Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

TV- LED panel løsnet fra ramme -Garanti?


Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har erfaring med en slik feil på en led TV og om dette er en garanti sak? 

Har opprettet sak hos produsent, men lurer på om jeg må forberede meg på diskusjoner frem og tilbake. 

Tv har hengt i fred på veggen siden 2022. Ingen ytre påkjenninger. 

20240808_124848.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer ikke å se hva som har skjedd på bildet, men det høres ut som en REKLAMASJONSSAK ikke en GARANTISAK. Reklamasjonsrett er hjemlet i Forbrukerkjøpsloven mens garantibetingelser rimelig fritt kan settes av de som gir garantien. 

Lenke til kommentar

Veggfestet er festet i ramma til TV-en. Ikke panelet. Om det står på fot eller henger på vegg gir nøyaktig samme belastning på panelet. Denne kan de ikke prøve seg på.

Er det Samsung? Har sett flere Samsung PC-monitorer hvor ytre lag løsner fra panelet.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (8 minutter siden):

Veggfestet er festet i ramma til TV-en. Ikke panelet. Om det står på fot eller henger på vegg gir nøyaktig samme belastning på panelet. Denne kan de ikke prøve seg på.

Er det Samsung? Har sett flere Samsung PC-monitorer hvor ytre lag løsner fra panelet.

Det er Samsung ja. Hvis jeg skal tippe må det være en form for lim eller lignende som holder panelet på plass som må ha gått i oppløsning.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (10 minutter siden):

Kjenner en som nettopp fikk byttet to Samsung på garanti. PC-skjermer riktignok, men var ikke noe problem. Men du bør kontakte butikken du kjøpte den hos.

Lurer på om jeg tok feil fremgangsmåte. Jeg kjøpte TV hos Elkjøp, men på siden til Elkjøp sto det at jeg burde kontakte produsent direkte. Samsung opprettet service sak og sender en tekniker i dag.

Jeg burde kanskje insistert på at Elkjøp tok seg av dette?

Lenke til kommentar
4 hours ago, Psykake said:

Lurer på om jeg tok feil fremgangsmåte. Jeg kjøpte TV hos Elkjøp, men på siden til Elkjøp sto det at jeg burde kontakte produsent direkte. Samsung opprettet service sak og sender en tekniker i dag.

Det er ikke uvanlig at kjeder har egne avtaler med store produsenter om hvem som skal ta seg av service- og reklamasjonssaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...