Gå til innhold

Er fellesgjeld del av husholdningens samlede boliggjeld?

Gjest c8a1b...4e5

Anbefalte innlegg

Gjest c8a1b...4e5

Skal søke billån og får spørsmål om husholdningens samlede boliggjeld, da ble jeg usikker på om fellesgjelden er med her?

Anonymous poster hash: c8a1b...4e5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest c8a1b...4e5 skrev (2 timer siden):

Skal søke billån og får spørsmål om husholdningens samlede boliggjeld, da ble jeg usikker på om fellesgjelden er med her?

Anonymous poster hash: c8a1b...4e5

Ja, men ikke noe skummelt med det hvis borettslag har solid økonomi. Banken sjekker ut automatisk tilstanden til borettslag.

Lenke til kommentar
Herr Brun skrev (2 timer siden):

Det er straffbart som bedrageri, så det er ikke spesielt lurt. 

Det er ikke straffbart å glemme en slik detalj, og om det hadde vært et problem ville ordet fellesgjeld stått i søknaden slik at man ikke glemmer dette.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Trulss said:

Det er ikke straffbart å glemme en slik detalj, og om det hadde vært et problem ville ordet fellesgjeld stått i søknaden slik at man ikke glemmer dette.

Hva som faktisk vil bli straffet i praksis tør jeg ikke spå om, men når der står "samlede boliggjeld" er det etter min mening ikke til å misforstå og noe som jeg tror du kan regne med at retten forventer at myndige voksne personer forstår om det nogensinde skulle kommer så langt. 

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (3 timer siden):

Hva som faktisk vil bli straffet i praksis tør jeg ikke spå om, men når der står "samlede boliggjeld" er det etter min mening ikke til å misforstå og noe som jeg tror du kan regne med at retten forventer at myndige voksne personer forstår om det nogensinde skulle kommer så langt. 

I mitt boligkompleks blir det ikke informert om når gjelden øker eller synker. Det står på årsoppgaven vært år. Feks hadde jeg kr. 4789 i gjeld og kr. 89541 i formue ved årsskiftet. Ingen vet hva den er nå. Gjelden følger boligen men den delen man personlig tar opp for å få kjøpt er noe annet. Hva om formue og gjeld er fordelt på to personer med ulik eierandel osv?

Så dette er noe man helt klart kan misforstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...