mellomkjøttet Skrevet 11. august Del Skrevet 11. august Er det egentlig noen grunn til at det er knappe politiressurser som håndhever trafikklovene og holder styr på trafikken? Kanskje vi bør opprette en egen yrkesgruppe for dette. Akkurat som vi har en egen yrkesgruppe som håndhever lover og regler ved grensepasseringer. Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 12. august Del Skrevet 12. august mellomkjøttet skrev (17 timer siden): Er det egentlig noen grunn til at det er knappe politiressurser som håndhever trafikklovene og holder styr på trafikken? Kanskje vi bør opprette en egen yrkesgruppe for dette. Akkurat som vi har en egen yrkesgruppe som håndhever lover og regler ved grensepasseringer. Trafikklykker er samfunnsøkonomisk svært kostbart og fører til skader på og tap av menneskeliv. Så ja, det er svært nyttige at politiet bruker ressurser på dette. Vi har særorganet UP (Utrykningspolitiet) som har ansvaret for dette. 4 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 12. august Del Skrevet 12. august Man kan si hva man vil om politiet, men jeg liker at de er tilstede. Spesielt fartskontroller rundt 40-grensene (Som ofte er i tettbygget steder og skoler). Jeg mener de ikke har noe i 80-sonen å gjøre, men det er fordi jeg synes det er altfor lett å være opp i 90 km/t på disse veiene. Alkoholkontroll gjør meg heller ingenting. Det er skremmende mange som kjører i fylla, som aldri blir tatt. Så for å svare på spørsmålet ditt: Nei, jeg synes ikke at politiet skal slutte med trafikkontroller, kanskje vurdere bedre hvor de står. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå