Psykake Skrevet 13. august 2024 Del Skrevet 13. august 2024 DukeNukem3d skrev (40 minutter siden): Leste du kronikken til Kjetil Rolness i Aftenposten. Et flertall av briter var mot volden, men enige med budskapet bak om innvandring. Jeg orker strengt tatt ikke å fordype meg mer i tankegodset til mennesker som rasjonaliserer dette. 6 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 13. august 2024 Del Skrevet 13. august 2024 Psykake skrev (9 minutter siden): Jeg orker strengt tatt ikke å fordype meg mer i tankegodset til mennesker som rasjonaliserer dette. Å demonstrere på fredelig vis mot den ekstreme innvandringspolitikken i UK må vel være lov? Der hadde demonstratene flertallet av UK med seg. Men ikke når det kommer til opptøyene. 8 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. august 2024 Del Skrevet 13. august 2024 DukeNukem3d skrev (17 minutter siden): Å demonstrere på fredelig vis mot den ekstreme innvandringspolitikken i UK må vel være lov? Der hadde demonstratene flertallet av UK med seg. Men ikke når det kommer til opptøyene. Nå handler denne tråden om nettopp opptøyene, ikke fredelige demonstrasjoner. 6 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 29. oktober 2024 Del Skrevet 29. oktober 2024 Interessant utvikling. Bensin på bålet når det viser seg at seriøse medier satt på slik informasjon. 2 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. oktober 2024 Del Skrevet 30. oktober 2024 Foreldrene hans var ikke muslimer, og det er ingen kjent kontakt mellom ham og muslimske grupper. Det er litt som å spekulere i om noen er anarkist for å laste ned the Anarchist's Cookbook. 5 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 30. oktober 2024 Del Skrevet 30. oktober 2024 I følge svenske Expressen så står det om at han hadde lastet ned ting som har med muslimsk terror å gjøre. Så jeg lurer på hvorfor ikke det britiske politiet våget å komme ut med samme opplysninger like etter ugjerningen. De ble jo ikke akkurat populære blant folket som søkte etter sannheten 5 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 30. oktober 2024 Del Skrevet 30. oktober 2024 Om han var motivert av islamsk ekstremisme var det kanskje ikke det man skulle gå ut med i media heller, når det var så volatilt og ikke minst man kunne ikke bevise det? Nå er det roligere, da er det fint at sannheten kommer frem 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 30. oktober 2024 Del Skrevet 30. oktober 2024 (endret) Opptøyene er en uting og noe jeg (og håper flere med meg) fordømmer. Men jeg har såpass perspektiv at jeg forstår at det ikke blir røyk uten ild. Akkurat nå hjelper det ikke å snakke om hvem som kastet den første steinen. Jeg har opplevd stygge ting da jeg vokste opp på 80-tallet på et boligfelt ved Trandum militærleir. Men steike har jeg møtt mange bra nordmenn også. Kommentaren min er litt på siden av temaet i denne tråden, men jeg tenker at den er høyaktuell også i norsk målestokk. Det jeg skriver må ikke oppfattes som noen Onkel Tom kunne ha funnet på å si. Jeg er av den formening at endringene starter hos en selv. Mange muslimer har en solid jobb med å endre sine holdninger og det gjelder også de som er bosatt i Norge. Jeg etterlyser mer initiativ fra imamer da mange muslimer ofte er i moskeer. Det er der holdningsarbeidet må starte, men jeg tviler på at det skjer fordi makt korrumperer. Det er i moskeene at integreringsspørsmål bør bli tatt opp for de vil senere bli temaer ved de mange middagsbordene. Hvordan kan vi bli bedre borgere av samfunnet og hvordan kan vi veilede våre unge på veien mot positiv samfunnsdeltakelse. Det er i moskeene at gjenger som Young Guns, B-gjengen osv. skulle blitt kritisert og bannlyst. Der har moskeene og imamene sviktet. Mange av disse imamene har ingen formell teologisk utdannelse og blir dermed "langdsbyidioter" som er helt på utsiden av samfunnet. Og det hjelper vel heller ikke at mange av mange disse gjengsmedlemmene kommer fra samme landsby i Pakistan. For meg er koranen en viktig del av livet, men jeg aksepterer det ikke er nødvendigvis slik for alle andre. Om noen vil brenne den så må de gjerne gjøre det. Jeg