Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst internett over stort område på fritidseiendom


Anbefalte innlegg

Komplett ubrukelig skrev (36 minutter siden):

Det kommer helt an på hvordan tomten og bygningene ser ut, men det har jeg etterlyst tidligere.

En simpel løsning er å kjøpe en range extender til. Men da må du plassere mr600 i midten. 

Ok, mulig jeg har oversett at du har etterspurt dette. Men når internettet allerede er ustabilt i kort avstand til routeren ser jeg ikke helt hvordan en extender til løser problemet, uavhengig av hvordan tomt og bygninger ser ut. Men jeg skal prøve det du nevnte med å flytte routeren lavere. 

Det hadde selvfølgelig vært interessant å vite hva du mente med bedre wifiutstyr, men jeg er litt usikker på hva du trenger av informasjon for å ville si noe mer om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poelse skrev (44 minutter siden):

Ok, mulig jeg har oversett at du har etterspurt dette. Men når internettet allerede er ustabilt i kort avstand til routeren ser jeg ikke helt hvordan en extender til løser problemet, uavhengig av hvordan tomt og bygninger ser ut. Men jeg skal prøve det du nevnte med å flytte routeren lavere. 

Det hadde selvfølgelig vært interessant å vite hva du mente med bedre wifiutstyr, men jeg er litt usikker på hva du trenger av informasjon for å ville si noe mer om dette.

Hva sier web interface på mr600 om band, rsrp, rsrq og snr? 

7faef8a0d974409e881a7248fc59307d.png

Endret av Komplett ubrukelig
Lenke til kommentar
Poelse skrev (1 time siden):

Ok, mulig jeg har oversett at du har etterspurt dette. Men når internettet allerede er ustabilt i kort avstand til routeren ser jeg ikke helt hvordan en extender til løser problemet, uavhengig av hvordan tomt og bygninger ser ut. Men jeg skal prøve det du nevnte med å flytte routeren lavere. 

Det hadde selvfølgelig vært interessant å vite hva du mente med bedre wifiutstyr, men jeg er litt usikker på hva du trenger av informasjon for å ville si noe mer om dette.

Skru av wifi på tp-link og putt litt penger i wifi pluss plasserer 4Genhet der du har best signal og best parametre. Og du må ha flere wifi enheter på 2 mål tomt. Og noe med utvendige antenner. Dette koster da penger er du ikke villig til det får du leve med ustabilt nett. Kontakt en spesialist ikke komplett for råd

Lenke til kommentar
Exiztzor skrev (5 timer siden):

Skru av wifi på tp-link og putt litt penger i wifi pluss plasserer 4Genhet der du har best signal og best parametre. Og du må ha flere wifi enheter på 2 mål tomt. Og noe med utvendige antenner. Dette koster da penger er du ikke villig til det får du leve med ustabilt nett. Kontakt en spesialist ikke komplett for råd

Dette forstod jeg lite av, men jeg har da ikke skrevet noen plass at jeg tror det skal være gratis med god wifidekning.. 

Hvor finner jeg en spesialist forresten?

Lenke til kommentar
Poelse skrev (22 minutter siden):

Dette forstod jeg lite av, men jeg har da ikke skrevet noen plass at jeg tror det skal være gratis med god wifidekning.. 

Hvor finner jeg en spesialist forresten?

De som kan nettverk jobber med it der finner du dem. Så kan dem befare eiendommen og finne det som passer så alt blir stabilt. 
 
finn en lokal databutikk ikke elkjøp power osv 

når du ikke skjønte hva jeg skrev trenger du faglig hjelp på stedet.

Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre er å finne ut hvor farta stopper opp. Koble deg til routeren med kabel og kjør en speedtest. Fortsatt drit så er det på mobilnett siden problemet ligger. 
 

trenger du hjelp kan du ta en prat med f.eks snorlaus.no

Lenke til kommentar
Exiztzor skrev (6 minutter siden):

De som kan nettverk jobber med it der finner du dem. Så kan dem befare eiendommen og finne det som passer så alt blir stabilt. 
 
finn en lokal databutikk ikke elkjøp power osv 

når du ikke skjønte hva jeg skrev trenger du faglig hjelp på stedet.

Hjelpes..

Lenke til kommentar
kåre b skrev (Akkurat nå):

Det første du bør gjøre er å finne ut hvor farta stopper opp. Koble deg til routeren med kabel og kjør en speedtest. Fortsatt drit så er det på mobilnett siden problemet ligger. 
 

trenger du hjelp kan du ta en prat med f.eks snorlaus.no

Hvor mye bør det ligge på?

Lenke til kommentar
kåre b skrev (4 minutter siden):

20mbit og oppover, alt etter hvilken frekvens den linker på mot 4g senderen. 
 

 

På nedlastning da? Hva med opplasting? Det er vel det som blir brukt mest her.

Hvordan fungerer det om jeg hadde bestilt mobilt bredbånd fra eks telenor? blir det noe av det samme som jeg har nå ?

Lenke til kommentar

Her er det listet opp en del ting du kan prøve:

https://uk.pcmag.com/wireless-networking/9609/10-ways-to-boost-your-wi-fi-signal

En del er nevnt allerede, men i ditt tilfelle tror jeg det viktigste er å sjekke styrken på wifisignalene dine der kameraene er. Hvis disse er dårlige der du har kameraene, vil det kunne være at retningsbestemte wifi-antenner (directional antennas) vil kunne hjelpe (Se punkt 8). Disse vil gi et mer fokusert signal, så de må pekes riktig, men vil samtidig kunne gi lengre rekkevidde. 

Har dog aldri testet dette selv.

 

I wifiens barndom husker jeg at mange testet å lage slike retningsbestemte antenner av Pringles-bokser, og det var flere som mente det fungerte :)

Edit:

Her er det en som lager seg ulike løsninger, og mener at dette ga bedre rekkevidde:

https://www.makeuseof.com/tag/how-to-make-a-wifi-antenna-out-of-a-pringles-can-nb/

Han nevner også verktøy (https://www.the-sz.com/products/homedale/) for å måle signalet, som kan være nyttig i å finne hvor skoen trykker. 

Edit 2:

Evt denne som TP-Link påstår skal kunne nå opp til 200 m utendørs:

https://www.proshop.no/Tilgangspunkt/TP-Link-Auranet-EAP110-Outdoor/2587882

https://www.tp-link.com/no/business-networking/solution/outdoor-wifi/#typical

 

Endret av KalleKanin
Skriveleif, trøtt :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...