Gå til innhold

Når sjefen sier jeg er ulydig


Gjest 7dcad...384

Anbefalte innlegg

On 13.8.2024 at 12:51 PM, Guest 7dcad...384 said:

Har ikke sagt jeg har høy eller dyr utdannelse, så nå tar du dine egne konklusjoner. Jeg har sagt jeg har bred erfaring på feltet, og at jeg ikke er fersk. 

Anonymous poster hash: 7dcad...384

.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 7dcad...384 skrev (11 minutter siden):

Har ikke sagt jeg har høy eller dyr utdannelse, så nå tar du dine egne konklusjoner. Jeg har sagt jeg har bred erfaring på feltet, og at jeg ikke er fersk. 

Anonymous poster hash: 7dcad...384

Ser det nå. Jeg misforstod. Beklager. Allikevel tror jeg nok at du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Gjest 7dcad...384 skrev (46 minutter siden):

Ja det er en mulighet jeg holder åpent. Men jeg er noe usikker på hvordan jeg gjør det når jeg evt skal gå over i en annen jobb. Har aldri levert oppsigelse før skjønner du. Så hvordan mener du det er best å gå frem angående det? 

Anonymous poster hash: 7dcad...384

Det er veldig enkelt. Oppsigelsen må være skriftlig og du må i utgangspunktet jobbe ut oppsigelsestiden.

Både papir, epost, sms eller annen digital melding teller som skriftlig. Det holder med en kortfattet "jeg sier herved opp min stilling, sted, dato, navn". Det har ikke noen hensikt å skrive langt utover det. Oppsigelsestiden står vanligvis i arbeidskontrakten din. Hvis ikke så følger du de generelle reglene fra arbeidsmiljøloven. For å unngå misforståelser kan du godt skrive oppsigelsestiden i oppsigelsen. "oppsigelsestid med virkning fra dato til dato". Da får arbeidsgiver en anledning til å korrigere hvis du skriver noe galt uten at det blir mye rot i ettertid av en misforståelse. Annen oppsigelsestid kan avtales dersom alle parter er enige om det. I spesielle tilfeller kan det også være aktuelt for din arbeidsgiver å frita deg for arbeidsplikt selv om du lønnes ut oppsigelsestiden.

Oppsigelsen leveres snarest mulig etter at du har signert ny arbeidskontrakt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest 5b97a...fdc

En helt vanlig ansatt med en gjennomsnittlig årslønn, forventer kaffe klar når du ankommer kontoret og krever å få ordet først på møter? Jeg håper for din sjef og dine kollegaers del at du finner deg en ny jobb. Kanskje enkeltmannsforetak et veldig øde sted kunne vært løsningen?

Anonymous poster hash: 5b97a...fdc

Lenke til kommentar
Gjest 76d4a...41a

Så du har bred erfaring, masse referanser, men likevel aldri levert inn en oppsigelse?

Helt greit at kjeder deg og lager et innlegg som siver mer mot fiksjon en hva du hadde sett for deg.

La meg gjette, du hadde en ubehagelig situasjon på jobb, nå vil du lufte deg litt og legger på litt ekstra så du kan føle med god samvittighet at andre i lignende situasjoner hadde tenkt som deg slik at du nå kan legge deg med litt bedre samvittighet.

Kontra det å faktisk gjøre noe med problemet du har da..Som ville vært den voksne måten å gjøre det på.

Lykke til uansett.

Anonymous poster hash: 76d4a...41a

Lenke til kommentar
Gjest 8fbd4...47f
Gjest 5b97a...fdc skrev (1 time siden):

En helt vanlig ansatt med en gjennomsnittlig årslønn, forventer kaffe klar når du ankommer kontoret og krever å få ordet først på møter? Jeg håper for din sjef og dine kollegaers del at du finner deg en ny jobb. Kanskje enkeltmannsforetak et veldig øde sted kunne vært løsningen?

Anonymous poster hash: 5b97a...fdc

Haha, ja dette var voldsomt....er helt sikker på at TS er problemet her, makan til høy på pæra...

Anonymous poster hash: 8fbd4...47f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...