Gå til innhold

Opptøyene i England


Anbefalte innlegg

Antonym skrev (9 timer siden):

EDL har vel strengt tatt ikke vært aktive på et tiår siden Robinson ga seg som leder der. 

Come on! "Southport riots sparked by English Defence League, police say", Manchester evening news.

 

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shockorshot skrev (10 timer siden):

Nei, de startet å angripe en moske fordi lederne rioterene hører på er enormt rasistiske og at rioterene har en god mengde rasisme i seg selv og skylder sin egen nedgang i velferd på folk som er brune. Hvis de ikke hadde vært det så hadde de ikke tent på en hjem for flyktninger med flyktningene inne i den. Deres ryggmargsreaksjon ville heller ikke være å angripe en moske.

Rasismen hadde jo eit utgangspunkt, i dette tilfellet at det fyrst var lite informasjon før politiet opplyste om at det dreide seg om ein mann frå Wales, som sjølv om det faktamessig ikkje stemte med det inntrykket som augevitna hadde fått med seg. Dette skapte grobotn for rykter og konspirasjonar.
Særleg sett i lys av at ein opplever at britisk politi og myndigheiter forteller halvsannheiter når dei er forsiktige med å omtale hudfarge på gjerningspersonane.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

Britiske myndigheter er koko. De lar pedofile gjenger med menn i 40-50-60 årene gå uten fengselsstraff samtidig som de arresterer 12 åringer.

Hvis myndighetene tror at dette vil føre til at motstanden synker, så tar de sørgelig feil. Myndigheter og politimyndigheter oppfører seg som om de var i et diktatur.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (19 minutter siden):

Britiske myndigheter er koko. De lar pedofile gjenger med menn i 40-50-60 årene gå uten fengselsstraff samtidig som de arresterer 12 åringer.

Ikke rart folk prøver å brenne inne mennesker på asylmottak når dette er ting de tror på.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Atib Azzad said:

Ja! La oss gjøre denne tråden til en samlepost for samme type retorikk som informerte opptøyene.

Diskusjon.no blir stadig til et mer grumsete sted.

 

Det skal ikke nevnes at politi og myndigheter i Storbritannia oppfører seg som nazboler, mener du? Opptøyene oppstår i din mening i et vakum?

Hvis du synes center-right er grumsete, så har du ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre. Det du ser etter er da radikalportal.no

Det er listet kilder i artikkelen.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, uname -i said:

Center-right pleier ikke som deg å komme med 20 år gammel VG-nett rasisme som det her

"En ku født i en stall er ikke en hest"

En total mangel på empati og logikk kjennetegner en slik uttalelse.

 

Hvordan er det mangel på empati og logikk å si at en person som blir borger i en homogen stat, ikke blir synonym med den etnisiteten?

Eksemplet jeg ga var også at jeg ikke blir kineser selv om jeg blir kinesisk borger. Ingen vil identifisere meg som kineser.

Men for all del, kos deg med stråmennene dine.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Brother Ursus said:

Det skal ikke nevnes at politi og myndigheter i Storbritannia oppfører seg som nazboler, mener du? Opptøyene oppstår i din mening i et vakum?

Ja, akkurat det jeg mente, knallgod leseforståelse.

Jeg synes dette forumet har beveget seg lengre mot noe grumsete enn tidligere, samtiidig som man stor sett lykkes i å kamuflere det i vendinger som på overflaten ikke ser så ille ut, men selv nokså ytterliggående syn som at Asiatiske folk bør holdes adskilt fra Afrikanske folk får relativt mange likes.

Men ja, jeg får vel forlate forumet da, når du forteller meg jeg ikke har noen plass her mener jeg.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Atib Azzad said:

Ja, akkurat det jeg mente, knallgod leseforståelse.

Jeg synes dette forumet har beveget seg lengre mot noe grumsete enn tidligere, samtiidig som man stor sett lykkes i å kamuflere det i vendinger som på overflaten ikke ser så ille ut, men selv nokså ytterliggående syn som at Asiatiske folk bør holdes adskilt fra Afrikanske folk får relativt mange likes.

Men ja, jeg får vel forlate forumet da, når du forteller meg jeg ikke har noen plass her mener jeg.


Det er du som sier at forumet har blitt en plass for folk med feil meninger. Jeg påpeker at det tross alt er et diskusjonsforum.

I eksemplet du gir er jeg selvfølgelig villt uenig, men jeg vil ikke uten vidre nekte folk å ha den meningen.

Og det er også det som er problemet med politiet i Storbritannia. Og her utviser du/dere samme holdningene til individuelle friheter. Det er jo ganske ironisk.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Brother Ursus said:

Altså, jeg gidder ikke diskutere med folk som ikke diskuterer det faktiske, men bare kommer med stråmenn.

Diskutér sak. Har dere ikke noe å komme med så er det bedre å la vær.

Beskriv for meg hvordan det er rimelig å arrestere 12 år gamle gutter men ikke gamle menn?
Beskriv for meg hvordan det er rimelig for Storbritannia å kreve amerikanske borgere utlevert for ytringer på internett?

For meg høres det ut som noe ikke engang Kina, Iran, Nord-Korea eller Russland ville tatt seg bryet med.

Kina går etter ex kinesere som bor i utlandet men ikke slik uk truer med..

 

Men ja.. det har rablet fullstendig for landet.. ender i full meltdown 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (14 minutter siden):

 

Hvordan er det mangel på empati og logikk å si at en person som blir borger i en homogen stat, ikke blir synonym med den etnisiteten?

