Alex T. Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Hei, Har lagt merke til at det er mye svarte flekker på taket når man ser opp. Ikke arrester meg eller halshugg meg for jeg har virkelig ikke peiling på bygg, men er det skitt eller mugg? Når jeg ser opp ser jeg en slags pressening. Det står Tyvek isola. Den er full av noe som ser ut som sopp, kan det være det? Takk. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Det er svartsopp som er vanlig på kalesjer ol. Det oppstår pga fuktig som oppstår på insiden pga kulde på utsiden. Det syns ekstra lett på lyse flater. Treverket har ingenting sverte og i mine øyner er ikke dette bekymringsfult. Men kanskje du bør øke luftingen i rommet. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Tyvek er jo en vindsperre - slipper gjennom damp/fuktig luft, men ikke vind. Er det taket i en garasje fra undersiden som bildet viser? Om så, kanskje det finnes en fuktighetstett folie over tyveken som ikke bør være der. Det kunne forklare at det samler seg litt fuktighet på tyveken og fører til sopp - tyveken greier ikke å 'tørke oppover'. Kun mine 5 øre .... 1 Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 13. august Forfatter Del Skrevet 13. august trikola skrev (46 minutter siden): Tyvek er jo en vindsperre - slipper gjennom damp/fuktig luft, men ikke vind. Er det taket i en garasje fra undersiden som bildet viser? Om så, kanskje det finnes en fuktighetstett folie over tyveken som ikke bør være der. Det kunne forklare at det samler seg litt fuktighet på tyveken og fører til sopp - tyveken greier ikke å 'tørke oppover'. Kun mine 5 øre .... Ja, det er når man ser opp mot taket. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 28. august Del Skrevet 28. august (endret) Ser ut som svertesopp/mugg Endret 28. august av Maskinfører Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå