Gå til innhold

Koster det noe ekstra å motta en samtale fra norge når jeg er utenlands?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg reiser på ferie til Mexico og mottar en samtale på mitt norske sim fra en i Norge som ikke vet at jeg er utenlands. Er det noen av oss som betaler utenlandstakst? Eller er det som om vi begge oppholdt oss i Norge?

Endret av mellomkjøttet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 minutes ago, mellomkjøttet said:

Hvis jeg reiser på ferie til Mexico og mottar en samtale på mitt norske sim fra en i Norge som ikke vet at jeg er utenlands. Er det noen av oss som betaler utenlandstakst? Eller er det som om vi begge oppholdt oss i Norge?

Ja, du må betale. Hvor mye får du vite av teleoperatøren din. Sjekk nettstedet, eller google navnet på teleoperatøren og priser samtale i utlandet (eks. "telia priser samtale i utlandet).

Du må også betale for tekstmeldinger, huske på å slå av mobildata. Heldigvis er det gratis å ikke ta innekommende samtaler.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
mellomkjøttet skrev (22 minutter siden):

Du må betale for mottak av samtaler dersom du er utenfor EU. Prisene varierer ganske kraftig men Happybytes har ofte gode priser til/i enkelte land.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Travellingman skrev (10 timer siden):

Bruker du Internett så sett på flymodus og Wifi-tale, da kan du motta samtaler som om du er innlands i Noreg.....

Om man gjør dette i Norge så kommer vel samtalen på mobilregningen?

Lenke til kommentar
Travellingman skrev (11 timer siden):

Bruker du Internett så sett på flymodus og Wifi-tale, da kan du motta samtaler som om du er innlands i Noreg.....

Høres ut som en veldig god ide. Et par amerikanske operatører har denne løsningen. Er det noen som har link til norske operatører, om dette fungerer? Kanskje ikke, de vil jo miste inntekter...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...