Psykake Skrevet 12. august Del Skrevet 12. august Hei, Noen som har erfaring med en slik feil på en led TV og om dette er en garanti sak? Har opprettet sak hos produsent, men lurer på om jeg må forberede meg på diskusjoner frem og tilbake. Tv har hengt i fred på veggen siden 2022. Ingen ytre påkjenninger. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Vanskelig å se hva du som har skjedd på bildet. Du bør uansett ta kontakt med selger, da dette nok går under reklamasjon. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Klarer ikke å se hva som har skjedd på bildet, men det høres ut som en REKLAMASJONSSAK ikke en GARANTISAK. Reklamasjonsrett er hjemlet i Forbrukerkjøpsloven mens garantibetingelser rimelig fritt kan settes av de som gir garantien. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 14. august Forfatter Del Skrevet 14. august Ja, kanskje vanskelig å se. Det ytterste laget på TV'n har løsnet av seg selv. Under dette laget er det kun hvitt lys. Bare ser for meg at de kan begynne å diskutere pga veggfeste eller lignende Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august Del Skrevet 15. august Veggfestet er festet i ramma til TV-en. Ikke panelet. Om det står på fot eller henger på vegg gir nøyaktig samme belastning på panelet. Denne kan de ikke prøve seg på. Er det Samsung? Har sett flere Samsung PC-monitorer hvor ytre lag løsner fra panelet. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 15. august Forfatter Del Skrevet 15. august sedsberg skrev (8 minutter siden): Veggfestet er festet i ramma til TV-en. Ikke panelet. Om det står på fot eller henger på vegg gir nøyaktig samme belastning på panelet. Denne kan de ikke prøve seg på. Er det Samsung? Har sett flere Samsung PC-monitorer hvor ytre lag løsner fra panelet. Det er Samsung ja. Hvis jeg skal tippe må det være en form for lim eller lignende som holder panelet på plass som må ha gått i oppløsning. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august Del Skrevet 15. august Kjenner en som nettopp fikk byttet to Samsung på garanti. PC-skjermer riktignok, men var ikke noe problem. Men du bør kontakte butikken du kjøpte den hos. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 15. august Forfatter Del Skrevet 15. august sedsberg skrev (10 minutter siden): Kjenner en som nettopp fikk byttet to Samsung på garanti. PC-skjermer riktignok, men var ikke noe problem. Men du bør kontakte butikken du kjøpte den hos. Lurer på om jeg tok feil fremgangsmåte. Jeg kjøpte TV hos Elkjøp, men på siden til Elkjøp sto det at jeg burde kontakte produsent direkte. Samsung opprettet service sak og sender en tekniker i dag. Jeg burde kanskje insistert på at Elkjøp tok seg av dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august Del Skrevet 15. august Hvis det er enklere å ta det med produsenten så gjør man det. Det er helst hvis selger ikke vil ta noe ansvar og produsenten også er kranglete. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. august Del Skrevet 15. august 4 hours ago, Psykake said: Lurer på om jeg tok feil fremgangsmåte. Jeg kjøpte TV hos Elkjøp, men på siden til Elkjøp sto det at jeg burde kontakte produsent direkte. Samsung opprettet service sak og sender en tekniker i dag. Det er ikke uvanlig at kjeder har egne avtaler med store produsenter om hvem som skal ta seg av service- og reklamasjonssaker. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 15. august Forfatter Del Skrevet 15. august Løste seg som ønsket. Tv ble reparert kostnadsfritt. 🙂 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. august Del Skrevet 15. august 14 minutes ago, Psykake said: Løste seg som ønsket. Tv ble reparert kostnadsfritt. 🙂 Superlim? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 15. august Forfatter Del Skrevet 15. august nebrewfoz skrev (11 minutter siden): Superlim? Byttet hele baksiden og flyttet over komponenter. Ble god som ny. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå