batteriene.

Lenke til kommentar

Det finnes flere egenskaper med en datamaskin enn alderen, og en Surface Book 2 og 3 er en liten nisje i seg selv. Siden dette var veldig dyre maskiner da de var nye, har de også en restverdi - som man kan se på Finn.no. Men å bytte batteri selv virker som et risikabelt prosjekt, spesielt i skjermen. Jeg har selv åpnet noen eldre Surface Pro'er for å se hvor vanskelig det var. Det er mye arbeid, de må demonteres helt med skruer i forskjellige bittesmå størelser, batteriene var i tillegg limt fast. Jeg hadde ikke fått det til, men det er videoer på Youtube som viser hvordan. Mulig det er enklere på Surface Book'en siden den er litt større og mer påkostet.

En Surface Book 2 med i5-8350U eller i7-8650U kan kjøre Windows 11. Usikker på Windows 12. Personlig er det 15-tommeren som står fram som et spesielt interessant produkt - et femten tommer stort tabletPC tegnebrett er et ganske så unikt produkt på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...