Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med min forlovede i 10 år nå. Har planer om å gifte oss, men jeg tør ikke da jeg oppdaget at han lyver. Oppdaget første løgnen for to år siden. Da løy han om at han stjal penger fra meg. Han nektet i god stund, jeg gjorde det slutt, men da innrømmet han det til slutt å la seg flat. Jeg ga han en sjangse til. Vanskelig å stole på han økonomisk, men velger å stole på han utenom det. To år etter så fant jeg ut at han løy til meg igjen og sin familie. Han kom hjem med mye grillmat og gjømte det i fryseren. Han sa at han hadde kjøpt det, men jeg mistenker at han har stjelt maten fra jobben. Det er ingen strekkode på emballasjen og er typisk storkjøkkenmat som ikke butikken har. Jeg vet at han lyver, men jeg lar vær å konfrontere han, da han ikke kommer til å innrømme det. Føler jeg beskytter meg selv fra å bli enda mer såret om jeg gjør det slik. (Vet det er dumt, men det er min måte å beskytte meg selv på) blir sjokkert over hvordan han løy til familien sin over maten. (Men jeg hadde løyet selv, om jeg hadde stjelt mat, tenker ikke at det er verdt å stjele det.) synd at det skal være slik. Vi har det så godt ellers. Jeg vet hvertfall hvor jeg har han henn isåfall, og det gir meg på en måte trygghet. Han har lovet meg å slutte lyve etter tidligere hendelse, men han mener at hvit løgn må være lov. (Jeg mener ikke det, jeg er en veldig ærlig og direkte person som sier ting rett ut.)

ville bare lufte ut litt å høre hva dere mener.. Jeg føler at jeg kan leve med å ha det slik, så lenge jeg vet hvor jeg har han henn, og at jeg har styringen på økonomien. Tenker også; hva annet lyver han om? Men velger ikke å tenke så masse på slik å tar der heller slik som det kommer å tar det derifra. Tror det er normalt at menn som er konfliktsky lyver mye. Hører det ofte hos venner og familie at mennene lyver for å slippe problemer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 255c1...ffa

Du vet nok innerst inne om dere passer sammen eller ikke.

10 år er lenge, du er investert i forholdet og det er selvfølgelig skummelt å skulle gå fra noen på grunn av noen man samtidig prøver å fortelle seg om at er greit og levbart.

Men sannheten er jo at du ikke har tillit på alle plan til denne personen, og som du selv sier..Hvordan kan du vite at det ikke er mer?
Hvis man er kapabel til å lyve for familien sin om at man stjeler mat fra jobben sin, eller å stjele fra partneren sin så er det så røde flagg man finner i en person. 
Jeg har en i familien som er lik, han klarer riktignok å holde på forhold i noen år, men så kommer uærligheter frem i lyset og forholdene tar slutt.

Mannen er en narsissist og du syntes nok det er levbart fordi dere har det bra ellers og livet er komfortabelt.
spørsmålet du må stille deg er jo om du ønsker evt barn med et slikt menneske å videreføre gener/oppførsel som GARANTERT vil videreføres til barna dine.

Om dere ikke planlegger barn så er det jo bare deg selv du må tenke på og om du vet at du kan takle slike "hvite" løgner.

Ikke misforstå TS, jeg skjønner at det er vanskelig og at du leter etter grunner til å bli, er lett for meg å si " løp! "
Jeg satt selv fast i et langvarig forhold hvor jeg konstant år etter år kom på nye grunner til hvorfor vi skulle være sammen da det som gjorde det dritt var "bagateller".  Sannheten er at de bagatellene ble til store problemer jo lenger forholdet varte. Er bare synd man som regel må oppleve feilen personlig og ikke tar andre sine råd, for jeg fikk de samme rådene jeg nå gir deg men hørte ikke etter..sikkert som med mange millioner andre der ute heller ikke gjør.

Anonymous poster hash: 255c1...ffa

Lenke til kommentar
Gjest 255c1...ffa skrev (3 minutter siden):

Du vet nok innerst inne om dere passer sammen eller ikke.

10 år er lenge, du er investert i forholdet og det er selvfølgelig skummelt å skulle gå fra noen på grunn av noen man samtidig prøver å fortelle seg om at er greit og levbart.

Men sannheten er jo at du ikke har tillit på alle plan til denne personen, og som du selv sier..Hvordan kan du vite at det ikke er mer?
Hvis man er kapabel til å lyve for familien sin om at man stjeler mat fra jobben sin, eller å stjele fra partneren sin så er det så røde flagg man finner i en person. 
Jeg har en i familien som er lik, han klarer riktignok å holde på forhold i noen år, men så kommer uærligheter frem i lyset og forholdene tar slutt.

Mannen er en narsissist og du syntes nok det er levbart fordi dere har det bra ellers og livet er komfortabelt.
spørsmålet du må stille deg er jo om du ønsker evt barn med et slikt menneske å videreføre gener/oppførsel som GARANTERT vil videreføres til barna dine.

Om dere ikke planlegger barn så er det jo bare deg selv du må tenke på og om du vet at du kan takle slike "hvite" løgner.

Ikke misforstå TS, jeg skjønner at det er vanskelig og at du leter etter grunner til å bli, er lett for meg å si " løp! "
Jeg satt selv fast i et langvarig forhold hvor jeg konstant år etter år kom på nye grunner til hvorfor vi skulle være sammen da det som gjorde det dritt var "bagateller".  Sannheten er at de bagatellene ble til store problemer jo lenger forholdet varte. Er bare synd man som regel må oppleve feilen personlig og ikke tar andre sine råd, for jeg fikk de samme rådene jeg nå gir deg men hørte ikke etter..sikkert som med mange millioner andre der ute heller ikke gjør.

Anonymous poster hash: 255c1...ffa

Takk for din tilbakemelding. Vi har ingen barn da ingen av oss ønsker det. Familien hans lyver også, så det er vell normalt.. 

Lenke til kommentar
MrL skrev (4 timer siden):

Du er altså mest bekymret for at han lyver, hva med det faktum at han er en kriminell tyv!? 

Dette er neppe enkelt hendelser. Problemet her er nok langt større enn løgnene. 

Sant.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...