Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Starte eget AS, men hvordan markedsføre seg?

Gjest 38860...d7f

Anbefalte innlegg

Gjest 38860...d7f

Vurderer å starte et AS.

I lengre tid har jeg vært en altmuligmann i nåværende stilling, for det meste vært rådgiver for bedrifter som trenger omstrukturering, hjelp til oppstart, drift..ja you name it.. Alt fra A-Å innen det å drive en bedrift i alle slags bransjer. Jeg har personlig erfaring fra byggebransjen, finans og salg. Men hjulpet selskaper som gjør alt fra å drifte en restaurant til å selge våpen i utland.  Så har godt med erfaring litt overalt i det overfladiske.

Sjefen har nå sagt at han ikke ønsker jeg skal utføre disse oppgavene lenger da de ikke ønsker å assosieres med rådgivning på det nivået jeg har utført som en "ekstra" service ut mot kundene våre. 

Så vi har blitt enige om at jeg starter en egen bedrift og ta slike oppdrag der. Han var fornøyd så lenge jeg jobber hos han nok til å utføre de faste arbeidsoppgavene mine for de kundene jeg har til ellers. Noe jeg helt fint klarer på 2 dager ila en arbeidsuke.

Det jeg sliter med derimot er hvordan jeg skal markedsføre meg selv.
Jeg har ingen formell utdanning, selvlært i regnskap++ og rådgivning er jo en egen greie. Har fagbrev, men det er ikke relevant for en rådgiver heller.

Jeg ønsker jo å være en slags altmuligmann rådgiver. For jeg føler geniunt at jeg kan hjelpe til med nesten alt som en rådgiver bør kunne. 
Ikke bare snakk om regnskap, budsjett, analyser mm. Men alt fra ansettelse, omstrukturering, leverandør hjelp, oppstart, drift . Finne underleverandører og +++
I praksis alt du som leder kunne tenke deg å ha noen andre til å gjøre, men det er liksom ikke nok til at du ansetter noen for en slik stilling fast, derfor går du ut å leier det for den perioden du trenger. ( Er det jeg har gjort mest og trivdes godt med allerede)

men ja, noen tips til hvordan en skal markedsføre seg i slik stilling/jobb? Som sagt har jeg vært heldig å hatt disse oppgavene tidligere ved at kunder i selskapet har henvist bedrifter til oss, og selv om jeg kommer til å be de henvise seg til meg fremover. Så har det dabbet av den siste tiden ettersom sjefen også har sagt nei til samtlige da det har vært mye annet som måtte prioriteres og jeg er redd for at det fort blir veldig tregt. Normalt har jeg hatt 1-2 kunder hver mnd, og det er ikke nødvendigvis store oppdrag.

Alle tips og råd tas i mot med stor takknemlighet.

Anonymous poster hash: 38860...d7f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å starte bedrift er en stor risiko. Første spørsmål er hvor lenge du kan gå uten inntekt. Hvis det er mindre enn 12 måneder må du i praksis ha med deg kunder når du starter. 

Selve oppstarten koster også penger, du bør derfor utsette dette til avtale(r) er signert med faktisk(e) kunde(r). Du kan helt fint være "under stiftelse" helt i begynnelsen og så gå gjennom papirmølla når du kommer dit - med de kostnader det medfører.

Jeg ville nok først sondert om det finnes andre arbeidsgivere som kan ha behov for din kompetanse ettersom markedet er vanskelig i svært mange bransjer for tiden (med tilhørende risiko). 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...