vil observere det og gå videre dit jeg skal. Det er det imamene skulle preket om i moskeene og manet til ro. Så der har muslimene ødelagt for seg selv ved å ty til vold og trusler. Til stor glede for visse samfunnskrefter som ikke ønsker at folk forenes. Taperne blir den vanlige mannen i gata. Opptøyene i England skyldes ikke bare en faktor, men over tid er det blitt mange faktorer som har ført til tingenes tilstand. En god del har den ikke gjengse briten kontroll over, for eks. utslusing av industrien og nedleggelse av arbeidsplasser. Thatcherismen gjorde vel heller ikke ting bedre. Endret 30. oktober 2024 av Boing_80 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 30. oktober 2024 Del Skrevet 30. oktober 2024 Innvandring er stort sett et gode, det må bare skje i et moderat tempo og med mennesker fra kulturer som deler vertslandets verdisett. Det er egentlig ikke så vanskelig. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 30. oktober 2024 Del Skrevet 30. oktober 2024 sk0yern skrev (23 timer siden): Interessant utvikling. Bensin på bålet når det viser seg at seriøse medier satt på slik informasjon. Ikke noen bombe akkurat. Men provoserende hvis informasjon holdt tilbake, kanskje for å unngå nærmest borgerkrig? 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Foregår (og har foregått) tydeligvis mye rart i Storbritannia for tiden.. How the grooming gangs scandal was covered up The child victims of rape were denied justice and protection from the state to preserve the image of a successful multicultural society Helge Lurås har også plukket opp denne ballen: Rystende beretninger Louise Perry: I’m seeing a lot of American liberals on here expressing disbelief at the accounts of the Rotherham atrocities - which they learnt about for the first time last week - simply because they dislike some of the people talking about it, it all sounds a bit extreme, and they don’t want to concede that the racists were right this time. Which really is exactly what happened in Britain, too. For decades. Michael Shermer: Oh come on Gad Saad the UK girl grooming story is a right-wing moral panic that isn’t happening Ok so some of it may be happening but the media sources are biased Ok so some legit media reports it but it’s not that many girls Ok it’s a lot of girls but not all groomers are Muslim JK Rowling: The details emerging about what the rape gangs (why call them 'grooming' gangs? It's like calling those who stab people to death 'knife owners') did to girls in Rotherham are downright horrific. The allegations of possible police corruption in the case are almost beyond belief. 6 1 1 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar Andrew Tate stiller til valg! Merk at Tate brødrene med stor sannsynlighet er finansiert av Russland. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar Detaljene fra grooming-gangs sakene.... jeg synes ikke "voldtekt" er dekkende nok. Det minner mer om ren tortur. Noen detaljer er så ille jeg skulle ønske at jeg ikke hadde lest det. "Forøvrig: Det har blitt avdekket store nettverk av hovedsakelig pakistanske menn som har begått systematiske overgrep mot tusenvis av jenter i Storbritannia over flere år. Mange autoriteter (politi, politikere, sosialarbeidere) visste om overgrepene, men unnlot å gripe inn, delvis av frykt for å bli stemplet som rasister. Saken har nå fått fornyet oppmerksomhet internasjonalt, særlig gjennom Elon Musks engasjement på sosiale medier. Skandalen illustrerer en større systemsvikt og gir næring til mer ytterliggående politiske krefter, noe som skaper utfordringer for etablerte politikere og medier." https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/elon-musk-roter-i-voldtektsskandale-i-storbritannia-narsissistisk-mannebaby/o/5-95-2218791 6 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar DukeNukem3d skrev (1 time siden): Detaljene fra grooming-gangs sakene.... jeg synes ikke "voldtekt" er dekkende nok. Det minner mer om ren tortur. Noen detaljer er så ille jeg skulle ønske at jeg ikke hadde lest det. "Forøvrig: Det har blitt avdekket store nettverk av hovedsakelig pakistanske menn som har begått