Gå til innhold

Opptøyene i England

Anbefalte innlegg

DukeNukem3d skrev (40 minutter siden):

Leste du kronikken til Kjetil Rolness i Aftenposten. Et flertall av briter var mot volden, men enige med budskapet bak om innvandring.

Jeg orker strengt tatt ikke å fordype meg mer i tankegodset til mennesker som rasjonaliserer dette. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (9 minutter siden):

Jeg orker strengt tatt ikke å fordype meg mer i tankegodset til mennesker som rasjonaliserer dette. 

Å demonstrere på fredelig vis mot den ekstreme innvandringspolitikken i UK må vel være lov? Der hadde demonstratene flertallet av UK med seg. Men ikke når det kommer til opptøyene.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (17 minutter siden):

Å demonstrere på fredelig vis mot den ekstreme innvandringspolitikken i UK må vel være lov? Der hadde demonstratene flertallet av UK med seg. Men ikke når det kommer til opptøyene.

Nå handler denne tråden om nettopp opptøyene, ikke fredelige demonstrasjoner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

I følge svenske Expressen så står det om at han hadde lastet ned ting som har med muslimsk terror å gjøre. Så jeg lurer på hvorfor ikke det britiske politiet våget å komme ut med samme opplysninger like etter ugjerningen. De ble jo ikke akkurat populære blant folket som søkte etter sannheten 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Om han var motivert av islamsk ekstremisme var det kanskje ikke det man skulle gå ut med i media heller, når det var så volatilt og ikke minst man kunne ikke bevise det?

Nå er det roligere, da er det fint at sannheten kommer frem

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opptøyene er en uting og noe jeg (og håper flere med meg) fordømmer. Men jeg har såpass perspektiv at jeg forstår at det ikke blir røyk uten ild. Akkurat nå hjelper det ikke å snakke om hvem som kastet den første steinen. Jeg har opplevd stygge ting da jeg vokste opp på 80-tallet på et boligfelt ved Trandum militærleir. Men steike har jeg møtt mange bra nordmenn også. Kommentaren min er litt på siden av temaet i denne tråden, men jeg tenker at den er høyaktuell også i norsk målestokk. Det jeg skriver må ikke oppfattes som noen Onkel Tom kunne ha funnet på å si. Jeg er av den formening at endringene starter hos en selv.

Mange muslimer har en solid jobb med å endre sine holdninger og det gjelder også de som er bosatt i Norge. Jeg etterlyser mer initiativ fra imamer da mange muslimer ofte er i moskeer. Det er der holdningsarbeidet må starte, men jeg tviler på at det skjer fordi makt korrumperer. Det er i moskeene at integreringsspørsmål bør bli tatt opp for de vil senere bli temaer ved de mange middagsbordene. Hvordan kan vi bli bedre borgere av samfunnet og hvordan kan vi veilede våre unge på veien mot positiv samfunnsdeltakelse. Det er i moskeene at gjenger som Young Guns, B-gjengen osv. skulle blitt kritisert og bannlyst. Der har moskeene og imamene sviktet. Mange av disse imamene har ingen formell teologisk utdannelse og blir dermed "langdsbyidioter" som er helt på utsiden av samfunnet. Og det hjelper vel heller ikke at mange av mange disse gjengsmedlemmene kommer fra samme landsby i Pakistan. 

For meg er koranen en viktig del av livet, men jeg aksepterer det ikke er nødvendigvis slik for alle andre. Om noen vil brenne den så må de gjerne gjøre det. Jeg vil observere det og gå videre dit jeg skal. Det er det imamene skulle preket om i moskeene og manet til ro. Så der har muslimene ødelagt for seg selv ved å ty til vold og trusler. Til stor glede for visse samfunnskrefter som ikke ønsker at folk forenes. Taperne blir den vanlige mannen i gata.

Opptøyene i England skyldes ikke bare en faktor, men over tid er det blitt mange faktorer som har ført til tingenes tilstand. En god del har den ikke gjengse briten kontroll over, for eks. utslusing av industrien og nedleggelse av arbeidsplasser. Thatcherismen gjorde vel heller ikke ting bedre.

Endret av Boing_80
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (23 timer siden):

Interessant utvikling. Bensin på bålet når det viser seg at seriøse medier satt på slik informasjon. 

Ikke noen bombe akkurat. Men provoserende hvis informasjon holdt tilbake, kanskje for å unngå nærmest borgerkrig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...