Nei, du sa at en ku født i en stall ikke blir en hest. Du sammenligner mennesker i en sårbar situasjon med dyr og det er fordi de er brune i huden. Du kan gå med megafon så mye du vil og kalle deg sentrist, men hver gang jeg har spurt deg om noen sentrums-partier på Stortinget bruker din ekle retorikk så blir det stilt. På tide å komme ut av skapet.

Disgusting.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, scuderia said:

Kina går etter ex kinesere som bor i utlandet men ikke slik uk truer med..

Men ja.. det har rablet fullstendig for landet.. ender i full meltdown 


Fair point.

Men et stort problem med diskusjonsforum er at folk gjerne forsøker å kategorisere meningsmotstandere basert på det de TROR de står for.

Men det går faktisk an å være imot rasisme, for lov og orden, og imot ødeleggelse av privat eiendom, imot ulovlig migrasjon og imot kriminalitet uansett hudfarge på én og samme gang.

Det går også an å se at det å la pedofile voldtektsmenn (igjen, uansett farge, dette har også skjedd med mange hvite briter) og det å arrestere 12 åringer og 70 år gamle damer for ting de poster på Facebook er feil.

Det er ingen moralsk eller juridisk lov som sier at du MÅ velge mellom to onder. Begge sider gjør ting som ikke er ok. Men faktum er at politiet i Storbritannia har gått av skaftet de siste årene.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (48 minutter siden):

Britiske myndigheter er koko. De lar pedofile gjenger med menn i 40-50-60 årene gå uten fengselsstraff samtidig som de arresterer 12 åringer.

Hvis myndighetene tror at dette vil føre til at motstanden synker, så tar de sørgelig feil. Myndigheter og politimyndigheter oppfører seg som om de var i et diktatur.

Isolert sett så ser dette sjølvsagt heilt koko ut.
Likevel så er jo den viktigaste grunnen til at vi får slike utslag kor lett det er å arrestere å strafferettsleg følgje opp sakene. Eg vil påstå at det er like koko å la være å arrestere protestanat som driv skadeverk eller vold berre fordi det finnes nokon som er meir kriminelle som ikkje har blitt arrestert (enda).

Slik som eg har forstått det så er det utfordrande å finne fellande bevis mot disse 40-50-60 åringane. Slik kriminalitet som skjer bak lukkede dører der verken vitner eller offer vil uttale seg til politiet, og det i tillegg manglar fysiske bevis så er det vanskeleg å finne grunnlag for å hive dei i fengsel sjølv om dei truleg er skuldige.
Det er akkurat same problematikken med sovevoldtekt, det er eit stort problem fordi det er vanskeleg å bevise i ettertid kva som vart sagt eller ikkje sagt inne på eit lukka rom med berre to personar tilstades, særleg når ein eller begge dei to heller ikkje husker kva som skjedde den kvelden så er det ikkje så lett å finne fellande bevis.
Men det at det truleg går mange som er skuldige i sovevoldtekt som ikkje har blitt arrestert er ikkje noko godt grunnlag for at politiet skal slutte å gjennomføre fartskontrollar.

 

Det som er det eigentlege problemet er at politiet ikkje har nok ressursar til å følgje opp alle saker på ein god nok måte. Og sidan politiet blir "premiert" med større budsjett om dei kan vise til resultater så er det sjølvsagt veldig fristande å berre prioritere saker med høg oppklaringsprosent som i tillegg er lite ressurskrevjande. Prøver dei å oppklare dei langt tyngre sakene så blir det langt fleire småsaker som må henleggast, og det er ikkje ein gong sikkert at etterforskinga fører fram til ein dom.

Vi har akkurat same utfordringa i Norge. Dei sakene som folk flest blir utsatt for som skadeverk, tjuveri og mindre voldshendingar kan dei fleste rekne med blir henlagt. Politiet velger i staden å prioritere meir alvorleg kriminianlitet med mindre dei får ein ferdig oppklart sak i fanget.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Brother Ursus said:

Det er du som sier at forumet har blitt en plass for folk med feil meninger. Jeg påpeker at det tross alt er et diskusjonsforum.

I eksemplet du gir er jeg selvfølgelig villt uenig, men jeg vil ikke uten vidre nekte folk å ha den meningen.

Og her utviser du/dere samme holdningene til individuelle friheter. Det er jo ganske ironisk.

Jeg sier at forumet har blitt mindre informativt og mer preget av en masse retorikk hentet inn fra diverse grumsete steder.
Det er ikke så mye feil meninger som sådan, men at mengden misinformasjon og propagandering har økt, altså er det kildens variable grad av informasjon jeg kritiserer, fremfor hvordan den lener seg center-right, men jeg er lei av denne:
så du mener [insert ekstrapolert feilaktig fortolkning av opprinnelig utsagn].. -også.

Misinformasjon og hatefull-retorikk ér en trussel mot inviduelle friheter slik jeg ser det, det er ingen ironi ved å stille seg kritisk til slikt og idealer om frihet, det kreves i alle fall noen fortolkninger, og retoriske krumspring, om man skal lykkes i å fremstille det slik.

Jeg nekter jo heller ikke vedkommende denne meningen, det er åpenbart ikke noe jeg har anledning til, jeg ser den bare som symptomatisk for hvor jeg ser forumet er på vei.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...