systematiske overgrep mot tusenvis av jenter i Storbritannia over flere år. Mange autoriteter (politi, politikere, sosialarbeidere) visste om overgrepene, men unnlot å gripe inn, delvis av frykt for å bli stemplet som rasister. Saken har nå fått fornyet oppmerksomhet internasjonalt, særlig gjennom Elon Musks engasjement på sosiale medier. Skandalen illustrerer en større systemsvikt og gir næring til mer ytterliggående politiske krefter, noe som skaper utfordringer for etablerte politikere og medier." https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/elon-musk-roter-i-voldtektsskandale-i-storbritannia-narsissistisk-mannebaby/o/5-95-2218791 Dette er en så forferdelig og utrolig sak, og dekningen har vært så rar, at det hele veien har vært vanskelig å vite hva en skal tro. Det er ganske mange år siden jeg hørte om den for første gang, men gitt den voldsomme diskrepansen mellom sakens omfang og grusomhet, og mediedekningen, er det ikke så rart om mange tenker at dette er en ‘konspirasjonsteori fra ytre høyre’. 1 2 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar DukeNukem3d skrev (31 minutter siden): Detaljene fra grooming-gangs sakene.... jeg synes ikke "voldtekt" er dekkende nok. Det minner mer om ren tortur. Noen detaljer er så ille jeg skulle ønske at jeg ikke hadde lest det. "Forøvrig: Det har blitt avdekket store nettverk av hovedsakelig pakistanske menn som har begått systematiske overgrep mot tusenvis av jenter i Storbritannia over flere år. Mange autoriteter (politi, politikere, sosialarbeidere) visste om overgrepene, men unnlot å gripe inn, delvis av frykt for å bli stemplet som rasister. Saken har nå fått fornyet oppmerksomhet internasjonalt, særlig gjennom Elon Musks engasjement på sosiale medier. Skandalen illustrerer en større systemsvikt og gir næring til mer ytterliggående politiske krefter, noe som skaper utfordringer for etablerte politikere og medier." https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/elon-musk-roter-i-voldtektsskandale-i-storbritannia-narsissistisk-mannebaby/o/5-95-2218791 Britisk politikk har i et par århundrer gjennomgått talløse eksempler på systemsvikt omkring de sårbare samfunnsdeltagere som foreldreløse, internatsbarn, syketrengende, fattige, dårlige lønnede arbeidere og jentebarn som guttebarn fordi autoritetspersoner i alle ledd i systemet hadde unnlatt å ta ansvar for det som oppsto gjennom systematisk neglisjering som skyldes landets klassementalitet. Det kunne dokumenteres flere tusen eksempler på saker som skulle ha sett autoritetsinngrep som ofte utebli ikke av ideologiske årsaker - men av politikerkulturens innbygde tendenser for "feie under teppet"-alternativer. Det hendt helt avhengig om man var venstre eller høyre. Ubehagsfølelsen oftest var for sterk. "Grooming-sakene" er ikke bare om utenlandske menn av pakistansk opphav, seksuell utnyttelse av sårbare hendt for hender på menn uansett disses opprinnelse, det være seg innfødt som innvandrer - fordi det var aksept for slik atferd ved at autoritetspersonene utebli og dermed uvillig gav det "godkjenningsstempel". For bare femti år siden var overgrep på jentebarn allment akseptert, tenåringsjenter kunne trakasseres rett for øyne på alle uten at man reagert. Dette er noe som sitter meget sterkt latent i folkebevisstheten, fordi da DNA-kartleggingen av befolkningen i England var fullført, kom det som et stort sjokk at overklassen for 500 år siden som utgjort bare 5 til 10 % hadde etterlatt seg så mange etterkommere, at de utgjør hovedparten av dagens befolkningen. Det er ikke mangel på fortellinger om seksuell utnyttelse av kvinner og jenter som sto lavere på den sosiale rangstigen, som engelskmennene foretrakk å fortie med en kultur av fortielse - som finnes i politikerkulturen. Rotherham-skandalen er et direkte resultat av denne kulturelle "uvanen" fordi autoritetspersoner vil heller ser bort fremfor å intervenere i ubehagelige saker som er direkte anstøtelig for dem, dessuten er "grooming" en forbrytelse som ikke var straffbart i eldre tid, så da saken ble kjent og deretter undersøkt, var det verken ekspertise, virkemidler eller vilje for å gripe inn og gjøre bruk av legal makt mot overgrepspersonene og gi beskyttelse til de sårbare ofrene. Vi hadde en liknende sak omkring en ordfører og en tenåringsjente, som fikk skandaløse dimensjoner da ordføreren prøvd å hindre overgrepssaken gjennom kontakt med andre autoritetspersoner helt opp i ministernivå og deretter ved å forsøke seg på manipulering av mediene - det endt med at han fikk beskjed om å holde munn. Her finner vi en vilje for å konfrontere det ubehagelige (som på sikte lede til nedleggelse av juryordningen da det vist seg at jury ikke kunne takle sosiale ubehag knyttet til seksuelle overtredelser) med fast besluttsomhet. Dette fantes ikke i Storbritannia. Å, jeg kom på et par saker omkring utnyttelse av mange jentebarn i norske lokalsamfunn - blant annet i Nord-Norge, som endt med sosial mistillit mellom folk som tidlig var lykkelig i deres uvitenhet. Dette stanses så snart autoritetsmyndigheter grepet inn, etterfulgt av mediefolk som ikke var sent med å sette lokalsamfunnene i skam for disses fortielse og ubehag. Selvsagt er det opprørende at flere hundre innfødte jentebarn var utnyttet seksuelt av innvandrermenn, men de var ikke alene; det er kraftige indisier om at innvandrerjenter var ikke mindre utsatt for likende rov enn de innfødte. Her hadde Musk bedrevet desinformasjon og hetsing på en skala som ikke er mulig å akseptere, i hensikten om å påvirke britisk politikk. Starmer har blitt sint for tiden, ved å bli anklaget som medskyldig i overgrepssaken "for å få stemmer" - a la fra innvandrermenn som får voldta innfødte jentebarn som "gave", det er hva Musk antyder. Som kan være straffbart etter britisk lov. Starmer var for høyt opp i systemet da saken oppdages og deretter undersøkes, til å kunne ta personlig ansvar som sjef for CPS, som er et selvstendig granskningsorgan med myndighet for inngrep i pågående saker, og i 2008 var CPS kjent med mistankene omkring saken, men bevisbyrden var ansett å være for svak - det var aktuelt en ny lokalsjef, som var utnevnt av Starmer - Nizal Afzal av innvandrerslekt - som startet undersøkelsene i 2011. Ett år senere oppdaget mediene dette. Dette tyder da på at lokalavdelingen av CPS hadde unnlatt å gripe inn i de første årene fram til Nizal overtok og informert Starmer om hans overbevisning om at overgrepssaken var høyt reelt. " - A 2013 report from the Home Affairs Committee said that "unlike many other official agencies implicated in this issue", the CPS had "readily admitted that victims had been let down by them and have attempted both to discover the cause of this systematic failure and to improve the way things are done so as to avoid a repetition of such events - " https://www.msn.com/en-us/crime/general/what-is-starmer-s-record-on-prosecuting-grooming-gangs/ar-AA1x4ep6?ocid=BingNewsVerp Så Starmer har derfor meget gode grunner for å være veldig sint, han har blitt utsatt for alvorlig ærekrenkelse. 2 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar JK22 skrev (10 minutter siden): Selvsagt er det opprørende at flere hundre innfødte jentebarn var utnyttet seksuelt av innvandrermenn, men de var ikke alene; det er kraftige indisier om at innvandrerjenter var ikke mindre utsatt for likende rov enn de innfødte. Mange tusen. Med store mørketall. Og jo, pakistanske grooming-gangs er overrepresentert og de fant seg i hovedsak hvite, britiske jenter. Ikke muslimske jenter. Altså var denne torturen også rasistisk motivert. Slik jeg har forstått det. 4 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar DukeNukem3d skrev (1 time siden): Detaljene fra grooming-gangs sakene.... jeg synes ikke "voldtekt" er dekkende nok. Det minner mer om ren tortur. Noen detaljer er så ille jeg skulle ønske at jeg ikke hadde lest det. "Forøvrig: Det har blitt avdekket store nettverk av hovedsakelig pakistanske menn som har begått systematiske overgrep mot tusenvis av jenter i Storbritannia over flere år. Mange autoriteter (politi, politikere, sosialarbeidere) visste om overgrepene, men unnlot å gripe inn, delvis av frykt for å bli stemplet som rasister. Saken har nå fått fornyet oppmerksomhet internasjonalt, særlig gjennom Elon Musks engasjement på sosiale medier. Skandalen illustrerer en større systemsvikt og gir næring til mer ytterliggående politiske krefter, noe som skaper utfordringer for etablerte politikere og medier." https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/elon-musk-roter-i-voldtektsskandale-i-storbritannia-narsissistisk-mannebaby/o/5-95-2218791 Ufattelig at man er mer redd for å bli kalt rasist enn for å svikte sårbare barn.og være en god gammel drittsekk... 6 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar Tussi skrev (3 minutter siden): Ufattelig at man er mer redd for å bli kalt rasist enn for å svikte sårbare barn.og være en god gammel drittsekk... Veldig grotesk på alle nivåer denne saken, om altfor sent er det hvertfall bra at sannhetene kommer frem i lyset. 6 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar "Child groomers to get tougher prison sentences" https://www.telegraph.co.uk/politics/2025/01/06/child-groomers-tougher-sentences-yvette-cooper/ Sent, men godt... 4 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar DukeNukem3d skrev (16 minutter siden): Mange tusen. Med store mørketall. Og jo, pakistanske grooming-gangs er overrepresentert og de fant seg i hovedsak hvite, britiske jenter. Ikke muslimske jenter. Altså var denne torturen også rasistisk motivert. Slik jeg har forstått det. Det hersker en fortielseskultur omkring britisk-asiatiske jentebarn slik at man bare vet om omfanget blant de innfødte jentebarnene, undersøkelsene avslørt at store deler av det pakistanske innvandrermiljøet i Rotherham hadde vært underlagt et brutalitetsregime hvor både uskyldige, vitende og involvert var underlagt et fortielsespåbud som håndteres med vold, tortur og trusler. Dette gjort bevisbyrdefremvisningen mye vanskeligere og mer komplisert, slik at det tok lang tid, spesielt da man verken hadde ekspertise eller virkemidler fordi grooming var ikke straffbart - en skjerpelseslov først kom i 2003, og Starmer hadde arbeidet for videre skjerpelser. Det var et kriminelt regime i Rotherham, som hadde tatt fordel av den britiske fortielseskultur i møte med ubehag og faktumet om at Labour hadde makten siden 1974. Siden 2012 har det vært en lang rekke utrenskninger blant autoritetspersonene som hadde ansvar for Rotherham, hvor innvandrere bare utgjør 12 % av befolkningen, samtidig som betydelige ressurser settes inn av CPS og andre statlige organer for å knekke brutalitetsregimet blant de pakistanske innvandrere, som nå er under meget tett oppfølgning med seriøse konsekvenser i hverdagslivet for flere dusin mistenkte. En familie, Hussain-familien, er nå så sterkt forhatt at mennene er under konstant overvåkning mens kvinnene og barn måtte ha politibeskyttelse. Med ganske gode grunn. Men det er fremdeles et problem med de britiske domstolene som tradisjonelt har dårlig toleranse for å takle meget ubehagelige saker og derfor er det mange som ikke har tillitt mot både dommerstanden og domstolsmyndigheter som hadde feilet ufattelige mange ganger i tidligere saker. Likedan mot lokaladministrasjonen som har fått politiske karrieremuligheter sterkt skadet, gemyttene selv i dag mange år siden saken kom ut, er meget sterk. Starmer i denne saken er helt uskyldig, i likhet med flesteparten av Labour politikerne - men; som sett med Sarah Champion i 2017 da hun var tvunget til å resignere fra posten som kvinneminister i skyggeregjeringen er det tydelig at det fremdeles er sterke krefter i den britiske intelligentsiaen og politikergarden som er altfor sensitivt omkring rasistproblemet. Da hun påpekt problematikken med den rasistiske dimensjonen i saken, hadde andre, spesielt pakistanskfødte Naz Shah som hadde følt kvinnemishandling på kroppen, reagert meget ubetenkelig og voldsomt. Champion måtte gå, og mange i Labour som Tory forstår de har fått et alvorlig systemproblem omkring rasistanklage. Vi ser fremdeles at den sterke kulturen om å fortie ubehag og skjule bort alvorlige emner ikke har blitt utryddet fra de britiske politikernes virkelighetsoppfatning. Den sitter altfor dypt og er utbredt over hele spektrumet fra brunt til rødt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå