tommyinge Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Heisann. Jeg må skifte dyser på min mondeo,har en 1,6 men fikk høre jeg kunne bruke fra en 2.0. kan det stemme??? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august SVJV er det helt forskjellige dyser, men mulig noen varianter bruker like dyser. Det kommer og an på hvilken Euro-versjon, med fast eller variabel turbo. Men i all hovedsak bør du se etter dyser til akkurat din versjon. Sjekket med Eurodel og Autodoc for priser? Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august 2 literen er jo en Ford-motor, mens 1,6 literen er fra PSA. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august AL123 skrev (13 minutter siden): 2 literen er jo en Ford-motor, mens 1,6 literen er fra PSA. Begge er PSA/Ford, alt etter årsmodell... BMW var og med på 1.6.... Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august En må sjekke hva som passer. Som nevnt over så har f.eks Eurodel internett sider der en kan sjekke. Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet 24. august Del Skrevet 24. august Artikkelnr står på toppen av dysene eller på siden, så er mulig å finne ut av hva du trenger ganske enkelt. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 24. august Del Skrevet 24. august Avhengig av motortype så er det en vanlig modifikasjon, men du må bytte alle 4. Har også lest at man ikke behøver mapping og at det er en direkte bolt on, men usikker på om dette stemmer. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 25. august Del Skrevet 25. august Har dysen 2 pins kontakt må den ikke kodes har dysen 3 pins kontakt må den kodes dette er bare noe jeg har blitt fortalt av andre mekanikere og ikke sikkert det er noe fasit, men det har vært riktig i alle mine tilfeller hvertfall Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. august Del Skrevet 25. august MAtroxX skrev (49 minutter siden): Har dysen 2 pins kontakt må den ikke kodes har dysen 3 pins kontakt må den kodes dette er bare noe jeg har blitt fortalt av andre mekanikere og ikke sikkert det er noe fasit, men det har vært riktig i alle mine tilfeller hvertfall Det kan stemme. Iallefall siden DPF ble standard har både 2,0 og 1,6 dieslene til Ford/PSA hatt dyser som skal settes opp med å registrere koden på dysen. Dette er kun for finjustering. Motoren vil starte og gå noenlunde greit uten denne finjusteringen, men det er en forbedring med å registrere dysene i ECU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå