Gå til innhold

FG godkjent alarm system for enebolig uten abonnement


Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med dette? Tenker i all hovedsak innbrudd og brann alarm, gjerne med mulighet for å utvide til vannlekasje deteksjon, FG godkjent for det må gi noe rabatter på hus forsikringen for å hente inn Investeringen noe over tid. Det jeg selv har funnet er Elotec sitt Ajax anlegg, men finner ikke dette for salgs uten at det inkluderer montering, kunne i utgangspunktet tenke meg ett anlegg hvor jeg bare får sendt delene og jeg kan sette opp selv og helst kunne integrere i Homey på ett vis, men ikke heeelt nødvendig om det er vanskelig å finne. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Woff skrev (15 minutter siden):

Noe som vel ligger som krav for FG mener jeg å huske.. 
I tillegg så skal jo alt av utstyr også være godkjent.. 

At alt av utstyr skal være godkjent er jeg innforstått med. At det er nødvendig med godkjent personell/virksomhet for installasjon var jeg på den andre siden ikke klar over :)

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (20 minutter siden):

At det er nødvendig med godkjent personell/virksomhet for installasjon var jeg på den andre siden ikke klar over

Beklageligvis så er ikke 'alle' dyktige nok til å montere sånt riktig. Plassering av utstyret setter jo også krav sånn at det dekker det som er nødvendig (inkludert seg selv). Du ville kanskje skru opp alarmsentralen uten at den er beskyttet.. (Var bare et dumt eksempel selvsagt!)
Så ja, de gode gamle FG kravene satte mange regler!

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Elotec Ajax er kanonbra og utstyr fra øverste hylle.

 

Tviler dog på at du får kjøpt løst for montering selv, også med tanke på goder ifht forsikring.
Kjøpte selv via Novus: https://novussystems.no/ og kan varmt anbefale disse.

Naturligvis en høy sum om man skal ha litt utstyr, men jeg vil si det er verdt det.
Har også tilknytningen til alarmsentral, men dette er valgfritt.


Har man noe ræl fra sector eller verisure, så tjener man inne dette i løpet av noen år.

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (2 timer siden):

Elotec Ajax er kanonbra og utstyr fra øverste hylle.

 

Tviler dog på at du får kjøpt løst for montering selv, også med tanke på goder ifht forsikring.
Kjøpte selv via Novus: https://novussystems.no/ og kan varmt anbefale disse.

Naturligvis en høy sum om man skal ha litt utstyr, men jeg vil si det er verdt det.
Har også tilknytningen til alarmsentral, men dette er valgfritt.


Har man noe ræl fra sector eller verisure, så tjener man inne dette i løpet av noen år.

Bor dessverre for langt nord i vårt langstrakte land til at de dekker mitt område, som er en liten gjenganger hos svært mange leverandører, derfor jeg håpte det skulle være mulig å få installere det selv. Men takker for deling av erfaring med Elotec Ajax, virker som det er det som er det beste av de selveide alarmproduktene på markedet. 

 

Sjørøver skrev (54 minutter siden):

Litt off topic, men aldri hør om pris hos Sectoralarm eller Verisure. Uendlig med mas og kjas etterpå. Latterlige priser og vanvittig nedlatende personer en snakker med. 

Jeg var dum nok til å krysse av på at jeg ønskte tilbud fra Verisure på papir fra megleren når jeg kjøpte huset, så det har jeg fått erfare på den kjipe måten, og de fikk seg ingen ny kunde slik kontakten mellom de og meg ble, hvor jeg da heller begynt å ville se på selveide anlegg jeg kunne drifte selv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...