mellomkjøttet Skrevet 11. august Del Skrevet 11. august (endret) Hvis jeg reiser på ferie til Mexico og mottar en samtale på mitt norske sim fra en i Norge som ikke vet at jeg er utenlands. Er det noen av oss som betaler utenlandstakst? Eller er det som om vi begge oppholdt oss i Norge? Endret 11. august av mellomkjøttet Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 11. august Del Skrevet 11. august (endret) 23 minutes ago, mellomkjøttet said: Hvis jeg reiser på ferie til Mexico og mottar en samtale på mitt norske sim fra en i Norge som ikke vet at jeg er utenlands. Er det noen av oss som betaler utenlandstakst? Eller er det som om vi begge oppholdt oss i Norge? Ja, du må betale. Hvor mye får du vite av teleoperatøren din. Sjekk nettstedet, eller google navnet på teleoperatøren og priser samtale i utlandet (eks. "telia priser samtale i utlandet). Du må også betale for tekstmeldinger, huske på å slå av mobildata. Heldigvis er det gratis å ikke ta innekommende samtaler. Endret 11. august av Rhabagatz 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 11. august Del Skrevet 11. august mellomkjøttet skrev (22 minutter siden): Hvis jeg reiser på ferie til Mexico og mottar en samtale på mitt norske sim fra en i Norge som ikke vet at jeg er utenlands. Er det noen av oss som betaler utenlandstakst? Eller er det som om vi begge oppholdt oss i Norge? Du må betale for mottak av samtaler dersom du er utenfor EU. Prisene varierer ganske kraftig men Happybytes har ofte gode priser til/i enkelte land. 1 Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august (endret) Bruker du Internett så sett på flymodus og Wifi-tale, da kan du motta samtaler som om du er innlands i Noreg..... Endret 13. august av Travellingman 1 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Travellingman skrev (10 timer siden): Bruker du Internett så sett på flymodus og Wifi-tale, da kan du motta samtaler som om du er innlands i Noreg..... Om man gjør dette i Norge så kommer vel samtalen på mobilregningen? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Travellingman skrev (11 timer siden): Bruker du Internett så sett på flymodus og Wifi-tale, da kan du motta samtaler som om du er innlands i Noreg..... Høres ut som en veldig god ide. Et par amerikanske operatører har denne løsningen. Er det noen som har link til norske operatører, om dette fungerer? Kanskje ikke, de vil jo miste inntekter... Lenke til kommentar
mellomkjøttet Skrevet 14. august Forfatter Del Skrevet 14. august 11 hours ago, Travellingman said: Bruker du Internett så sett på flymodus og Wifi-tale, da kan du motta samtaler som om du er innlands i Noreg..... Dette var interessant. Kan du forklare hvordan/hvorfor dette fungerer? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 14. august Del Skrevet 14. august Det funker hvis din norske operatør ikke oppdager at du er i utlandet. Det kan de (med en viss usikkerhet) se av ip-adressen du er tilknyttet i utlandet. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august Ja spessielt om det er på Noteringsoverføring Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august 2 hours ago, Maskinfører said: Ja spessielt om det er på Noteringsoverføring Har det eksistert siste tjue åra? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august I hvert fall ikke siden 1999, da fantes dette tilbudet: https://www.digi.no/artikler/fremdeles-gratis-telefon/333309 Etter hvert som det ble billigere å ringe, var det ikke lenger behov for denne tjenesten. Hos Nicemobil kan du ringe så mye du vil for 99,- i måneden. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august barfoo skrev (9 timer siden): Har det eksistert siste tjue åra? Det aner jeg ikke min nå avdøde far som var født i 1945 sa for ca 3 år siden du må ikke ta imot telefon på noteringsoverføring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå