Gå til innhold

LG tv oppgradering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil få noe bedre kontrast i hdr da C3 er litt mer lyssterk, men jeg mistenker at du vil se overraskende liten forskjell. Min C9 (som kom samtidig med B9) og C2 har subjektivt samme bildekvalitet (selv om de objektivt har en del forskjeller).

Oppgraderingen gir mer mening om du eksempelvis samtidig går opp til 77". Jeg ville selv ventet et år eller to hvis det ikke er noe spesifikt du savner, eller du tenker å flytte den gamle til eks soverommet.

Uansett er det allitd lurt å vente på black week på disse da man kan regne mer bortimot 50% rabatt på lg c serien.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (5 minutter siden):

Du vil få noe bedre kontrast i hdr da C3 er litt mer lyssterk, men jeg mistenker at du vil se overraskende liten forskjell. Min C9 (som kom samtidig med B9) og C2 har subjektivt samme bildekvalitet (selv om de objektivt har en del forskjeller).

Oppgraderingen gir mer mening om du eksempelvis samtidig går opp til 77". Jeg ville selv ventet et år eller to hvis det ikke er noe spesifikt du savner, eller du tenker å flytte den gamle til eks soverommet.

Uansett er det allitd lurt å vente på black week på disse da man kan regne mer bortimot 50% rabatt på lg c serien.

Enig. Jeg har c9 og er det c1 eller c2 selv. Begge ser like bra ut. C9 var et enormt hopp fra alle andre TVer jeg har hatt før da.

Lenke til kommentar

Takker for svar.Jeg tenkte at forskjellen fra B9 ….som skal være dårligere en C9….til fjorårets C3 skulle være ganske stor da det har kommet veldig mange modeller på disse 5 årene og har fått inntrykk at hver vår når nye modeller er lansert så har feks brightness osv blitt forbedret.Når da brightness har blitt forbedret 5 ganger over 5 år så tenkte jeg har forskjellen vil være betydelig/stor.Vært fornøyd med min B9 men synes HDR og Dolby Vision effekten har vært dårlig….lav nits? Min bror har en Samsung 4K tv og der er feks gaming med HDR en helt annen opplevelse….synes jeg da.Black Friday er ikke før i november så da er ikke C3 i salg lengre men blir den dyrere C4 som kan kjøpes.Kan få kjøpt via kontakter en ny 65` C3 til under 15tusen….selv med stor rabatt på BF så tror jeg C4 blir betydelig dyrere.Forskjellen mellom C3 og C4 er vel mye mindre en forskjellen mellom B9 og C3.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Blu-Boss said:

Takker for svar.Jeg tenkte at forskjellen fra B9 ….som skal være dårligere en C9….til fjorårets C3 skulle være ganske stor da det har kommet veldig mange modeller på disse 5 årene og har fått inntrykk at hver vår når nye modeller er lansert så har feks brightness osv blitt forbedret.Når da brightness har blitt forbedret 5 ganger over 5 år så tenkte jeg har forskjellen vil være betydelig/stor.Vært fornøyd med min B9 men synes HDR og Dolby Vision effekten har vært dårlig….lav nits? Min bror har en Samsung 4K tv og der er feks gaming med HDR en helt annen opplevelse….synes jeg da.Black Friday er ikke før i november så da er ikke C3 i salg lengre men blir den dyrere C4 som kan kjøpes.Kan få kjøpt via kontakter en ny 65` C3 til under 15tusen….selv med stor rabatt på BF så tror jeg C4 blir betydelig dyrere.Forskjellen mellom C3 og C4 er vel mye mindre en forskjellen mellom B9 og C3.

C4 skal i teorien passere 1000 nits i peak brightness mot C3 sine 800. Samsung passerer lett 1500 her, men hvis denne parameteren er så sentral vil definitvt C4 være et langt bedre valg enn c3. De vil begge være bedre enn B9, men ikke "sjokkerende" mye bedre.

Mitt tips må da være å plukke opp en C4 (helst 77") under black week. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er Power DNB-kampanje fra torsdag-søndag. De har allerede LG C3 65" til 15 790 når du legger produktet til handlekurven. Med 20% rabatt blir det vel 12 632 kroner. Dette er kun ment som et mulig tips, og ikke anbefaling av TV. Husk at man ikke lenger må bruke kredittkort. Kan lese mer her: https://www.dnb.no/kundeprogram/fordeler/supertilbud/manedens-tilbud

Skal ikke utelukke at Power plutselig er tom for TV'en onsdag 23:59. 

Lenke til kommentar

Vil LG C3 være mer lyssterk enn Samsung QN85?

For øvrig veldig god pris på begge modeller om dagen. Sistnevnte inngår i kampanjen til Samsung der man kan få med et tilbehør til en verdi på 10 000 kr. Frister med en Freestyle 2nd Gen. 

Lenke til kommentar
taffeeel skrev (1 time siden):

Det er Power DNB-kampanje fra torsdag-søndag. De har allerede LG C3 65" til 15 790 når du legger produktet til handlekurven. Med 20% rabatt blir det vel 12 632 kroner. Dette er kun ment som et mulig tips, og ikke anbefaling av TV. Husk at man ikke lenger må bruke kredittkort. Kan lese mer her: https://www.dnb.no/kundeprogram/fordeler/supertilbud/manedens-tilbud

Skal ikke utelukke at Power plutselig er tom for TV'en onsdag 23:59. 

Bra pris det hvis man har DNB ja.

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar

Henger meg på men vurderer 55 tommer, har nå en LG C1 fra før og er fornøyd, men skal nå skifte ut den andre i stua 55" og lyst på LG siden det snakkes om mer lysterk hele for hver ny oppgradering. Slik som nevnt har C4 hentet mer på lys i denne utgaven. Men er den like god som den eldre Samsung QN95 som elkjop hadde til15990,- i juni.

C4 er vesentlig mere lyssterk enhva C3 hvis en leser noen review.
PS! lurt å sett på varsel på prisjakt og ikke bare gamle på blackfriday. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, monodrive said:

...C4 er vesentlig mere lyssterk enhva C3 hvis en leser noen review...

Det er vel gjerne fordi teksten i omtaler (review) er klippet direkte fra LGs reklamemateriell.
Jeg har sett begge side ved side i et normalt opplyst rom (ikke direkte sollys) og jeg klarte ikke å se noen veldig forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
23 hours ago, torbjornhb said:

Vil LG C3 være mer lyssterk enn Samsung QN85?

De er ganske like mht. hvor lyssterke de er. I stue med (direkte) sollys ville jeg valgt QN85, i alle andre tilfeller C3.

Endret av bar1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Men ser jo det har kommet ny modell 2024 av QN85D. mens 85C er til veldig grei pris hos power 19900/9990,-  så kan en velge like godt 85C?  PS! utsolgt nå hos power men elkjop har!!!

Endret av monodrive
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte faktisk en C3 via Power sist uke pga mastercard tilbud + LG kampanje.Prisen på 65’ ble på hyggelige 12500,-.Jeg gikk også fra en 6-7 år gammel LG Oled og trodde forskjellen skulle være større.Ser jeg på vanlig tv via Altibox så ser jeg minimal forskjell men på 4K videoer med hdr så er forskjellen ganske stor….fargene popper mye mere.Ikke prøvd gaming ennå da.

Lenke til kommentar

Det ble kjøp av denne tv til ca 12500 fra Power og er så langt fornøyd dvs litt skuffet til og begynne med da jeg så veldig liten forskjell når jeg så på vanlige tv kanaler via dekoder.Men på 4k …disk/streaming…og med HDR så ble det noe hekt annet.Og gaming med PS5 var en stooor oppgradering fra gamle B9.

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...